۵ نکته کلیدی برای خرید تاب باغی | راهنمای جامع تاب حیاطی

تاب باغی از تجهیزات سرگرم کننده و بسیار جذاب برای بزرگسال و کودکان می‌ باشد .حتماً همه شما خاطرات بسیار شیرین و لذت بخشی از تاب خوردن در بچگی و رهایی در فضای آزاد داشته‌ اید. و اکنون با نشستن روی انواع تاب باغی شیک و لوکس و تاب خوردن و بستن چشمانتان خاطرات زیبای کودکی را برای خود تداعی می‌کنید. در صورتی که فضای کافی در اختیار داشته باشید، به جرات می‌توان گفت تاب باغی یا تاب حیاطی یکی از بهترین و مناسب‌ ترین وسیله‌ های بازی برای تجهیز هر ویلا، تراس روف گاردن و یا باغی می‌ باشد.

البته دقت کنید در صورتی شما می‌توانید در آرامش خاطر روی تاب بنشینید و تاب بخورید که از کیفیت و استحکام آن مطمئن باشید.

تصویر و عکس تاب باغی

۵  نکته کلیدی که زمان خرید تاب باغی باید به آن توجه کنید

  1. دقت در استحکام و کیفیت مواد اولیه و سازنده تاب

اگر بنا دارید یک تاب حیاطی خریداری نمایید ، دقت کنید تابی را تهیه کنید که از مواد اولیه با کیفیت و خوبی ساخته شده باشد. چرا که برخی تاب‌ ها پس از مدتی استفاده دچار شکستگی در پایه‌ها و یا خم شدن برخی قسمت‌ ها یا کفه تاب می‌ شوند.

  1. کیفیت رنگ تاب باغی را در نظر بگیرید

بسیاری از تاب‌ های باغی ا از جنس آهن‌ اند و یا چوب. که هر دو نیازمند رنگ روکش به عنوان کاور یا پوشش می‌ باشند. یکی از مناسب‌ ترین و محکم‌ترین تاب‌ های ویلایی، تاب آهنی می‌ باشد که با رنگ کوره‌ای الکترواستاتیک پوشش داده شده است. دقت کنید رنگی که روی تاپ‌ ها پوشیده شده است باید یک دست و بدون برجستگی باشد.
و از مواد درجه یک در آن استفاده شده باشد. در این صورت در برابر کلیه شرایط جوی مثل برف ، باران و آفتاب مقاوم خواهد بود. قیمت تاب باغی دست دوم با کیفیت ، همچنین قیمت صندلی باغی دست دوم  حتی گاهی نسبت به  انواع نو بی کیفیت آن ها گران تر است.

  1. توجه داشته باشید کلیه اتصالات تاب ایمن باشند

جنس زنجیر ها ، پایه‌ و اسکلت اصلی تاب ، صندلی ، اتصالات کوچکی مثل پیچ‌ ها و بلبرینگ باید محکم و قوی باشد. جنس‌ های پلاستیکی و چوبی ممکن است بدون آن که متوجه شوید از مسیر خارج شده و به شما یا کودکتان آسیب وارد کنند. به علاوه اتصالات باید خوب در هم چفت شده باشند . برای مثال بهتر است زنجیر ها در قلاب‌ های آهنی  داخل شوند و قلاب‌ ها به خوبی بسته باشند.
تا موقع تاب خوردن تاپ از مسیر خارج نشود، لق نزند و یا پاره نشود و فرد را پرتاب نکند. همان قدر که تاب می‌تواند وسیله لذت بخش و دوست داشتنی باشد به همان اندازه خطرناک هم ممکن است باشد. پس مهمترین اولویت شما در خرید هر مدل تاب باقی در درجه اول استحکام آن باید باشد.

  1. سایبان تاب باغی

سایه بان تاب وسیله ای بسیار کاربردی برای تاب می باشد . و شما می توانید تمام ساعات روز هم چنین سایبان اگر از جنس‌ های ضد آب مثل نانو و یا پلاستیکی باشد، محافظ خوبی برای قطعات تاب در برابر باران و برف است. در کنار همه این موارد سایبان می‌ تواند زیبایی خاصی به تاب شما بیافزاید.

  1. تشک تاب باغی

برخی تاب‌ ها از صفحات مشبک فلزی و یا چوبی تشکیل شده‌اند که فرد ناچار است روی آن بنشیند در حالی که بهتر است برای نشستن روی تابه باقی حتماً از تشک استفاده کنیم و مواردی را خریداری نماییم که تشک‌های الیاف یا ابری داشته باشند تا با راحتی و آرامش تاب بخوریم.

تصویر و عکس تاب باغی

تاب های آهنی بهتر از تاب‌ های پلیمری و چوبی است؟!

همان طور که می‌ دانید تاب های باغی در مدل‌ ها و کیفیت‌ های مختلفی تولید می‌ شوند. اما بهترین جنس و کیفیت برای تاب فضای باز یا تاب بازی بزرگسال جنس آهن می‌ باشد. تاپب های آهنی بدنه بسیار محکم و قوی را دارا می‌ باشند. که به مرور زمان هیچ آسیبی نمی‌بینند. و فقط با پوشاندن سطح آن ها با رنگ‌ های ضد آب می توانید این تاب ها به کاری عمری تبدیل نمایید.

قیمت تاب باغی

قیمت انواع تاب باغی  مانند سایر تجهیزات باغ و ویلا  بسیار متنوع است . وبا توجه به جنس و کیفیت آن متغیر است. عوامل مختلفی در قیمت تاب حیاطی تاثیر می‌ گذارند. که برخی از آن ها شامل نام برند و تولید کننده ، جنس مواد اولیه به کار برده شده در تولید تاب ، نوع ماشین آلات استفاده شده در تولید ، کیفیت رنگ روکش تاب، نوع تشک‌ ها داشتن سایبان و عواملی از این دست. که لازم است  زمان خرید، ابتدا توجه کنید که برای چه ابعادی قرار است تاب خریداری نمایید.

و سپس متناسب با آن ابتدا ابعاد تاب را مشخص کنید. و سپس یکی از جنس‌ های محکم و مقاوم که توصیه ما جنس آهنی می‌ باشد، را برای خرید انتخاب نمایید. و سال‌ های سال از تاب خوردن روی این وسیله پرکاربرد لذت ببرید.

تاب باغی دست دوم

یکی از گزینه های افرادی که هزینه و بودجه کافی در اختیار ندارند ، خرید کالا های استفاده شده دیگران است . این کار هم می تواند خرید پر ریسکی برای آن ها باشد و هم خرید خوب . بستگی به دقت و عملکرد شما دارد . در صورتی که تاب را از فردی آشنا خریداری نمایید و از نحوه مراقبت او آگاه باشید . و یا تابی در حد نو را از فردی تهیه کنید که به دلیل فروش باغ یا تغییر دکور قصد دارد تاب سالم خود را تعویض کند . این خرید می تواند برای شما بهینه باشد.

اما در صورتی که به سراغ فروشنده های نا آشنا می روید ، حتما خرید خود را حضوری انجام دهید . و روی تاب بنشینید و با سرعت تاب بخورید . و بررسی کنید که تاب لق نمی زند . هم چنین بدنه و پایه ها را بررسی کنید که از محل جوش ها شکستگی نداشته باشد . برخی فروشنده های بی انصاف کار زنگ زده خود را با رنگی زیبا رنگ می کنند و شما متوجه خوردگی و زنگ زدگی نمی شوید .

هم چنین ممکن است برخی جوش های شکسته را با چسب های یک دو سه و یا اهن بچسبانند و از چشم شما دور بماند . و فقط پس از مدتی استفاده متوجه آن می شوید.

نتیجه گیری

برای انتخاب و خرید هر مدل تاب باغی لازم است اطلاعات کمی داشته باشید . تا گرفتار فروشنده های بی انصاف نشوید . و کار گران و بی کیفیتشان را نخرید . با دانستن مهمترین نکات برای خرید انواع تاب بزرگسال می توانید هنگام انتخاب هوشمندانه تر تصمیم بگیرید . و از خرید خود احساس رضایت داشته باشید .

ریپورتاژ آگهی