آیا فردا شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ مدارس تعطیل است؟

آیا فردا مدارس تعطیل است؟ شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

شما می توانید آخرین اخبار درمورد تعطیلی مدارس فردا شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ را در همین صفحه از سایت بامتن پیگیری نمایید.

عزیزان محترم اگر خبری در هر شهرستان در مورد تعطیلی مدارس فردا شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ اعلام شده در قسمت نظرات به ما اعلام کنید تا درصورت تایید خبر در همین قسمت اطلاع رسانی شود.

** برنامه آموزشی مدارس استان سمنان با توجه به تغییر رنگ‌بندی کرونایی اعلام شد(منبع: ایرنا)

سمنان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: آموزش دانش‌آموزان در هفت شهرستان استان به دلیل قرارگیری در وضعیت قرمز کرونایی در بستر برنامه شاد و به صورت مجازی دنبال می شود.

محمد دستورانی شامگاه جمعه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: آموزش در تمام دوره‌های تحصیلی در شهرستان های سمنان، شاهرود، سرخه، مهدیشهر، دامغان، گرمسار و آرادان به منظور حفظ سلامت دانش آموزان با توجه به شرایط قرمز کرونایی به صورت مجازی دنبال می‌شود.
وی ادامه داد: کادر اداری و اجرایی در تمام دوره‌های تحصیلی در تمام شهرستان‌های قرمز کرونایی استان سمنان برای پاسخگویی باید در مدرسه‌ها حضور داشته باشند.
وی اضافه کرد: براساس اعلام ستاد مقابله با کرونا استان سمنان، میامی تنها شهرستان زرد کرونایی استان است که آموزش در این شهرستان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.
دستورانی تصریح کرد: آموزش در شهرستان‌های قرمز کرونایی استان سمنان از فردا سی‌ام بهمن تا پایان هفته به صورت مجازی دنبال می‌شود و هفته آینده با توجه به اعلام رنگ‌بندی جدید کرونایی درباره نحوه آموزش‌ها در استان سمنان تصمیم‌گیری می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: آموزش با وجود شرایط کرونایی در استان تعطیل نیست و معلمان با روش‌های کاربردی آموزش در فضای مجازی را با بالاترین بازدهی دنبال می‌کنند.
به گزارش ایرنا، ۱۰ هزار معلم در پنج هزار و ۶۰۰ کلاس درس آموزش به ۱۳۰ هزار دانش‌آموز و نوآموز را در استان سمنان در سال تحصیلی پیشرو دنبال می‌کنند.

**نحوه فعالیت مدارس لرستان در روز شنبه ۳۰ بهمن اعلام شد(منبع: ایرنا)

خرم آباد – ایرنا – مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: نحوه فعالیت مدارس استان در روز شنبه ۳۰ بهمن همانند هفته گذشته است و برای مابقی روزها نیز در جلسه ستاد استانی کرونا تصمیم گیری می شود.

به گزارش ایرنا سیدعیسی سهرابی شامگاه جمعه با اعلام این مطلب به رسانه ها اظهار داشت: بر این اساس آموزش در شهرهای قرمز مجازی، مدارس کم جمعیت روستایی و عشایری حضوری و شهرهای نارنجی ترکیبی می باشد.

وی گفت: با توجه به مصوبات ستاد کرونای استان و به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس، شنبه ۳۰ بهمن فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس شهری استان که وضعیت کرونایی آن‌ها قرمز است در بستر شبکه شاد و به صورت مجازی خواهد بود.

وی تصریح کرد: در شهرهای نارنجی،کلاس های مراکز پیش دبستانی و مدارس دوره ابتدایی بصورت مجازی و مدارس دوره متوسطه اول و دوم هم بصورت ترکیبی برگزار خواهد شد.

سهرابی گفت: حدود ۲۰ درصد دانش‌آموزان استان از زیرساخت‌های مناسب ارتباطی و یا وسایل الکترونیکی برخوردار نیستند که این تعداد بیشتر در مناطق روستایی، عشایری و حاشیه‌ شهرها ساکن هستند که فعالیت مدارس با جمعیت کمتر از ۳۰ نفر در این مناطق بصورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. 

هم اکنون ۱۰ شهر لرستان در وضعیت قرمز و رومشکان در وضعیت نارنجی شیوع کرونا است.

**تداوم آموزش غیر حضوری مدارس در استان اردبیل(منبع: ایرنا)

اردبیل – ایرنا- آموزش و پرورش استان اردبیل اعلام کرد که با توجه به شیوع گسترده سویه امیکرون فعالیت مدارس در این استان طی هفته آینده نیز غیر حضوری خواهد بود.

روابط عمومی آموزش و پرورش اردبیل روز جمعه افزود: بر اساس بررسی‌ها و ارزیابی اعضای ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا و در راستای کنترل پیک ششم که باشدت بالای سرایت سویه امیکرون همراه است ، کلیه مدارس و مقاطع تحصیلی از روز شنبه ۳۰ بهمن ماه  به مدت یک هفته به صورت غیر حضوری و آموزش ها از طریق شبکه شاد انجام می گیرد.

به گزارش ایرنا،  رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز جمعه گفت: در شبانه روز گذشته با بستری ۶۹  بیمار کووید-۱۹ در بیمارستان‌ها و ترخیص ۳۸  نفر مجموع بستری های کرونا در استان به ۳۱۶ نفر افزایش یافت.

