معرفی ارور های لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی از وسایل بسیار کاربردی و لازم در هر خانه ای است که به شما امکان می‌ دهد لباس‌ های خود را به راحتی و بهترین شکل ممکن شستشو دهید. اما همانطور که در تمامی دستگاه‌ های الکترونیکی ممکن است مشکلات و ارور های رخ دهند، در زمان استفاده از ماشین لباسشویی برند ال جی و سامسونگ نیز این امکان وجود دارد که با برخی از ارور ها و کد خطاها مواجه شوید.

ارور های ماشین لباسشویی با اختلال در کارکرد دستگاه به منظور هشدار دادن به کاربران گرامی در مورد وجود مشکلاتی در ماشین لباسشویی استفاده می شوند. در این مقاله، به معرفی ارور های لباسشویی این دو برند مشهور خواهیم پرداخت و نحوه رفع آن‌ ها را بررسی می‌ کنیم. با ما همراه باشید.

رایج ترین کد های خطای ماشین لباسشویی ال جی

ماشین لباسشویی ال جی یکی از برند های محبوب و پرطرفدار در زمینه وسایل خانگی است. ماشین‌ های لباسشویی ال‌ جی دارای سیستم کنترل الکترونیکی پیشرفته‌ ای هستند که در صورت بروز اشکال فنی، کد های خطای خاصی را بر روی صفحه نمایشگر خود نشان می‌ دهند. این کد های خطا می‌ توانند ناشی از موارد زیر باشند:

  • ایراد در سنسور های ماشین
  •  اشکال در سیستم تخلیه
  • مشکل در موتور، پمپ یا برد الکترونیکی
  • خرابی در سیستم قفل درب دستگاه و …

ارورهای لباسشویی ال جی

تشخیص دقیق علت بروز هر کد خطا نیازمند بررسی ماشین لباسشویی توسط افراد متخصص است. لذا توصیه می‌ شود در صورت مشاهده هر گونه کد خطا، از دستکاری و باز کردن ماشین خودداری کرده و سریعاً با مرکز خدمات نمایندگی تعمیرات ال جی در مشهد تماس حاصل نمایید. در ادامه با ما همراه باشید تا رایج ترین کد های خطای ماشین لباسشویی ال جی را معرفی کرده و دلایل بروز آن ها را توضیح دهیم.

ارور IE در ماشین لباسشویی ال جی:

این ارور به دلیل عدم ورود آب به داخل ماشین لباسشویی می باشد که برای ادامه کار دستگاه، لازم است این مشکل را حتماً برطرف کنید. در هنگام بروز ارور IE در لباسشویی ال جی، می‌ توانید به موارد زیر توجه کنید:

۱. شلنگ‌ ها و فشار آب ورودی به ماشین لباسشویی را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که شلنگ‌ ها به درستی متصل شده‌ اند و فشار آب کافی می باشد.

۲. بررسی اتصالات آب ورودی به دستگاه و اطمینان از اینکه هیچ نشتی یا مشکل دیگری وجود ندارد.

۳. برطرف کردن خرابی احتمالی برد الکترونیکی ماشین لباسشویی جهت حل این مشکل نیز ضروری است.

۴. فیلتر شیر برقی را بررسی کنید و در صورت لزوم، آن را تمیز کنید یا تعویض کنید.

۵. از اتصال برق اصلی دستگاه اطمینان حاصل کرده و مطمئن شوید که سیم‌ کشی به درستی انجام شده و هیچ مشکلی در اتصالات برق وجود ندارد.

ارور OE در ماشین لباسشویی ال جی:

ارور Oe نیز به دلیل مشکلاتی در تخلیه آب دستگاه است. این ارور معمولاً زمانی رخ می‌ دهد که شلنگ تخلیه آب مسدود شده باشد. بنابراین، با بررسی و باز کردن شلنگ تخلیه آب، می‌ توانید این ارور را رفع کنید.

برای رفع ارور OE می‌ توانید به موارد زیر توجه کنید:

۱. اندازه شیلنگ تخلیه لباسشویی باید کمتر از ۱۰۰ سانتی متر باشد.

