راهنمای جامع انتخاب کاربردی ترین تجهیزات باغی | دکوراسیون مدرن با مبلمان باغی ۲۰۲۴

تجهیزات باغی از ملزومات بسیار مهم و جدا نشدنی از هر فضای سبز ویلا یا باغ می‌ باشد. این تجهیزات باغی که به طور معمول شامل میز و صندلی باغی تاب ویلایی باربیکیو ، چتر و سایبان، انواع استند های گل و مانند آن می‌باشد. علاوه بر اینکه ابزاری کاربردی برای فضای باغ ، ویلا یا تراس شما می‌باشند، ظاهر بسیار جذاب و زیبایی را نیز برای باغ یا تراس شما به ارمغان می‌آورند. گالری نشاط عرضه کننده تجهیزات باغی کلیه ملزومات را با قیمت مناسب و مستقیم از درب تولیدی به شما عرضه می‌ کند.

انواع تجهیزات باغی پر کاربرد

  • ابزار های باغبانی:

این ابزار ها لازمه هر باغ و ویلایی می باشند و شامل دستگاه های برش چمن، ابزارهای آبیاری، اره برای هرس، انواع بیل و قیچی باغبانی و مانند آن.

  • مبلمان باغی :

انواع میز با صندلی حیاط از تجهیزات بسیار کاربردی در ویلا و باغ و حتی بالکن می باشد. و شامل انواع میز و صندلی باغی، نیمکت ها ، تاب باغی، صندلی تاب ریلکسی می باشند. که جلوه خاص و زیبایی به محیطمی دهند.

  • انواع چتر ها و سایه بان ها :

انواع چتر و سایه بان برای ایجاد نمودن سایه و محافظت از افراد و مبلمان در ررابر نور شدید آفتاز و یا برف و باران مناسب می باشند.

  • وسایل روشنایی برای باغ:

وسایل روشنایی جلوه بسیار خاصی به باغ می‌دهند. و شامل لامپ‌ های حبابی، لامپ‌ های حس گردار، فانوس‌ ها، چراغ‌ های مسیر و نورپردازی داخل چمن‌ ها و درختان می‌باشند.

  • انواع آلاچیق ها و سازه‌ هایی مانند آن:

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در داخل باغ یا فضای سبز خود بخشی را به عنوان آلاچیق مسقف درست کنند. و آن را با مبلمان باغی تجهیز نمایند. تا بتوانند از فضای طبیعت خود بیشتر استفاده کنند.

انواع مبلمان فضای باز

همان طور که گفته شد یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین تجهیزات باغی ، مبلمان ویلایی می‌باشد . که کاربرد وسیعی در باغ ویلا و یا حتی تراس دارد. انواع میز و صندلی‌ های باغی در جنس‌ ها و کیفیت‌ های مختلفی تولید می‌ شوند. و از نظر ابعاد و اندازه متفاوتند. برای مثال برخی از متداول‌ ترین و پر طرفدارترین آن ها شامل میز و صندلی باغی فلزی آهنی ، مبلمان باغی آلومینیومی ، صندلی باغی چوبی ، مبلمان باغی پلیمری و سایر جنس ها می باشند.

که هر یک مزایا و معایبی دارند و در میان این‌ها میز و صندلی باقی آهنی و پلیمری مقاوم‌تر و متداول‌ترند. و طول عمر بالاتری دارند.

دکوراسیون باغ یا ویلا با تجهیزات باغی

اگر به تازگی اقدام به خرید باغ یا ویلایی نموده‌اید یا قصد دارید محیط فضای سبز خود را مدرن‌ تر و زیبا تر نمایید، می‌توانید با خرید یک ست میز و صندلی باغی و یا مبلمان ویلایی ظاهر باغ خود را متحول کنید البته بهتر است این مبلمان در فضای قرار داده شود که به قسمت‌ های سرسبز دید داشته باشد. اگر برایتان مقدور است در زیر فضا از چمن مصنوعی استفاده نمایید، تا جلوه مبلمان باغی شما بیشتر شود.

در کنار مبلمان باغی در صورت داشتن فضا می‌ توانید از یک تاب دو یا سه نفره با سایبان استفاده کنید. که واقعاً اوقات خوش و لذت بخشی را در کنار عزیزانتان با تاب خوردن روی آن بگذرانید و ماندگار کنید. از چند اکسسوری یا شمع یا چراغ های حباب دار برای روی میز یا اطراف صندلی‌ ها استفاده نمایید. تا شب‌ ها با روشن کردن آنها جلوه رمانتیک و زیبایی را در فضای خود ایجاد کنید.

