آیا فردا شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ مدارس تعطیل است؟

آیا فردا مدارس تعطیل است؟ شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

شما می توانید آخرین اخبار درمورد تعطیلی مدارس فردا شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ را در همین صفحه از سایت بامتن پیگیری نمایید.

عزیزان محترم اگر خبری در هر شهرستان در مورد تعطیلی مدارس فردا شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ اعلام شده در قسمت نظرات به ما اعلام کنید تا درصورت تایید خبر در همین قسمت اطلاع رسانی شود.

** وضعیت قرمز تهران مدارس را غیر حضوری کرد (منبع: ایرنا)

محسن نایبی عصر سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای مقابله با شیوع سویه جدید کرونا امیکرون و کنترل شرایط موجود و با توجه به حساسیت کودکان تصمیم بر این شد تا مهدهای کودک و پیش دبستانی ها به مدت یک هفته تعطیل شوند.

وی یادآور شد: بحث جدی و مهم سویه جدید کرونا قدرت سرایت و شیوع بالای آن نسبت به سویه های قبلی است.

نایبی اظهار داشت: بر این مبنا از روز چهارشنبه ۱۳ بهمن به مدت یک هفته تمامی مهدهای کودک و پیش دبستانی ها تهران تعطیل هستند و مدارس به صورت غیر حضوری فعالیت می کنند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران گفت: با وجود افزایش تعداد مراجعات افراد مبتلا به بیمارستان ها و مراکز درمانی, تعداد فوتی های کرونایی این استان تفاوت چندانی نکرده است.

وی ادامه داد: در صورت تداوم وضعیت قرمز کرونایی این محدودیت‌ها تمدید خواهد شد.

نایبی افزود: هفته آینده نشست ستاد استانی کرونا برگزار می‌شود و متناسب با شرایط موجود برای اعمال محدودیت‌های جدید تصمیم‌گیری خواهد شد.

** آموزش در مدارس اردبیل غیرحضوری شد(منبع : ایرنا)

رضا قاسمیان روز سه‌ شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ در نامه‌ای به مدیرکل آموزش و پرورش استان اعلام کرد که بر اساس بررسی‌ها و ارزیابی اعضای ستاد کرونا و ضرورت مقابله با ویروس کرونا و مواجهه احتمالی با پیک ششم بنا به دستور استاندار اردبیل تمام مدارس استان اردبیل از روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه به مدت یک هفته صورت غیرحضوری و از طریق شبکه شاد دایر خواهد بود.

در این نامه تاکید شده است: از ظرفیت شبکه شاد برای انجام برنامه‌های غیرحضوری گرامیداشت دهه مبارک فجر و انتقال گفتمان انقلاب اسلامی به دانش‌آموزان حداکثر استفاده به عمل آید.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ، در ادامه روند صعودی شیوع کرونا، مجموع بستری مبتلایان به کووید.۱۹ در استان اردبیل از روز گذشته سه رقمی شده و امروز به ۱۲۴ نفر افزایش یافت که ۵۰ نفر بیشتر از آمار هفته گذشته است.

در پی افزایش شمار مبتلایان، از چهار روز پیش شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، بیله‌سوار، نمین، سرعین و کوثر در وضعیت زرد و شهرستان‌های گرمی، نیر و خلخال در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

**کرونا مدارس فهرج را هم یک هفته تعطیل کرد (منبع: ایرنا)

امیر باقری زاده روز جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به گزارش‌های واصله پیرامون ابتلای تعداد زیادی از کادر آموزشی و دانش آموزان به کرونا و با تصمیم ستاد مدیریت کرونای شهرستان آموزش حضوری در تمامی مدارس این شهرستان به مدت یک هفته تعطیل شد.

آموزش حضوری مدارس شهرستان نرماشیر در نزدیکی فهرج نیز طی هفته آینده در همه مقاطع تعطیل شده است.

فرماندار فهرج بیان کرد: آموزش در مدارس شهرستان به مدت یک هفته تا ۲۲ بهمن ماه فقط به صورت غیرحضوری ادامه خواهد داشت.

