هزینه سفر به قطر چقدر است؟

در سال‌های اخیر، قطر از یک کشور نفت‌خیز حاشیه خلیج فارس به یکی از برترین و لوکس‌ترین مقاصد گردشگری خاورمیانه تبدیل شده است؛ البته قطر کشور گرانی محسوب می‌شود و گردشگران باید با در نظر گرفتن این موضوع به این کشور سفر کنند. در این راهنمای سفر به قطر هزینه‌های سفر به این کشور را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا ببینیم برای دریافت ویزا، هزینه غذا و … در قطر به چه مقدار بودجه نیاز خواهید داشت.

هزینه سفر به قطر شامل چه چیزهایی است؟

برای مدیریت هزینه‌های سفر به یک کشور و شهر خاص باید موارد مختلفی را بررسی و هزینه‌های آن را برآورد کنید؛ به همین شیوه برای سفر به قطر نیز باید هزینه اخذ ویزای قطر، هزینه خرید بلیط هواپیما قطر، هزینه رزرو هتل قطر، هزینه‌های بازدید از مکان‌های دیدنی، خرید و بودجه هزینه‌های روزانه به نسبت هر شخص در نظر گرفته شود.

واحد پول قطر

پیش از هرچیز بهتر است واحد پول قطر را بشناسید. این کشور دارای یکی از با ارزش‌ترین ارزهای جهان یعنی ریال قطر ( QR) است. قبل از سفر به قطر باید پول خود را به ریال این کشور یا دلار آمریکا تبدیل کنید که این تبدیل ارز را هم باید به عنوان یکی از هزینه‌های سفر به این کشور در نظر گرفت.

هزینه ویزای قطر

درحالی که شهروندان بسیاری از کشورهای جهان (۸۰ کشور) فقط با داشتن پاسپورت می‌توانند وارد قطر شوند، شهروندان ایرانی باید پیش از سفر برای صدور ویزای توریستی قطر درخواست دهند. قیمت ویزای توریستی قطر ۲۰۰ ریال است؛ اما برای شهروندان کشورهای GCC با نرخ ۱۰۰ ریال محاسبه می‌شود. لازم به ذکر است که ویزای ۴ روزه ترانزیت و ویزای دیپلماتیک این کشور بدون هزینه صادر خواهد شد. باید در نظر داشته باشید که این مبالغ احتمالی بوده و ممکن است در بازه‌های زمانی مختلف تغییراتی داشته باشد.

در ادامه به‌عنوان یک راهنمای سفر به قطر، مهم‌ترین شرایط ویزای قطر برای ایرانیان را بیان کرده‌ایم؛ سپس سایر هزینه‌های سفر به این کشور را بررسی می‌کنیم.

شرایط ویزای قطر برای ایرانیان

شرایط و مدارک درخواست و اخذ ویزای قطر برای ایرانیان تقریبا مشابه شهروندان سایر کشورهای خارجی است که عبارتند از:

  • تمکن مالی به مبلغ ۵۰۰۰ ریال قطر برای هر نفر و ارائه گواهی مهر و امضا شده آن توسط مدیر شعبه صادرکننده

  • گردش حساب سه ماهه آخر متقاضی (فقط تعداد تراکنش‌ها مهم است و مبالغ ورودی و خروجی اهمیتی ندارد)

  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار

  • بلیط هواپیما قطر (رفت و برگشت)

  • واچر هتل قطعی شده که برای مدت ۳۰ روز رزرو شده باشد

  • کارت واکسن و تست منفی POR حداکثر ۷۲ ساعت قبل از پرواز

  • بیمه مسافرتی

قیمت بلیط هواپیما قطر

یکی دیگر از هزینه‌های سفر به قطر به هزینه پرواز مربوط می‌شود. به‌طورکلی میانگین قیمت پرواز قطر ۷۹۱ دلار است؛ البته این میانگین براساس میلیون‌ها پرواز محاسبه شده و عوامل دیگری مانند روز پرواز و کلاس هواپیما در قیمت پروازهای این کشور موثر هستند. روزهای دوشنبه هر هفته بهترین زمان برای خرید ارزان‌ ترین بلیط هواپیما قطر هستند.

بودجه هزینه های روزانه

بخشی از هزینه‌های سفر به قطر مربوط به هزینه‌های روزانه است که بسته به سلیقه و نیاز افراد متفاوت خواهد بود. هزینه روزانه یک گردشگر در قطر شامل رستوران، کافه، رفت و آمد، بازدید از جاهای دیدنی، خرید و … است.

