معرفی ویزای تحصیلی کانادا

چکیده : سیستم آموزشی بسیار عالی و دوره‌های زیادی که کانادا برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد، سبب شده تا سالانه دانشجویان زیادی از سراسر دنیا به‌ویژه ایران، برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنند.

سیستم آموزشی بسیار عالی و دوره‌های زیادی که کانادا برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد، سبب شده تا سالانه دانشجویان زیادی از سراسر دنیا به‌ویژه ایران، برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنند. دریافت ویزای تحصیلی کانادا از مهم‌ترین مراحلی است که افراد مختلف چه برای شرکت در دوره‌های حرفه‌ای، چه برای اخذ مدرک دیپلم و چه برای تحصیل در یکی از دانشگاه‌های این کشور باید اقدام نمایند. اگر تصمیم به مهاجرت تحصیلی به این کشور دارید و می‌خواهید از امکانات و امتیازاتی که کانادا به دانشجویان خود اختصاص می‌دهد، بهره‌مند شوید، با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم را در خصوص معرفی ویزای تحصیلی کانادا در اختیار شما قرار دهیم.

شرایط پذیرش ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

قبل از هر چیز، افرادی که تصمیم به درخواست ویزای تحصیلی کانادا دارند، باید پذیرش از یکی از مؤسسات و مراکز تحصیلی معتبر کانادا را به‌دست آورند و مدرک زبان معتبر با کسب حداقل امتیاز موردنیاز را داشته باشند. توجه داشته باشید که گرفتن ویزای تحصیلی این کشور بدون مدرک زبان نیز ممکن است، اما قبل از شروع دوره تحصیلی در کانادا، لازم است واحدهای آموزش زبان انگلیسی را با موفقیت پشت سر بگذارید.

همچنین برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های کانادا و بعدازآن، ویزای تحصیلی این کشور، متقاضی باید در دروس تخصصی آخرین مرحله تحصیلی خود، با نمرات بالا پاس شود؛ چراکه داشتن معدل بالا به درخواست ویزای تحصیلی کانادا کمک زیادی می‌کند.

توجه: همانند دیگر انواع ویزاهای مختلف کشورها، برای دریافت ویزای کانادا، افراد باید شرایط سلامتی و جسمانی مناسبی داشته باشند و همچنین سوابق کیفری یا ارتکاب جرم نباید داشته باشند.

انواع ویزای تحصیلی برای کانادا

در کشور کانادا، دو نوع ویزای تحصیلی وجود دارد که یکی از آن‌ها مختص دانشجویان و ویزای دیگر، برای دانش آموزان است:

  • ویزای دانش‌آموزی: دانش‌آموزانی که سن آن‌ها کمتر از ۱۸ سال است و قصد ادامه تحصیل در یکی از مدارس کشور کانادا را دارند، باید نسبت به اخذ این نوع ویزای تحصیلی اقدام نمایند.
  • ویزای دانشجویی: متقاضیانی که بالای ۱۸ سال دارند و می‌خواهند در دانشگاه یا کالج‌های کانادا تحصیل کنند، باید نسبت به دریافت ویزای دانشجویی اقدام کنند.

بااینکه مراحل دریافت ویزای کانادا برای هر دو گروه یکسان می‌باشد، اما در شرایط و مدارکی که لازم است، با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. به‌علاوه، با توجه به اینکه کشور کانادا به در کنار هم بودن اعضای خانواده نیز اهمیت می‌دهد، امکان دریافت ویزای همراه تحصیلی برای هرکدام از نزدیکان یا بستگان نزدیک دانش‌آموز متقاضی را نیز فراهم کرده است. البته، ویزای همراه کانادا شامل همسر متقاضی، فرزند وابسته متقاضی یا والدین متقاضی هم می‌تواند شود که اخذ آن مراحل خاص خود را دارد.

نحوه دریافت ویزای تحصیلی کانادا

بعدازاینکه موفق به دریافت پذیرش از مراکز تحصیلی معتبر کانادا شدید، می‌توانید به دو طریق آفلاین یا آنلاین برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام نمایید. با توجه به اینکه دریافت ویزای تحصیلی به‌صورت آنلاین، هم مقرون به‌صرفه‌تر است و هم سریع‌تر، توصیه می‌کنیم با راهنمایی‌های مشاوران ما در کارت سبز، به همین شیوه نسبت به دریافت ویزای خود اقدام کنید. مراحلی که به ترتیب برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور به کمک مشاوران ما باید طی کنید، به ترتیب به شرح زیر است:

  1. تهیه و جمع‌آوری مدارک: در اولین مرحله از دریافت ویزای تحصیلی این کشور باید مدارک موردنیاز را جمع‌آوری کرده و برای ترجمه آن‌ها اقدام کنید.
  2. تکمیل فرم‌های ویزای کانادا: بعد از جمع‌آوری و ترجمه مدارک باید فرم‌های مربوط به دریافت ویزای تحصیلی را تکمیل نمایید.
  3. پرداخت هزینه‌ها همراه با عکس و انگشت‌نگاری: به مراکز صدور ویزا (VAC) کانادا مراجعه کرده و هزینه‌های مربوطه را پرداخت کنید.
  4. ارسال فرم و مدارک لازم: اکنون باید نسبت به ارسال فرم‌ها و مدارک موردنیاز اقدام کرده و آن‌ها را در سایت آپلود کنید و منتظر نتیجه ویزا باشید.

به‌طورمعمول، افراد اغلب مرکز صدور ویزای کانادا در آنکارا را برای انجام امور انتخاب می‌کنند؛ اما امکان مراجعه به هر مرکز صدور ویزای دیگری نیز وجود دارد. در نهایت، افسران اداره مهاجرت کانادا، پرونده شما را دریافت و بررسی می‌نمایند. اگر شما مراحل قبلی را به‌درستی انجام داده باشید، یعنی تمام فرم‌ها را به‌درستی تکمیل کرده و کلیه مدارک موردنیاز را تهیه و ارسال، همچنین هزینه‌های مرتبط را نیز پرداخت کرده باشید، درخواست شما وارد مرحله بررسی خواهد شد. بنابراین، حائز اهمیت است که هنگام تکمیل فرم، جمع‌آوری و ارسال مدارک، دقت لازم را به خرج دهید و از تجربه و راهنمایی افراد متخصص در زمینه ویزای تحصیلی کانادا بهره‌مند شوید.

هزینه ویزای تحصیلی این کشور چگونه است؟

برای ثبت پرونده ویزای تحصیلی کانادا، متقاضیان می‌بایست مبلغ ۱۵۰ دلار کانادا را به‌عنوان هزینه ثبت پرونده پرداخت کنند. همچنین مبلغ ۸۵ دلار کانادا نیز برای عکس و انگشت‌نگاری از آن‌ها درخواست می‌شود. توانایی مالی موردنیاز برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا برابر با هزینه یک سال شهریه دانشگاه و هزینه زندگی یک سال در کانادا است. همچنین توصیه می‌شود هزینه بلیط رفت‌وبرگشت به کانادا نیز در تمکن مالی مدنظر قرار گیرد.

هزینه شهریه دانشگاه‌های کانادا متغیر است و می‌توانید با مراجعه به سایت دانشگاه یا با کمک کارشناسان کارت سبز، اطلاعات دقیق‌تری دریافت کنید. به‌علاوه، هزینه زندگی یک سال در کانادا بستگی به تعداد اعضای خانواده، شهر و استان انتخابی و شرایط فردی دارد. ازآنجاکه هزینه‌های پذیرش در این کشور بسته به افراد و شرایط مختلف زندگی، می‌تواند تفاوت‌های قابل‌توجهی با یکدیگر داشته باشد، توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران کارت سبز تماس حاصل فرمایید.

کلام پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعات کاملی را برای معرفی ویزای تحصیلی کانادا ارائه دهیم. ویزای تحصیلی این کشور بر دو نوع است و بسته به شرایط خود، باید یکی از انواع ویزای کانادا را به‌منظور مهاجرت یا ادامه تحصیل و… انتخاب نمایید. در کل، باید بگوییم که شانس شما برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور در صورتی افزایش خواهد یافت که توسط فردی مجرب و مسلط در این زمینه، مشاوره‌های لازم را دریافت کنید. یک مشاور مجرب می‌تواند هر آنچه نیاز دارید را در رابطه با شرایط ورود و مهلت آن، هزینه‌های تحصیل و مدارک موردنیاز، در اختیار شما قرار دهد. ازاین‌جهت، برای ارتباط با کارشناسان کارت سبز می‌توانید از طریق وب‌سایت کارت سبز اقدام نمایید.

برچسب ها : ویزای تحصیلی کانادا,کانادا

ریپورتاژ آگهی