رییس ستاد کرونای فهرج تاکید کرد: تغییر وضعیت کرونای شهرستان در فاصله کوتاهی از رنگ آبی به نارنجی هشداری برای جلوگیری بیشتر از شیوع این ویروس است.

شهرستان فهرج در فاصله ۲۵۰ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.

**مدارس  سیستان و بلوچستان روزشنبه غیرحضوری خواهد بود (منبع : ایرنا)

زاهدان- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: مدارس استان به منظور حفظ سلامتی دانش آموزان فردا /شنبه/ تعطیل و کلاسها غیرحضوری برگزار خواهد شد.

علیرضا شهرکی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تصمیم با عنایت به تغییر رنگ بندی ها در سطح استان و بمنظور اهمیت دادن به سلامتی دانش آموزان، اولیا، معلمین و کادر آموزشی و پیشگیری از گسترش سویه جدید کرونا اتخاذ شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس اعلام کارشناسان حوزه بهداشت و درمان ویروس اُمیکرون را نباید خفیف قلمداد کرد و نسبت به آن بی‌تفاوت بود، زیرا زمانی که تعداد مبتلایان زیاد شود، خواه‌ ناخواه تعداد بستری‌ها و به دنبال آن مرگ و میر نیز افزایش می‌یابد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: شدت اُمیکرون نسبت به سویه دلتا خفیف‌تر است، اما به دلیل سرعت بالای انتقال و ابتلا، امکان افزایش بیماران بدحال و تعداد بستری‌ها در مدت بسیار کوتاهی وجود دارد.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با ابتلای یک هزار و ۲۴۳ نفر دیگر به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۴۱ هزار و ۶۲۲ نفر رسید.

سید محمد هاشمی‌شهری اظهارداشت: در شبانه روز گذشته فوت ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان گزارش نشد.

وی با بیان این‌که هم‌اینک ۱۱۳ بیمار حاد تنفسی و ۲۷ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند، از شهروندان درخواست کرد هنگام خروج از خانه با استفاده از ماسک و شستشوی دست‌ها اصول بهداشتی و آداب تنفسی را بخوبی رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا گفت: بر خلاف تصور عمومی سویه اُمیکرون تهدیدی جدی برای سلامت عمومی است و نباید فریب شمار پایین موارد بدحال بیماری را خورد.

**آموزش حضوری در شهرهای قرمز و نارنجی آذربایجان غربی تعطیل شد(منبع : ایرنا)

ارومیه-ایرنا- رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: آموزش‌های حضوری در مدارس تمامی مقاطع تحصیلی مناطق ۲۴ گانه آموزشی استان که در وضعیت قرمز و نارنجی هستند از روز شنبه، ۱۶ بهمن تا دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ تعطیل است.

مهدی محمدپور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و بنا به تصمیم ستاد مقابله با این بیماری آموزش‌های حضوری تعطیل و تدریس برای دانش آموزان بصورت مجازی انجام خواهد گرفت.

وی ادامه داد: به رغم تعطیلی آموزش های حضوری، مدیران و عوامل اجرایی مدارس، جهت پیگیری امور جاری و پشتیبانی آموزش‌های مجازی در مدارس حضور خواهند داشت.

به گزارش ایرنا، هم اکنون شهرستان خوی در وضعیت قرمز و شهرستان های ارومیه، بوکان و پلدشت در وضعیت نارنجی و بقیه شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

سرعت بالای انتشار سویه اومیکرون و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی شهروندان موجب شده است تا میزان ابتلا به این سویه در طول یک هفته گذشته روند افزایش به خود بگیرد.

دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ضمن تاکید بر تکمیل واکسیناسیون توسط شهروندان به خصوص واکسن دز سوم، بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی و شست و شوی مرتب دست ها تاکید کرد. 

آذربایجان غربی با جمعیت بیش از سه میلیون نفری خود دارای ۳۶ هزار فرهنگی و ۶۴۶ هزار دانش آموز است.

**آموزش حضوری در دامغان به‌خاطر شرایط قرمز کرونایی تعطیل شد(منبع : ایرنا)

سمنان- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش دامغان گفت: مدرسه‌های این شهرستان با توجه به وضعیت قرمز کرونایی از روز شنبه ۱۶ تا چهارشنبه ۲۰ بهمن ١۴٠٠ تعطیل است و آموزش به صورت مجازی دنبال می‌شود.