۲. فیلتر پمپ تخلیه باید تمیز بوده و هیچ رسوبات و مانعی در آن وجود نداشته باشد.

۳. از سالم بودن پمپ تخلیه و هیچ خرابی یا مشکلی در آن مطمئن شوید.

۴. بررسی هیدرواستات و شیلنگ رابط به درام که هیچ گره‌ ای در شیلنگ وجود نداشته و مسیر آب به درستی تنظیم شده باشد.

۵. دقت در کارایی صحیح برد الکترونیکی و پنل لباسشویی

۶. چک کنید که مسیر تخلیه لباسشویی دچار گرفتگی یا خمیدگی نشده باشد و آب به درستی از ماشین لباسشویی خارج شود.

با بررسی و انجام این موارد، می‌ توانید ارور OE را در ماشین لباسشویی ال جی رفع کنید و به صورت معمول از دستگاه استفاده نمایید.

ارور UE:

خطای ue نیز از جمله مشکلات معمول در لباسشویی ال جی است. این ارور زمانی رخ می‌ دهد که لباسشویی در وضعیت عدم تعادل قرار گرفته باشد و به عبارت دیگر این خطا به دلیل حجم و وزن زیاد لباس‌ ها در دیگ لباسشویی به وجود می آید. برای رفع این ارور در لباسشویی ال جی باید در میزان حجم لباس هایی که قرار است در دستگاه شستشو شوند، دقت کنید. همچنین پایه‌ های لباسشویی را بررسی کرده که در حالت تراز و تعادلی قرار گرفته باشند.

خطای DE ال جی:

علاوه بر خطاهای گفته شده، ارور DE نیز از دیگر ارور های لباسشویی ال جی است. این ارور زمانی اتفاق می‌ افتد که درب لباسشویی به درستی و کامل بسته نشده باشد. همچنین، خرابی واشر درب یا مشکلات میکروسوئیچ نیز می‌ تواند دلایل بروز این ارور باشند.

بررسی ارورهای لباسشویی سامسونگ

ماشین لباسشویی سامسونگ یکی از پرطرفدار ترین ماشین های لباسشویی‌ موجود در بازار است. این ماشین لباسشویی‌ ها از کیفیت و کارایی بالایی برخوردار هستند، اما ممکن است گاهی اوقات دچار خطا شوند. ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ به شما کمک می‌ کنند تا مشکل دستگاه را شناسایی کرده و آن را برطرف کنید.

رفع خطاهای لباسشویی سامسونگ

خطای HE۱ یا HE2  در لباسشویی سامسونگ:

هنگامی که شماره خطای HE1 یا HE2 روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی سامسونگ ظاهر می‌ شود، نشانه‌ ای از بروز اشکال در سیستم گرمکن است. دلایل احتمالی این مشکل می‌ تواند شامل اتصال کوتاه در هیتر، قطعی اتصالات الکتریکی یا عیب در سنسور دما باشد. به طور دقیق‌ تر، خطای HE1 به معنای بیش از حد گرم شدن و HE2 به معنی عدم کارکرد هیتر است.

برای رفع این مشکل، ابتدا هیتر، عملکرد دائمی آن، سنسور دما، مقدار مقاومت ترمیستور و نیز اتصالات مربوط به هیتر و سنسور باید بررسی شوند. پس از خاموش کردن دستگاه به مدت ۵ دقیقه، دوباره آن را روشن کنید. اگر مشکل همچنان باقی بود، بهتر است از نمایندگی تعمیرات سامسونگ در مشهد کمک بگیرید.

خطا های E5 و E6 نیز هشداری مشابه در مورد خرابی در سیستم گرمکن آب ماشین لباسشویی سامسونگ هستند.

