جدیدترین روش های کاشت ایمپلنت دندان

از گذشته تا به امروز، ایمپلنت های دندانی نشان داده اند که روشی مناسب و کارآمد برای جایگزینی دندان های از دست رفته هستند. کاشت ایمپلنت دندانی به عنوان یک رویکرد درمانی در دندانپزشکی در نتیجه پیشرفت های تکنولوژی، متناسب با پیشرفت های علم و ابزارهای مورد استفاده در زمینه های مختلف دندانپزشکی، اصلاحات مفیدی داشت.

جدیدترین روش کاشت دندان

روش های جدید در راستای ارتقاء کیفیت کاشت ایمپلنت دندان امروزه در کلینیک های دندانپزشکی قابل انجام است. هدف از استفاده از این روش ها درجه اول کاهش تهاجمی بودن روش های قدیم کاشت ایمپلنت دندان و همچنین صرفه جویی در زمان و تعداد جلسات مراجعه به دندانپزشک.

تکنیک کاشت ایمپلنت دندان بدون جراحی یکی از جدیدترین تکنیک های کاشت ایمپلنت دندان است. در این مقاله به بررسی جدیدترین روش های کاشت ایمپلنت دندان و همچنین مزایای آن ها نسبت به روش کاشت معمولی پرداخته خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت جدیدترین روش های ایمپلنت دندان می توانید از  لینک ( قیمت هر عدد ایمپلنت دندان ) دیدن فرمایید.

کاشت ایمپلنت دندان به روش پانچ

یکی از تکنیک های جدیدتر برای تکمیل هر چه سریعتر فرآیند کاشت ایمپلنت دندان، روش پانچ است که اغلب به عنوان ایمپلنت بدون جراحی شناخته می شود. اگر مایل به کاشت دندان هستید، بدون شک نام این روش را شنیده اید و احتمالاً به شما توصیه شده است که از ایمپلنت پانچ استفاده کنید.

اما بهتر است قبل از هر تصمیمی با فرآیندهای این روش آشنا شوید و مزایا و معایب آن را بسنجید. با استفاده از این تکنیک، روکشی به پایه فلزی که داخل فک پایین قرار می‌گیرد، بسته می‌شود. برای رسیدن به استخوان فک با روش‌های معمول کاشت دندان، جراح باید لثه‌ها را برش دهد.

این تکنیک ها منجر به خونریزی قابل توجه و همچنین دوره بهبودی طولانی تر می شود. با این حال، هنگام استفاده از روش پانچ، که معمولا به عنوان روش کاشت بدون جراحی شناخته می شود، شکافتن لثه ضروری نیست.

اگر تراکم استخوان کم باشد، مینی ایمپلنت ها می توانند گزینه خوبی باشند و از نیاز به جراحی پیوند لثه جلوگیری کنند. در مقایسه با جراحی، این روش به طور قابل توجهی ناراحتی و خون کمتری را برای بیمار به همراه دارد و خطر شکستگی لثه، استخوان یا بخیه وجود ندارد.

از مزایا کاشت ایمپلنت دندان به روش پانچ می تواند به موارد زیر اشاره کرد:

  • خونریزی ندارد و بی خطر است.
  • در مقایسه با روش‌های مرسوم، دوره نقاهت به طور قابل‌توجهی کوتاه‌تر است.
  • نیازی به بخیه لثه ها نیست.
  • پس از کاشت دندان، کمترین درد وجود دارد.
  • صرفا جویی در زمان کاشت ایمپلنت دندان

هر یک از روش های کاشت ایمپلنت خطر مشکلات احتمالی را به همراه دارد. با این حال، با پیشرفت مراقبت های دندانی، این مسائل کمتر رایج شده اند. از جمله مسائل احتمالی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • عفونت ناشی از حضور ایمپلنت در فک
  • آسیب به رگ های خونی در دهان یا دندان های کناری
  • بیمار ممکن است گاهی اوقات درد عصبی خفیفی داشته باشد. این ناراحتی با گزگز یا بی حسی در لب ها و دندان ها قابل مقایسه است.

در صورت داشتن مشکلات سینوسی، هر گونه درمان ایمپلنت دندان ممکن است باعث ناراحتی شما شود. پس از ایمپلنت اولیه دندان، مقداری تورم و خونریزی شایع است و نباید نگران کننده باشد. اما در صورت جدی‌تر شدن مشکلات، حتماً به دندانپزشک مراجعه کنید.