در صورت داشتن بودجه لازم می‌توانید از یک سایبان پایه کنار قطر ۴ متر برای سایه دادن روی ت میز و صندلی باغیتان استفاده کنید که هم ظاهر زیبایی به آن می‌دهد و هم نور آفتاب را از شما دور می‌کند.  دقت کنید اگر باغ شما بیش از حد بزرگ است از مبلمان باغی ظریف و کوچک استفاده نکنید. چرا که جلوه‌ای ندارد.

دکوراسیون تراس یا بالکن با استفاده از تجهیزات باغی

اگر امکان خریدن باغ یا ویلا برایتان میسر نیست و یا اینکه علاقمندید در محل زندگی خود در بالکن یا تراس فضای سبزی را داشته و با نشستن در آن احساس لذت کنید . می توانید به آسانی با استفاده از یک چمن مصنوعی در کف بالکن و تعدادی سنگ سفید گلدانی درشت به صورت یک ردیف در کنار چمن مصنوعی، به بالکن خود روح دهید. پس از آن با توجه به ابعاد و فضایی که تراس شما دارد می‌توانید از یک دست میز و صندلی بالکنی تاشو جمع و جور استفاده نمایید.

تا به راحتی بتوانید در زمانی که نیاز ندارید، آن را جمع کرده و زمانی استفاده آن را باز کنید. اگر بالکن بزرگی دارید می‌توانید از تاب‌ های سقفی و یا تاب‌ های ریلکسی استفاده کنید. و در اوقات فراغت یا برای مطالعه یا خوردن چای کنار عزیزان از آن ها بهره گیرید. گیاهان رونده و همچنین گلدان‌های نیم دایره دیواری نیز در زیبایی هرچه بیشتر تراس شما بسیار موثرند.

نکات مهم برای دکوراسیون فضای باز

اگر قرار است برای فضای سبز خود تجهیزات باغی خریداری نمایید، ابتدا مشخص کنید که چه فضایی را در اختیار دارید. فضای مورد نظر خود را برای فعالیت‌ های مختلفی که مد نظرتان است تقسیم بندی کنید. مثلاً اگر زیاد اهل کباب درست کردن هستید، حتماً فضایی برای باربیکیو در نظر بگیرید. هم چنین مبلمان باغی که خریداری می‌کنید، نباید بیشتر از یک سوم و نهایتاً نصف فضای بالکن یا تراس شما و یا باغ شما را بگیرد.

پس زمان خرید مبلمان باغی ابعاد فضای خود و ابعاد مبلمان را بررسی کنید. توجه داشته باشید که شیک‌ ترین و لوکس‌ ترین مبلمان اگر متناسب با فضای شما نباشد. مثلاً بیش از حد بزرگ باشد و جلوی رفت و آمدتان را بگیرد یا بیش از حد کوچک باشد و به چشم نیاید، نمی‌تواند آرامش را برای شما به ارمغان آورد. پس با در نظر گرفتن این نکات اقدام به انتخاب مناسب‌ ترین و بهترین مبلمان باغی برای خود بنمایید.

تجهیزات باغی را از چه فروشگاه‌ هایی تهیه کنیم؟

اگر درصدد خرید ملزومات باغی باشید حتماً متوجه دنیای وسیع و تنوع فراوان فروشنده‌ ها قیمت‌ های متنوع خواهید شد. و ممکن است حتی در میان آنها گیج شوید که به کدام یک اعتماد کنید. و از کدام یک خرید کنید که هم قیمت مناسبی ارائه دهند و هم جنس خوبی به شما عرضه کنند. توجه داشته باشید که برای انتخاب بهترین و مناسب‌ ترین فروشنده‌ ها ابتدا در میان سایت‌ های مختلف بگردید. و ویژگی یک کالای خوب را بشناسید. و در میان نظرات مشتریان و توضیحات سایت، این ویژگی‌ها را بررسی کنید.

اعتبار یک فروشنده در خرید شما بسیار موثر است. بهتر است برای خرید به سراغ تولید کننده ها بروید . تا مجبور نشوید بسیاری از هزینه‌ های اضافی مثل کارگر و اجاره فروشگاه‌ ها را شما پرداخت کنید. و مستقیماً از درب تولیدی خرید نمایید. حتماً قبل از هر خرید ، از تولیدی بخواهید که عکس کار مورد نظرتان را برایتان ارسال کند. از یک تولیدی خرید کنید که ابتدا کار را تحویلتان دهد و سپس شما پس از تایید تسویه می‌کند.

نتیجه‌گیری

برای خرید هر مدل تجهیزات باغی لازم است به خوبی بررسی کنید که چه مدل، چه جنس و کیفیتی در چه ابعاد و سایزی برایتان مناسب‌ تر است. سپس با توجه به بودجه خود از یک تولیدی معتبر و مطمئن مثل تجهیزات باغی گالری نشاط خرید نمایید و سال‌ های سال از خرید خود لذت ببرید

ریپورتاژ آگهی