روش های تبلیغات آفلاین کاربردی کدامند؟

دنیای تبلیغات امروزه وسعت زیادی پیدا کرده، استفاده از روش های مختلف تبلیغاتی به صورت واقعی و مجازی دست طراحان را برای تدوین استراتژیهای تبلیغاتی خلاقانه باز گذاشته است. یکی از روش های تبلیغاتی موثر که از دیرباز مورد توجه بوده استفاده از تبلیغات آفلاین است. این نوع تبلیغات همانطور که از نام آن مشخص است به دور از فضای اینترنت می باشد و مخاطبان به صورت فیزیکی و واقعی در معرض المان های تبلیغاتی مانند استندهای تبلیغاتی قرار می گیرند. در این مقاله شما را با تبلیغات آفلاین و انواع آن آشنا خواهیم کرد.

تبلیغات آفلاین چیست؟

در تعریف تبلیغات آفلاین می توان گفت به هرگونه تبلیغاتی که به دور  از فضای اینترنت صورت بگیرد می توان آفلاین مارکتینگ یا تبلیغات آفلاین گفت. این روش در دورانی که استفاده از فضای اینترنت مثل امروز عمومیت نداشت بسیار کارآمد و مهم بود. دامنه وسیعی از این تبلیغات حتی در برهه کنونی که اینترنت به صورت گسترده در دسترس عموم  قرار دارد دیده می شود. چاپ تراکت، بنرها  و استندهای تبلیغاتی و… نمونه هایی پر مصرف از این نوع تبلیغات به شمار می آید. در این تبلیغات سعی می شود مخاطبان به صورت ملموس تر در جریان تبلیغات برای برندها، محصولات و کسب و کارها قرار گیرند. چرا که ممکن است تبلیغات اینترنتی در میان هزاران محصول دیگر دیده نشود. امروزه اگرچه تبلیغات به صورت اینترنتی به طور وسیع در حال گسترش است اما کسب و کارها از این نوع سنتی تبلیغات غافل نمی شوند و در استراتژی های دیجیتال مارکتینگ مورد توجه قرار دارد.

شرکت تبلیغاتی چاپ بازار طراح و مجری بسیاری از روش های تبلیغات آفلاین در کشور است که می توانید برای اجرای پروژه های تبلیغاتی خود از طراحان این شرکت کمک بگیرید.

انواع روش های تبلیغات آفلاین موثر

اگر بخواهید از روش  تبلیغات آفلاین برای کسب و کار خود استفاده کنید، می توانید از ایده ها و نظرات مختلفی استفاده کنید. از مهمترین روش های تبلیغات به صورت آفلاین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شرکت در رویدادهای مهم: یکی از مهمترین روش هایی که شما می توانید در آفلاین مارکتینگ مورد توجه قرار دهید حضور در رویدادهای مهم مانند نمایشگاه های مهم، همایش ها، سمینارهای تخصصی و… است. این رویدادها فرصتی است که به صورت حضوری با مخاطبان خود روبرو شوید. یکی از کارهایی که می توانید در این رویدادهای انجام دهید تبلیغات از طریق چاپ بروشور و سایر اقلام تبلیغاتی به تناسب رویداد برای اهدا به مخاطبان می باشد.

چاپ  کارت ویزیت: نمی شود به بازاریابی اعتقاد داشته باشید اما از کارت ویزیت غافل شوید. کارت ویزیت یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی همیشه در دسترس به شمار می آید که امکان ارتباط مشتری و مخاطب را با شما فراهم می کند. شما می توانید از چاپ کارت ویزیت  فوری برای کاهش هزینه های خود استفاده کنید، اما به هیچ عنوان در معرفی کسب و کار خود از آن غافل نشوید.

استفاده از QR کد: یکی از گزینه هایی که می توانید برای تبلیغات آفلاین مورد استفاده قرار دهید. برای این منظور کافی است از این کد روی اقلام تبلیغاتی خود مانند چاپ ست اداری استفاده کنید. تا مخاطب یا مشتری در هر زمانی با اسکن ان وارد اپلیکیشن، وبسایت یا هر آدرس دیگری که برای معرفی کسب و کار خود در نظر گرفته اید، بشود.

تبلیغات تلویزیونی: یکی از قدیمی ترین و سنتی ترین روش های تبلیغات از طریق تلویزیون است. این روش محبوبیت زیادی دارد و از طرفی بازخورد خوبی نیز برای برندها به همراه دارد. شما از این طریق می توانید مشتریان را با برند خود آشنا کنید و راه های ارتباطی و دسترسی با محصولات را نیز بدانند. هرچه محتوای تبلیغات تلویزیونی جذاب تر باشد میزان تاثیرگذاری آن بر مخاطب نیز افزایش خواهد یافت.