ایمپلنت دیجیتال

یکی از انواع روش های کاشت ایمپلنت، ایمپلنت دیجیتال است که در آن از تصویر و یک اسکنر سه بعدی برای ایجاد مدلی از استخوان، عصب و لثه بیمار استفاده می شود. این مدل به پایه ایمپلنت اجازه می دهد تا دقیقاً در محل مناسب قرار گیرد و میزان موفقیت ایمپلنت افزایش یابد. این نوع روش کاشت ایمپلنت دندان شامل خونریزی کم و برش است.

از آنجایی که پایه ایمپلنت دندان یکی از مهم ترین قسمت های ایمپلنت دندان است که پس از کاشت در استخوان فک به استخوان جوش داده می شود، سطح تجربه متخصصی که درمان را انجام می دهد، همیشه مهمترین عامل تعیین کننده موفقیت درمان است. و کیفیت عدم کاشت پایه در محل مناسب ممکن است منجر به شکست درمان و تکمیل نشدن جوش به استخوان شود.

ایمپلنت دیجیتال

با استفاده از شبیه‌سازی‌های سه‌بعدی و ایمپلنت‌های دیجیتال، پزشکان اکنون می‌توانند از راهنمایی‌های جراحی با کمک بیشتری استفاده کنند. راهنمای جراحی به پزشک کمک می کند مکان و زاویه بهینه را برای کاشت ایمپلنت انتخاب کند.  روش کاشت دیجیتال احتمال خطا و سایر مسائل را کاهش می دهد.

رویکردهای دیجیتال و مدرن به کاهش تعداد خطاها در فرآیند کاشت ایمپلنت سنتی کمک کرده است. دندانپزشکی سنتی بدون شک در سال‌های آینده جای خود را به دندانپزشکی دیجیتال خواهد داد که روش‌های سریع‌تر، دقیق‌تر، با کیفیت‌تر و زیبایی‌شناختی بیشتری مانند ایمپلنت‌های دندانی را ارائه می‌دهد.

ایمپلنت دیجیتال یک نوع ایمپلنت بسیار دقیق است که فواید زیادی دارد. برخی از مزایای ایمپلنت دیجیتال به شرح زیر است:

  • افزایش دقت و کاشت مناسب
  • افزایش درصد موفقیت ایمپلنت بر حسب درصد
  • کاهش خطرات مرتبط با ایمپلنت دندان
  • تعداد جلسات مورد نیاز را کاهش می دهد
  • کاشت ایمپلنت به صورت سریع انجام می شود
  • حداقل خونریزی، ناراحتی و بریدگی

ایمپلنت فوری

یکی از روش های کاشت ایمپلنت که برای کوتاه کردن مدت درمان استفاده می شود، ایمپلنت های فوری است. بسته به شرایط، تجهیزات، نوع ایمپلنت و پایه استفاده شده در این روش می تواند طول درمان را به کمتر از یک ماه افزایش دهد. قبل از دریافت درمان ایمپلنت فوری، یک متخصص با مشاهده تصاویر خاص و انجام معاینه وضعیت بیمار را ارزیابی می کند.

ایمپلنت دیجیتال

اگر شرایط مساعد برآورده شود، کاشت بلافاصله انجام می شود. در این حالت، ایمپلنت و پایه‌های آن به گونه‌ای قرار می‌گیرند که در سریع‌ترین زمان ممکن به استخوان فک متصل می‌شوند و امکان اعمال پوشش را فراهم می‌کنند. یکی از شرایط کاشت ایمپلنت فوری این است که بعد از کشیدن دندان انجام شود در این حالت نیاز به برش لثه نیست و در جای دندان خالی قرار می گیرد.

از مزایا کاشت ایمپلنت دندان به روش فوری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدت زمان درمان را کوتاه می کند
  • کاهش تعداد جلسات مراجعه را به حداقل می رساند
  • کاهش سطح استرس فرد
  • بازیابی لبخند بیمار و افزایش اعتماد به نفس

کلام آخر

جدیدترین فناوری کاشت ایمپلنت دندان تکنیک هایی همچون پانچ ایمپلنت، تکنیک ایمپلنت دیجیتال و تکنیک ایمپلنت فوری تشکیل داده اند. در روش پانج فیکسچر داخل استخوان بدون نیاز به جراحی یا شکافتن لثه و استخوان در محل مناسب خود قرار می گیرد.

ناراحتی های پس از درمان ایمپلنت دندان که در روش های قبلی وجود داشت با این روش ها بسیار کاهش می یابد. از آنجایی که با استفاده از لیزر کمتر از بافت هدف و بافت های اطراف آن تخریب می شود، سرعت ترمیم به طور قابل توجهی سریعتر است. با استفاده از این روش ها ، اکنون قادر به برش دقیق بافت لثه هستید، در حالی که با روش های سنتی، از دست دادن قابل توجه لثه و خونریزی قابل توجهی برای بیمار رخ می دهد.

ریپورتاژ آگهی