 دکتر علی محمدیان اردی بیان کرد: از این تعداد بیمار بستری در بیمارستانهای استان ۴۶ نفر در بخش‌های ویژه تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی ، تعداد فوتی های کرونا  نیز روند افزایشی دارد و در شبانه روز گذشته  با جانباختن سه نفر  آمار جانباختگان کرونا طی ۲ سال گذشته به ۲ هزار و ۶۶۱ نفر رسید.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون شهرستان مشکین‌شهر در وضعیت قرمز، پنج شهرستان اردبیل، نیر، سرعین، پارس‌آباد و اصلاندوز در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان گرمی، بیله‌سوار، نمین، خلخال و کوثر نیز در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

دکتر محمدیان‌اردی با هشدار نسبت به اوج‌گیری شیوع بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل طی روزهای آینده گفت: آمار مراجعان به مراکز درمانی نشان دهنده شدت شیوع کرونا در سطح استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بر استفاده از ماسک، ایجاد تهویه در فضاهای سرپوشیده و رعایت فاصله اجتماعی و لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان تاکید کرد.

**فعالیت مدارس سیستان و بلوچستان فردا شنبه به صورت غیرحضوری خواهد بود(منبع: ایرنا)

زاهدان- ایرنا- مدیر اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت آموزشی در مدارس شهرهای زاهدان، میرجاوه، نصرت‌آباد، تفتان، خاش، زابل، بنجار، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز فردا شنبه ۳۰ بهمن غیرحضوری خواهد بود.

داود گلی روز جمعه در این‌باره اظهارداشت: به استناد مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا در خصوص ادامه نحوه فعالیت‌های آموزشی مدارس، در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود:  فعالیت آموزشی در دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان با رنگ آبی حضوری، در شهرهای با رنگ زرد و نارنجی به صورت حضوری ترکیبی (گروه بندی) و در شهرهای با رنگ قرمز کاملاً غیر حضوری و فعالیت در مدارس عشایری بر اساس شرایط رنگبندی شهرستان محل استقرار مدرسه خواهد بود.

**نحوه فعالیت مدارس قم در هفته آینده اعلام شد(منبع: ایرنا)

قم ـ ایرنا ـ رییس اداره روابط‌عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قم، نحوه فعالیت مدرسه‌های این استان در هفته آینده را تشریح کرد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، غلامرضا رضایی در این زمینه اظهار داشت: آموزش در تمامی مدارس متوسطه اول و دوم و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش (دولتی و غیردولتی) در شهر و روستا، همانند هفته پیش به صورت حضوری و به منظور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ضروری است؛ دانش‌آموزان همچون قبل در قالب دو گروه الف و ب در کلاس حاضر باشند.

وی اضافه کرد: آموزش در مهدهای کودک، پیش دبستانی و مدارس استثنایی و همچنین تمامی دبستان‌های دوره اول و دوم ابتدایی (دولتی و غیردولتی) در شهر و روستا، با رعایت ۲۰ درصد ظرفیت کلاس در مدرسه به صورت حضوری است؛ مدیران مدارس ترتیبی اتخاذ کنند که هیچ دانش آموزی از آموزش بی‌بهره نماند.

رضایی با بیان اینکه برنامه از شنبه ۳۰ بهمن ماه جاری تا چهارشنبه چهار اسفند ماه امسال اجرا می شود، تاکید کرد: رعایت ۲۰ درصد ظرفیت دانش آموزان در زمان انجام آموزش حضوری الزامی است.      

در سال تحصیلی جاری تعداد دانش‌آموزان در استان قم با افزایش حدود ۱۰ هزار نفری نسبت به پارسال به بیش از ۲۷۵ هزار تن افزایش یافت.. 

استان قم از هشتم بهمن‌ماه جاری، دوباره در وضعیت «قرمز» کرونایی قرار گرفته است.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک»، «فاصله‌گذاری اجتماعی» و «پرهیز از مسافرت‌های غیرضروری» و همچنین «تزریق واکسن» توصیه شده است.

** تداوم فعالیت غیرحضوری مدارس و دانشگاه‌های خوزستان در شهرهای قرمز و نارنجی (منبع: ایرنا)

اهواز – ایرنا – فرمانده قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا خوزستان گفت: فعالیت مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به مدت یک هفته در شهرهای قرمز و نارنجی غیرحضوری است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، ولی‌اله حیاتی در این باره توضیح داد: با توجه به سرعت انتشار سویه اُمیکرون ضرورت دارد شیوه‌نامه‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک در محل‌های عمومی، رعایت فاصله اجتماعی و انجام کامل واکسیناسیون صورت پذیرد و عموم مردم به این مهم به عنوان مهم‌ترین فاکتور در پیشگیری از ابتلا به کرونا توجه ویژه داشته باشند.

وی خطاب به فرمانداران استان خوزستان گفت: طرح شهید سلیمانی باید به صورت کامل در شهرستان‌ها اجرایی شود و فرمانداران موظفند اقدامات خود در این حوزه را به قرارگاه گزارش کنند.

همچنین فرمانده قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا بر استمرار کنترل مرزهای زمینی و دریایی تاکید کرد.

اکنون هفت شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، هشت شهرستان نارنجی و ۱۲ شهرستان زرد کرونایی هستند.

عکس: yjc.ir

☀️ متفرقه
اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها