بابا سیبیلو کودکان را به سینما می‌کشاند

با گذشت حدود یک ماه از اکران فیلم‌هایی که در نوروز ۱۴۰۲ به روی پرده‌ی سینماها آمده است و فروش بالایی که برخی از آنها از جمله «فسیل» به کارگردانی کریم امینی تجربه کردند، حال با نزدیک شدن به عید فطر لیست فیلم‌های اکرانِ عید فطر از سوی شورای صنفی نمایش اعلام شد و امیدواریم که رونق سینماها ادامه‌دار باشد. چهار فیلم «آهنگ دونفره»، «دسته دختران»، «سه کام حبس»، «بابا سیبیلو» در لیست اکران عید فطر قرار می‌گیرند و از ۲۹ فروردین در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شوند.

«آهنگ دونفره» به کارگردانی آرزو ارزانش، «دسته دختران» ساخته‌ی منیر قیدی، «سه کام حبس» به کارگردانی سامان سالور و «بابا سیبیلو» به کارگردانی ادوین خاچیکیان است که همگی ژانری متنوع دارند و پیش‌بینی می‌شود با استقبال بالای مخاطبان سینما مواجه شوند. در ادامه به معرفی داستان و بازیگران «بابا سیبیلو» می‌پردازیم.

بابا سیبیلو

فیلم بابا سیبیلو نخستین فیلم ادوین خاچیکیان و محصول سال ۱۳۹۸ است. تهیه‌کنندگی این فیلم را احمد احمدی بر عهده داشته و فیلم ژانری کودک-نوجوان دارد. از داستان این فیلم تاکنون اطلاعات مشخصی در دسترس نیست. اما باتوجه به تیم بازیگری آن می‌توان دریافت که از هر رده‌ی سنی در «بابا سیبیلو» حضور دارند و این فیلم برای هر گروه سنی مناسب به نظر می‌آید.

رضا شفیعی‌جم، بهاره رهنما، امیرحسین صدیق، رز رضوی، یوسف صیادی، پارسیا شکوری‌فر، عباس محبوب، محمدرضا احمدی، اردشیر کاظمی و محمدطاها بهروزپور در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. می‌توان گفت که بیشتر بازیگران مذکور، کمدی به حساب می‌آیند و ترکیب آنها کنار پارسیا شکوری‌فر، بازیگر نوجوان سینمای ایران بر جذابیت‌های هرچه بیشتر «بابا سیبیلو» بیافزایند. علاقه‌مندان به خرید بلیت بابا سیبیلو به سایت سینماتیکت مراجعه کنند و به تماشای این فیلمِ شاد بنشینند. در ادامه به معرفی مختصری از کارنامه بازیگری برخی از بازیگران «بابا سیبیلو» می‌پردازیم.

نگاهی به کارنامه هنری برخی از بازیگران بابا سیبیلو

رضا شفیعی‌جم بازیگر کمدی سینما و تلویزیون ایران است که بازیگری را با مجموعه‌ی «ساعت خوش» به کارگردانی مهران مدیری در سال ۱۳۷۳ آغاز کرد. او در طول سه دهه فعالیت در حوزه‌ی طنز در بیش از ۶۰ مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی حضور داشته است. به طور مثال او در سریال‌هایی همچون «نقطه چین»، «باغ مظفر»، «جایزه بزرگ»، «کوچه اقاقیا»، «چارخونه» و «ترش و شیرین» با کمدین‌های دیگری همچون مهران مدیری ور رضا عطاران همکاری موفق و ماندگار داشته است. همچنین او در عرصه‌ی سینما نیز در فیلم‌هایی همچون «خروس بی محل»، «قلقلک»، «سه بیگانه»، «آپاچی» و «بازیووو» حضور داشته است. بعد از اکران نسبتا موفقیت‌آمیز فیلم کودک-نوجوان «بازیووو» در سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی می‌شود که «بابا سیبیلو» نیز با استقبال خوبی از مخاطبین این ژانر روبه‌رو شود.

بهاره رهنما بازیگر کمدی زن سینمای ایران است که حرفه‌ی بازیگری را با فیلم «افعی» به کارگردانی محمدرضا اعلامی در سال ۱۳۷۱ آغاز کرد. او تاکنون در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی حضور داشته است اما بازی او در فیلم‌های کمدی‌ای همچون «چارچنگولی»، «سن پطرزبورگ»، «پوپک و مش ماشالا»، «آقای سانسور» و «اژدر» توانایی بالایش را در حوزه‌ی کمدی نشان داده است. چراکه بهاره رهنما بازیگری است که فیلم‌های جدی و کمدی را در کارنامه‌ی بازیگری‌اش دارد و همواره ثابت کرده که بازیگری تمام عیار است. رهنما در فیلم «بابا سیبیلو» نیز حضور دارد و می‌توان حدس زد که حضور او در کنار رضا شفیعی‌جم و پارسیا شکوری‌فر لحظات شادی را برای مخاطبین این فیلم در سینماها رقم بزند.

امیرحسین صدیق که همگان او را با کاراکتر معروف آقای پدر در سریال «قصه‌‌های تابه‌تا» به یاد دارند، در فیلم «بابا سیبیلو» نیز حضور دارد. او تاکنون در سریال‌های «این زمینی‌ها»، «هتل»، «داستان یک شهر» و … ایفای نقش داشته است. حضور او در کنار رضا شفیعی‌جم، بهاره رهنما و پارسیا شکوری‌فر نوید فیلمی با فضای شاد و جالب را به مخاطبان می‌دهد.

پارسیا شکوری‌فر تاکنون در سریال «شاهگوش» و فیلم‌های «لازانیا» و «دزد و پری» ایفای نقش داشته است. «بابا سیبیلو» چهارمین فیلمی است که این بازیگر نوجوان در آن حضور داشته است و به نظر می‌رسد که جزء نقش‌های اصلی این فیلم باشد و می‌توان آینده‌ی درخشانی را برای این بازیگر متصور شد. قابل ذکر است که بعد از اکران موفق انیمیشن «پسر دلفینی»، «لوپتو» و فیلم‌ «بازیووو» که ژانر کودک-نوجوان داشتند و با استقبال بالایی از مخاطبان مواجه شدند، پیش‌بینی می‌شود که این فیلم فروش خوبی را تجربه کند.

برچسب ها : اکران فیلم های عید فطر,فیلمهای عید فطر ۱۴۰۲,اکران عید فطر

ریپورتاژ آگهی