خطای ۴E یا ۴C در ماشین لباسشویی:

زمانی که ماشین لباسشویی سامسونگ با مشکل در جریان آب مواجه می‌ شود، خطای ۴E یا ۴C روی صفحه‌ ی نمایش آن ظاهر می‌ گردد. معمولاً دلیل اصلی این خطا، مسدود شدن یا آسیب‌ دیدگی لوله‌ ی ورودی آب است. برای رفع این مشکل، ابتدا باید شیر آب متصل به دستگاه را باز کرده و از سالم و باز بودن کامل آن اطمینان حاصل نمایید. سپس، لوله‌ ی تغذیه‌ ی آب را از نظر خمیدگی، نشتی یا فرسودگی بررسی کنید.

همچنین، فیلتر شبکه‌ ای لوله‌ ی آب را چک کرده و مطمئن شوید که مسدود نشده باشد. پاک کردن فیلتر شبکه‌ ای حداقل دو بار در سال توصیه می‌ شود. برای این کار، ابتدا آب ورودی به دستگاه را قطع کرده و پس از باز کردن لوله‌ ی تغذیه، فیلتر را خارج نموده و بشویید. سپس فیلتر را سرجایش برگردانده و پس از اتصال مجدد لوله‌ ی آب، شیر را باز کنید و از عدم نشتی اطمینان حاصل نمایید.

خطای UE یا E4:

ظاهر شدن خطای UE یا E4 روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای بروز مشکل عدم تعادل و بارگیری نامناسب لباس درون دیگ است. این خطا معمولاً بیشتر به عنوان هشدار عمل کرده و با راه‌ اندازی مجدد دستگاه برطرف می‌ شود. با این حال برای پیشگیری از بروز مشکلات جدی‌ تر پیشنهاد می‌ شود نکات زیر را رعایت کنید:

– رعایت دستورالعمل‌ های دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی سامسونگ

– بارگذاری یکنواخت لباس‌ ها و روشن کردن مجدد دستگاه

– توجه به میزان حجم لباس داخل دیگ

با توجه به این نکات می‌ توان از بروز مجدد این خطا جلوگیری کرد.

خطای DE در لباسشویی سامسونگ:

در ماشین لباسشویی سامسونگ، اگر کد خطای DE نمایش داده شود، به معنی وجود مشکل در درب لباسشویی است. این مشکل ممکن است به دلیل خرابی زبانه درب باشد که تماس سوئیچ را قطع می‌ کند. همچنین، احتمالا سوییچ قفل به درستی وصل نشده یا شکسته است. برای رفع این مشکل، باید صحت بسته شدن درب، قفل درب و اتصالات آن را بررسی کنید و در صورت نیاز قطعات خراب شده را تعویض کنید.

کد خطای ۵E یا SE:

اگر با کد خطای ۵E یا SE مواجهه شدید، این ارور به معنی وجود مشکل در تخلیه آب از ماشین لباسشویی است. برای رفع این مشکل، باید شیلنگ تخلیه و فیلتر ماشین لباسشویی را بررسی کرده و در صورت نیاز تمیز و یا تعویض نمایید. همچنین، باید از عدم وجود خمیدگی یا پارگی در شیلنگ تخلیه نیز مطمئن شوید.

 کد خطای CE در ماشین لباسشویی سامسونگ:

کد خطای CE به معنی وجود مشکل در دمای آب است. این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیافتد. به عنوان مثال دمای آب بالاتر از ۵۵ درجه سانتیگراد است و عمل تخلیه آب به درستی انجام نمی‌ شود و یا اینکه مشکلی در سنسور حرارتی وجود دارد که این دلیل نیز باعث به وجود آمدن خطای CE می‌ شود.

در هر صورت، برای رفع دقیق و مطمئن این خطاها لازم است حتما به نمایندگی تعمیرات سامسونگ مراجعه نمایید تا سرویس کاران مجرب این شرکت راهکار های مناسب برای هر کد خطا را برای شما کاربران گرامی اعمال کنند.

برچسب ها : نمایندگی ال جی مشهد,نمایندگی سامسونگ مشهد,تعمیرات لباسشویی مشهد,نمایندگی تعمیر ال جی مشهد,تعمیرات سامسونگ مشهد

ریپورتاژ آگهی