پارک پرواز جاذبه گردشگری در سعادت آباد

چکیده : پارک پرواز یکی از پارک های زیبا در تهران بوده که شما می توانید برای آخر هفته های خود به همراه خانواده از امکانات و تمامی المان هایی که در این مجموعه قرار دارد استفاده کنید.

پارک پرواز

همیشه نگاه کردن از بالا به زمین حس عجیبی به آدم‌ها می‌دهد؛ چون‌که می‌توانند ببیند همه‌چیزهایی که خیلی به آن ها اهمیت میدهند چقدر کوچک است! در همه شهرهای جهان بلندترین نقاط معمولاً پرطرفدارترین مکان‌ها هستند! تهران هم یکی از شلوغ‌ترین و عجیب‌ترین شهرهای دنیاست که آدم‌های زیادی از نقاط مختلف با دغدغه‌های متفاوت به این شهر می آیند، این مکان بلند می‌تواند از منظره‌ی خودش یک دیدگاه تازه نسبت به همه‌ی این شلوغی ها و دغدغه ها به آدم بدهد.

پارک پرواز یکی از بلندترین نقاط شهر تهران است که به بام تهران هم مشهور است. این پارک حال و هوای خاصی دارد و وقت گذرونی در آن لذت منحصربه فردی به آدم می‌دهد، این پارک در محله پرواز قرار دارد و برای افرادی که انتخاب کرده اند تا با اجاره آپارتمان در پرواز در این منطقه زندگی کنند یک گزینه مناسب برای آخر هفته ها به شمار می آید. در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم این مکان جذاب دیدنی را کامل معرفی کنیم.

پارک پرواز یکی از جاذبه های گردشگری است که در منطقه 2 تهران و در سعادت آباد قرار دارد.

پارک پرواز کجاست؟

پارک پرواز یکی از وسیع‌ترین پارک‌های شمال غرب تهران است که در نزدیکی محله سعادت‌آباد قرارگرفته و مساحت آن بیشتر از ۱۳۱ متر مربع است. این پارک علیرغم تاریخچه‌ی قدیمی که دارد کمتر از ۲۰ سال است که به شکل امروزی رسیده است. در سال ۱۳۸۷ این پارک توسط معماران و هنرمندان مطرح کشور طراحی شد.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید چرا این پارک را پرواز می گویند؟

این اسم برمی گردد به تاریخچه‌ی این منطقه، زمانی که این ارتفاعات پر بود از درختان سرسبز و هنوز ساخت‌وسازها و برج‌های امروزی در سعادت‌آباد ساخته نشده بود. در آن زمان این منطقه محلی بود برای پرواز پاراگلایدرها که بر فراز آن پرواز می‌کردند به‌مرور با رشد بافت شهری در این منطقه این ساختار تغییر کرد اما این ارتفاعات را هنوز هم پارک پرواز می‌نامند.

از طرفی واژه‌ی «پرواز» با ویژگی‌های خاص این پارک همخوانی عجیبی دارد چون وقتی توی پارک پرواز قدم می‌زنید می تونید تمام شهر را زیر پای خودتان حس کنید.

از دسته پارک های زیبایی که در منطقه 2 تهران قرار دارد و می توانید در نظر داشته باشید؛ پارک پرواز است.

امکانات پارک پرواز

پارک پرواز تهران امکانات و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که می‌تواند برای ساعت‌های بسیاری شما را مشغول کند. در ادامه همه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

ویژگی منحصربه‌فرد پارک پرواز

تهران بام‌های زیادی دارد که پارک پرواز به‌عنوان بام اصلی آن شناخته می‌شود. اختلاف ارتفاع زیاد با سطح شهر، منظره‌ی زیبا و شگفت‌انگیزی از شمال و جنوب تهران به وجود آورده است. مناظر کوهستانی البرز و برج میلاد نیز از این ارتفاعات می‌توان به‌راحتی مشاهده کرد. همه‌ی این‌ها پارک پرواز را تبدیل به یکی از لوکیشن‌های خاص برای عکاسی کرده است. به طور کلی پارک پرواز و محله پرواز از جمله بخش های تهران است که در نزدیکی کوهپایه ها قرار دارد.

امکانات ورزشی پارک پرواز

پارک پرواز هم مانند برخی دیگر از پارک‌های تهران دارای امکانات ورزشی زیادی است که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مسیر مناسب برای پیاده‌روی

با توجه به هوای عالی و طبیعت زیبای این پارک پیاده روی می تواند بسیار لذت بخش باشد.

زمین اسکیت

به دلیل شیب خوبی که پارک پرواز دارد اسکیت سواری کردن لذت متفاوتی دارد.

میزهای شطرنج

مجموعه تفریحی ورزشی آدرنالین پارک

فود کورت پارک پرواز یکی از جاذبه های گردشگری است که می توانید آخر هفته های خود را در آن سپری کنید.

امکانات مناسب برای تفریح خانوادگی

یکی از بیشترین افرادی که در جمعیت زیادی را درآخر هفته های پارک پرواز به خود اختصاص می دهید، خانواده ها هستند که شما می بینید نیاز به امکانات متعددی هستید از جمله:

  • آلاچیق
  • زمین‌بازی کودکان و شهربازی روباز
  • مسجد
  • سرویس بهداشتی
  • پارکینگ

رستوران پارک پرواز

یکی از بهترین رستوران‌های تهران با نام مجموعه‌ی فلای لند در پارک پرواز قرار دارد. در این مجموعه رستوران‌های مختلفی قرار دارند که می‌توانید طعم انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی، انواع نوشیدنی‌ها، دسرها و شیرینی‌ها را هم‌زمان با تماشای منظره‌ی فوق‌العاده زیبای شهر تهران بچشید. این اتفاق می‌تواند به شما یک تجربه فراموش‌نشدنی بدهد.

راه‌های دسترسی به پارک پرواز

توجه کنید که این پارک در نزدیکی اتوبان یادگار امام قرار دارد و با شهرک‌های پاسارگاد، کیهان، پیام و بلوار شقایق همسایه است. همچنین روبروی هتل اسپیناس پالاس قرار دارد. برای رفتن به این پارک پرواز علاوه بر خودرو شخصی می‌توانید از حمل‌ونقل عمومی نیز از مسیرهای زیر استفاده کنید:

  • مسیر شماره ۱: از طریق مترو خط ۷ به ایستگاه میدان صنعت بروید و ازآنجا با تاکسی‌های پارک پرواز سوار شوید.
  • مسیر شماره ۲: از طریق مترو خط ۷ به میدان صنعت بروید و از طریق اتوبوس‌های شهرک مخابرات به پارک پرواز بروید.
  • مسیر شماره ۳: از طریق ماشین شخصی در بزرگراه یادگار امام حرکت کنید، از طریق بلوار پیام به میدان بهرود و سپس به پارک پرواز بروید.

مشاهده کاملترین اطلاعات درباره پارک پرواز به همراه امکانات کامل

آخر هفته ها در پارک پرواز

در این مقاله سعی کردیم یکی از جذاب‌ترین پارک‌های تهران با نام پارک پرواز رو به شما معرفی کنیم. همان‌طور که گفتیم پارک پرواز یکی از مناسب‌ترین مکان‌های برای عکاسی، قدم زدن، شام خوردن، دورهمی های خانوادگی، ورزش کردن و تجربه کردن حس پرواز است. ارتفاعات پارک پرواز شمارا به تماشای یک منظره‌ی ۳۶۰ درجه از شهر تهران دعوت می‌کند.

ریپورتاژ آگهی