سید میثم حیدرهایی عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: طبق مصوبه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با هدف حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان، از روز شنبه ۱۶ بهمن تا چهارشنبه ۲۰ بهمن برنامه های آموزشی کلیه مدارس شهرستان دامغان برای دانش آموزان و همچنین پیش دبستانی ها و نوآموزان به صورت مجازی و از طریق سامانه شاد ارائه می شود.

وی ادامه داد: کادر اجرایی مدارس برای انجام امور جاری باید در محل کار خود حضور داشته باشند و مدارس تعطیل و بسته نشود.

مدیر آموزش و پرورش دامغان گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ سلامت دانش‌آموزان از اولویت‌های آموزش و پرورش است و والدین نگران این موضوع نباشند.

پیش از این، آموزش حضوری در گرمسار نیز به خاطر شرایط قرمز کرونایی تعطیل شده بود. 

به گزارش ایرنا، طبق تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که شامگاه چهارشنبه، سیزدهم بهمن ۱۴۰۰ اعلام شد، دامغان و گرمسار در وضعیت قرمز کرونایی، شهرستان های سمنان و شاهرود در وضعیت نارنجی، و مهدیشهر، سرخه، میامی و آرادان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

**مدارس نرماشیر کرمان یک هفته تعطیل شد(منبع : ایرنا)

کرمان-ایرنا- فرماندار نرماشیر در شرق استان کرمان از تعطیلی یک هفته‌ آینده مدارس این شهرستان به دلیل ابتلای شمار قابل توجهی از دانش آموزان و فرهنگیان به ویروس کرونا سویه اُمیکرون خبر داد.

رضا مشکی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان از شنبه ۱۶ بهمن آموزش ها تنها به صورت مجازی در شهرستان پیگیری خواهد شد.

فرماندار نرماشیر درباره آمار واکسیناسیون این شهرستان نیز بیان کرد: تاکنون بیش از ۹۳ درصد شهروندان دُز اول، افزون بر ۸۹ درصد نیز دز دوم و حدود ۳۱ درصد نیز دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

مشکی اظهارداشت: انتظار می رود خانواده ها ضمن تزریق هرچه سریعتر دز سوم برای واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال نیز مراجعه کنند تا از ابتلای بیشتر به سویه اُمیکرون جلوگیری به عمل آید.

 فرماندار نرماشیر گفت: از شهروندان تقاضا داریم در صورت داشتن علائم ویروسی از جمله سردرد، تب، آبریزش بینی و گلودرد حتما موارد مربوط به قرنطینه را رعایت کنند تا زنجیره این ویروس ادامه پیدا نکند.

شهرستان نرماشیر در ۲۲۸ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.

**مدارس و آموزشگاه های آزاد بانه تعطیل شدند(منبع : ایرنا)

سنندج- ایرنا- فرماندار شهرستان بانه گفت: با توجه به قرار گرفتن در وضعیت قرمز کرونایی مدارس و آموزشگاه های آزاد بانه به مدت یک هفته تعطیل شدند.

اسماعیل رستم پور شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا جمعه با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا و قرارگیری وضعیت قرمز کرونایی اظهار داشت: بر اساس تصمیم ستاد کرونای شهرستان به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر سویه جدید کرونا تمامی مدارس و آموزشگاه های آزاد به مدت یک هفته تعطیل شدند.

وی با اشاره به اینکه آموزشها در بستر نرم‌افزار شاد و فضای مجازی انجام می شود، اضافه کرد: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تجمعات و عادی انگاری بخش زیادی از مردم باعث شده که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان بانه افزایش پیدا کرده و وارد پیک ششم شود.

رستم پور گفت: با تصمیم ستاد کرونای شهرستان بانه رستوران ها و سالن های غذا خوری نیز تا اطلاع ثانوی به صورت بیرون بر فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه بحث واکسیناسیون باید به صورت جدی پیگیری شود، ادامه داد: برنامه های دهه مبارک فجر با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

تاکنون ۸۲ درصد جمعیت شهرستان بانه دز اول و ۶۸ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند که برای برقراری ایمنی نسبی جامعه باید بیش از ۸۵ درصد جمعیت دز دوم واکسن کرونا را دریافت کنند.  

