ایمپلنت سوئیسی یا ایمپلنت آمریکایی

استفاده از ایمپلنت های دندان به عنوان جایگزین دندان های از دست رفته از بهترین گزینه های کسانی است که قصد کاشت ایمپلنت دندان را دارند. عوامل مختلفی درراستای موفقیت کاشت ایمپلنت دندان دخیل هستند یکی از مهمترین عامل کشور سازنده ایمپلنت می باشد. کشور های مختلفی ایمپلنت های دندانی تولید می کنند که در این میان کشور های همچون سوئیس و امریکا از کیفیت ساخت بی نظیری برخوردار هستند. با این حال انتخاب این که کدام برند می تواند بهترین کیفیت و طول عمر را داشته باشد رایج ترین سوال برای کاندید های کاشت ایمپلنت دندان است. در این مقاله به بررسی دو ایمپلنت سوئیسی و امریکا خواهیم پرداخت و تفاوت های اساسی آن های را بیان خواهیم کرد.

ایمپلنت سوئیسی یا آمریکایی
ایمپلنت سوئیسی یا آمریکایی

ایمپلنت های سوئیسی

ایمپلنت های تولید شده در کشور سوئیس از بهترین ایمپلنت های موجود در بازار جهانی می باشند. دراین میان برند اشترومن که به عنوان بهترین برند ایمپلنت دندان در دنیا نیز شناخته می شود از تولیدات کشور سوئیس می باشد. ایمپلنت های سوئیسی به دلیل کیفیت بالا در ساخت ایمپلنت ها و همچین طول عمر بالا به محبوبیت رسیده اند.

ایمپلنت های آمریکایی

کشور آمریکا جز اولین کشور های تولید کننده ایمپلنت در دنیا است که برند های معرفی از جمله زیمر را با بازار جهانی معرفی کرده است. ایمپلنت های آمریکایی به دلیل کیفیت بی نظیر مواد مورد استفاده در ساخت ایمپلنت طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده اند. از ویژگی های مهم ایمپلنت های دندانی آمریکایی میزان طول عمر آن ها می باشد با توجه به مطاعات انجام شده و بررسی ها لازم ایمپلنت های آمریکایی بیش از ۲۰ سال طول عمر دارند و جز ایمپلنت های هستند که دارای گارانتی مادام العمر هستند.

تفاوت های اساسی ایمپلنت های سوئیسی با ایمپلنت های آمریکایی

تفاوت های اساسی ایمپلنت های سوئیسی با ایمپلنت های آمریکایی
تفاوت های اساسی ایمپلنت های سوئیسی با ایمپلنت های آمریکایی

طرح

ایمپلنت های سوئیسی معمولاً با بدنه ای پیچی شکل و سطحی صیقلی طراحی می شوند. این طراحی به پیوند ایمپلنت با استخوان فک کمک می‌کند و باعث ترمیم استخوانی می‌شود، فرآیندی که طی آن ایمپلنت با استخوان ترکیب می‌شود. از طرف دیگر ایمپلنت های آمریکایی اغلب با بدنه استوانه ای و سطحی زبر طراحی می شوند. این طراحی به افزایش سطح ایمپلنت کمک می کند که می تواند ثبات را بهبود بخشد.

مواد

ایمپلنت های سوئیسی معمولاً از تیتانیوم خالص ساخته می شوند، در حالی که ایمپلنت های آمریکایی ممکن است از آلیاژ تیتانیوم ساخته شوند. آلیاژهای تیتانیوم قوی‌تر از تیتانیوم خالص هستند، اما می‌توانند گران‌تر هم باشند.

در دسترس بودن

از مهمترین عوامل در مورد ایمپلنت های دندانی در دسترس بودن آن های می باشد. ایمپلنت های سوئیسی در کشور به راحتی در دسترس می باشند اما ایمپلنت های دندانی آمریکایی به دلیل تحریم ها به ندرت و یا به سختی قابل دسترسی هستند و در صورت وجود نیز باید از اصالت آن اطمینان لازم را کسب کرد.

نرخ های موفقیت

میزان موفقیت ایمپلنت های دندانی سوئیسی و آمریکایی قابل مقایسه است. هر دو نوع ایمپلنت دارای میزان موفقیت بالایی هستند و بیش از ۹۵ درصد ایمپلنت ها حداقل ۱۰ سال دوام می آورند.

هزینه

قیمت ایمپلنت های آمریکایی معمولا از هزینه  بالاتری نسبت به ایمپلنت های سوئیسی برخوردار است این اختلاف قیمت می تواند عوامل مختلفی داشته باشد.

کدام نوع ایمپلنت برای شما مناسب است؟

بهترین نوع ایمپلنت دندان برای شما به نیازها و بودجه فردی شما بستگی دارد. اگر به دنبال یک ایمپلنت باکیفیت هستید که به احتمال زیاد سال ها دوام داشته باشد، هم ایمپلنت سوئیسی و هم ایمپلنت آمریکایی می تواند گزینه ایده آل برای شما باشد. با این حال دندانپزشک شما به خوبی می تواند شما را در انتخاب درست برند ایمپلنت دندان کمک کند.

کلام آخر

کاشت ایمپلنت دندان امروزه به عنوان بهترین راه جایگزین دندان های از دست رفته بین عموم مردم شناخته شده است. انتخاب درست برند ایمپلنت دندان می تواند در میزان موفقیت کاشت ایمپلنت موثر باشد. دندانپرشکان قبل از شروع فرآیند کاشت ایمپلنت دندان با توجه به شرایط بیمار و بودجه آن بهترین گزینه را برای بیمار انتخاب می کنند.

انتخاب ایمپلنت های دندان سوئیسی و یا آمریکایی با توجه به شرایط بیمار و واجد شرایط بودن آن انتخاب می شود. برند های ایمپلنت های سوئیسی همانند اشترمن برای اکثر افراد که واجد شرایط کاشت ایمپلنت دندان هستند کاربرد دارد از طرف دیگر برند آمریکایی زیمر نیز به عنوان بهترین ها در دنیا تمام افراد را که قصد کاشت ایمپلنت دندان دارند می توانند از این ایمپلنت استفاده کنند تنها مشکلی که در رابطه با ایمپلنت های آمریکایی در ایران وجود دارد بحث تحریم ها و عدم دسترسی به ایمپلنت های امریکایی می باشد اما در مورد ایمپلنت های سوئیسی، دسترسی و نمایندگی های فعال آن در کشور موجود می باشد. در هر حال با توجه به مطالب ذکر شده در این مقاله اگر قصد کاشت ایمپلنت دندان را دارید و واجد شرایط هستید حتما با کمک دندانپزشک خود می توانید بهترین برند ایمپلنت را انتخاب کنید.

ریپورتاژ آگهی