استفاده از تبلیغات محیطی: استفاده از بنرها و بیلبوردهای تبلیغاتی از دیگر روش های تبلیغاتی پرکاربرد آفلاین است که از سال های قبل به وفور آن را دیده اید. بیلبوردهای بزرگی که در سطح شهر روی پل های عابر پیاده یا بدنه اتوبوس ها می بینید نمونه ای از تبلیغات محیطی به شمار می آید. از آنجا که این نوع تبلیغات تعدد زیادی دارد باید از این شگردها به شکل خلاقانه ای استفاده کنید، تا در میان دهها و صدها تبلیغات محیطی دیگر دیده شوید.

تبلیغات آفلاین نسبت به گذشته چه تغییراتی کرده است؟

تا پیش از ظهور اینترنت آفلاین مارکتینگ میدان دار اصلی تبلیغات برای برندها و کسب وکارهای مختلف بود. دنیای اینترنت، تبلیغات را دستخوش تحولات و تغییرات عظیمی کرد که آفلاین مارکتینگ به روشی سنتی و قدیمی برای تبلیغات برندها تبدیل شد، اما کماکان تاثیرگذاری آن غیرقابل انکار است. امروزه از شیوه های سنتی تبلیغات استفاده زیادی می شود اما دیگر برندها متکی به این روش نیستند و از روش های آنلاین نیز بهره زیادی می برند.

در واقع دنیای دیجیتال باعث شد تا دایره مخاطبان و مشتریان افزایش پیدا کند و دیگر تبلیغات به صورت فیزیکی و آفلاین پاسخگوی این دست مخاطبان نبود.

 چه کسانی از بازاریابی و تبلیغات آفلاین استفاده می‌کنند؟

یکی از سوالاتی که ممکن است ایجاد شود اینکه چه کسانی از   تبلیغات آفلاین برای محصول و برند خود استفاده می کنند؟

از آنجا که استراتژیهای تبلیغاتی و خلاقانه امروزه توسعه زیادی دارد استفاده از روش های آفلاین بنظر برخی منسوخ است. اما شاید تعجب کنید اگر بدانید تاثیرگذاری این روش تبلیغاتی همچنان به قوت گذشته است و حتی می تواند سکوی پرواز مناسبی برای موفقیت بسیاری از برندها باشد. اما نه به طور دائمی و همیشگی. استفاده از این روش تبلیغاتی در حال حاضر سه دسته از برندها موثر و مفید است:

  • کسب و کارهای کوچکی که توان پرداخت هزینه های سنگین آنلاین را ندارند، این روش می تواند از طرق ساده تر و کم هزینه تر به صورت محلی صورت بگیرد. تا با افزایش مشتریان و بهبود فروش توان شرکت برای توسعه دامنه تبلیغاتی افزایش پیدا کند.
  • کسب و کارهای متوسط نیز می توانند از روش های آفلاین مارکتینگ برای جذب مشتریان بالقوه خود استفاده کنند. با این روش کسب و کارهای متوسط می توانند اعتبارزایی کنند و در میان مخاطبان و مشتریان بیشتری دیده شوند.
  • کسب و کارهای بزرگ در سطح ملی و بین المللی می توانند در مسیر برندسازی خود با پرداخت هزینه زیادی می توانند در تلویزیون های داخلی و خارجی تبلیغات کنند. علاوه بر آن می توانند از روش های آفلاین دیگر نیز به تناسب زمینه فعالیتی خود استفاده کنند.

جمع بندی

استفاده از روش های تبلیغاتی از دیرباز برای معرفی محصول و برندسازی مرسوم بوده است. با این تفاوت که در گذشته تبلیغات آفلاین و به صورت ملموس بود اما امروزه تبلیغات آنلاین نیز زندگی انسان ها را در بر گرفته است. در واقع این نوع تبلیغات جزیی از استراتژی های تبلیغاتی برندها تبدیل شده است تا حداکثر مخاطب در معرض برند مورد قرار گیرند. تبلیغات به صورت توزیع تراکت، آگهی های روزنامه، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، تبلیغات محیطی با بیلبورد و بنر و… از جمله روش های مرسوم و پرکاربردی است که کسب و کارها برای برندسازی خود به روش سنتی در آفلاین مارکتینگ استفاده میکردند و امروزه نیز همچنان ادامه دارد. در صورتی که کسب و کاری دارید که نیازمند تبلیغات است، می توانید از هر کدام از این روش های سنتی با بودجه ای مناسب استفاده کنید، به ویژه اگر قصد تبلیغات محلی برای برند خود دارید.

ریپورتاژ آگهی