هزینه غذا در قطر

یکی از مهم‌ترین هزینه‌های روزانه سفر به قطر به غذا و نوشیدنی مربوط می‌شود. با توجه به وارداتی بودن مواد غذایی در قطر، این کشور از لحاظ غذایی گران‌تر از کشورهای اروپایی، آمریکا و بریتانیا است. برهمین اساس باید به‌طور متوسط حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد بودجه سفرتان را برای خرید غذا و نوشیدنی صرف کنید.

قیمت غذا در قطر از ۲ ریال تا ۵۷۰ ریال متغیر است. در واقع بسته به رستوران یا غذاخوری که انتخاب می‌کنید، این هزینه‌ها متفاوت است. مسلما وقتی برای صرف غذا به محله‌های لوکس می‌روید باید انتظار غذاهای گرانقیمت را هم داشته باشید؛ اما در غذاخوری‌های ساده این شهر می‌توانید غذاهای حتی با قیمت ۲ ریال هم تهیه کنید. درکل می‌توانیم قیمت غذا در قطر را به صورت زیر دسته‌بندی کنیم:

  • میانگین هزینه غذا در رستوران های ارزان قیمت قطر: تقریبا ۳۰ ریال (از ۱۵ تا ۷۰ ریال متغیر است)

  • میانگین هزینه غذا در رستوران های متوسط قطر: تقریبا ۱۰۰ ریال (از ۶۰ تا ۲۰۰ ریال متغیر است)

  • میانگین هزینه غذا در رستوران های لوکس قطر: تقریبا ۲۵۰ ریال (از ۵۰ تا ۵۷۰ ریال متغیر است)

هزینه رفت و آمد در قطر

در شهرهای مختلف قطر از جمله دوحه، سرویس‌های تاکسی Karwa با قیمت مناسب در دسترس هستند. این تاکسی‌ها که از طریق اپلیکیشن کاروا تاکسی یا تماس سفارش داده می‌شوند، با قیمت مناسبی شما را در شهر جابجا می‌کنند؛ البته در این کشور امکان کرایه خوردو از طریق برنامه‌های Uber و Careem وجود دارد. علاوه براین‌ها رفت و آمد در قطر از طریق اتوبوس‌ها در تمام شهرهای این کشور و شبکه مترو با سه خط قرمز، سبز و طلایی در دوحه میسر است. با این اوصاف هزینه رفت و آمد در قطر نیز بسته به انتخاب‌های هر شخص متفاوت خواهد بود.

برای استفاده از اتوبوس‌ها در قطر می‌توانید از بلیط‌های یک طرفه که نرخ آنها بسته به مسافت از ۳ ریال تا ۱۰ ریال متفاوت است، استفاده کنید. بلیط‌های ماهانه نیز نرخی در حدود ۱۰۰ ریال تا ۲۵۰ ریال دارند.

میانگین هزینه های سفر به قطر برای هر نفر (به دلار)

به‌طورکلی هزینه متوسط یک نفر برای بازدید از دوحه برای یک هفته از ۱۰۵۱ تا ۱۸۷۰دلار یعنی ۱۵۰ تا ۲۶۷ دلار در روز) متغیر است. هزینه غذا، سفر و گشت‌وگذار نیز برای هر نفر در روز حدود ۳۴ الی ۵۶ دلار خواهد بود. هزینه اقامت در شهرهای قطر مثل دوحه برای هر شب در یک هتل ۲ یا ۳ستاره بین ۴۷ تا ۷۱ دلار متغیر است.

هزینه سفر یک هفته‌ای به قطر

اگرچه نمی‌توان هزینه‌های سفر به این کشور را به‌طور قطعی برآورد کرد؛ اما یک سفر یک نفره به قطر برای یک هفته در حدود ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰دلار هزینه خواهد داشت و این هزینه برای دو نفر ممکن است به ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار هم برسد.

فلای تودی، بهترین راهنمای سفر به قطر

با توجه به اینکه در سایت فلای تودی امکان رزرو تمامی هتل‌های قطر وجود دارد، می‌توانید نرخ هتل های دوحه را بررسی کرده و با تطابق آن با بودجه سفر خود، بهترین هتل متناسب با نیازتان را رزرو کنید. فلای تودی بزرگ‌ترین آژانس گردشگری در ایران است که خدمات متنوعی از جمله رزرو و خرید بلیط هواپیما، رزرو بلیط قطار، رزرو هتل خارجی و داخلی و همچنین اخذ ویزای کشورهای مختلف جهان را ارائه می‌دهد.

ریپورتاژ آگهی