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

**آخرین وضعیت فعالیت مدارس استان سمنان در بحبوحه موج ششم کرونا اعلام شد(منبع : ایرنا)

سمنان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان آخرین وضعیت فعالیت مدارس این استان در بحبوحه شیوع موج ششم کرونا را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، محمد دستورانی شامگاه جمعه به رسانه ها ابراز داشت: طی هفته پیش رو تمامی مدرسه های استان سمنان آموزش حضوری خواهند داشت البته دامغان و گرمسار که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند از این رویه مستثنی هستند.

وی ادامه داد: با توجه به این که در موج ششم کرونا قرار داریم و شاهد گسترش سویه امیکرون می باشیم در جلسه اخیر ستاد استانی مقابله با کرونا مقرر شد برای حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس امیکرون، در مدرسه ها اقدام هایی در راستای رعایت شیوه نامه های بهداشتی صورت پذیرد.

دستورانی برگزاری ویژه برنامه های دهه فجر در فضای باز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، و سنجش روزانه دانش آموزان و معلمان را از جمله این برنامه ها برشمرد.

وی یادآور شد: درصورتی که در دانش آموزی و یا معلمی علائم بیماری مشاهده شد، کلاس مورد نظر تا یک هفته و در صورت تعطیلی ۲ یا سه کلاس در مدرسه، مدرسه مورد نظر با هماهنگی مدیر و رئیس آموزش و پرورش شهرستان تعطیل می شود.

طبق تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که شامگاه چهارشنبه، سیزدهم بهمن ۱۴۰۰ اعلام شد، اکنون شهرستان های گرمسار و دامغان در وضعیت قرمز کرونایی، سمنان و شاهرود در وضعیت نارنجی، و مهدیشهر، سرخه، میامی و آرادان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

**نحوه فعالیت مدارس چهارمحال و بختیاری در روز شنبه ۱۶ بهمن اعلام شد

شهرکرد – ایرنا – بارش نزولات آسمانی و لغزندگی معابر موجب شد تا اداره کل آموزش‌ و پرورش چهارمحال و بختیاری در اطلاعیه‌ای، چگونگی فعالیت مدارس مناطق مختلف این استان را در روز شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ تغییر داد.

به گزارش جمعه شب ایرنا از اداره کل آموزش‌ و پرورش چهارمحال و بختیاری، بر این اساس تمامی مدارس ناحیه ۱ و ۲شهرکرد، بروجن، فارسان، سامان، بن، اردل، کوهرنگ، کیار و مناطق لاران، گندمان و بلداجی در همه مقاطع تحصیلی فعالیت آموزشی خود را در روز شنبه از طریق فضای مجازی دنبال خواهند کرد.

همچنین فعالیت مدارس شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا و مناطق فلارد و میانکوه و آموزش‌ و پرورش عشایر نیز با یک ساعت تاخیر آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، فعالیت سامانه بارشی جدیدی که از عصر روز پنجشنبه وارد چهارمحال و بختیاری شد تا اواسط روز شنبه، ۱۶ بهمن ادامه خواهد داشت و بارش‌های ناشی از فعالیت این سامانه بیشتر در قسمت‌های شمال غرب، غرب و بخشی از نواحی جنوبی چهارمحال و بختیاری روی خواهد داد و دربرگیری این سامانه در بخش‌های شرقی استان به‌مراتب کمتر است.

این سامانه بارشی موجب ورزش باد، بروز کولاک و کاهش دید در ارتفاعات و گردنه‌های برف‌گیر خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود از روز یکشنبه، دما در اغلب مناطق استان کاهش یابد.

(پیام های قسمت نظرات صرفا یک نظر می باشد و از طرف سایت بامتن هیچ خبری در قسمت نظرات در مورد تعطیلی روز شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ مدارس مورد تایید نمی باشد)

عکس: yjc.ir

☀️ متفرقه
اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها