لباس زنانه مجلسی

لیسی، برقع، تونیک مجلسی، جلبیل، چادر و شلوار بندری ازجمله مهم‌ترین اجزای یک استایل جنوبی شیک هستند که هر کدام از آن‌ها تنوع طرح و رنگ بی‌نظیری دارند. ایجاد تغییراتی در دوخت‌ آن‌ها و استفاده از نگین و پولک‌های رنگارنگ باعث شده است که این لباس‌ها نه‌تنها در میان مردم بندرعباس و جنوب طرفدار داشته باشد، بلکه زنان و دختران دیگر شهرها نیز به آن‌ها علاقه‌مند شوند. اگر شما هم تمایل به استفاده از لباس‌های بندری جذاب را دارید، خواندن مقاله زیر به شما کمک خواهد کرد تا استایل مجلسی بهتر و متفاوت‌تری داشته باشید. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

تونیک مجلسی

تونیک مجلسی یکی از انواع لباس زنانه جنوبی است که به‌دلیل خنکی و البته تزئینات نواردوزی که در قسمت‌های مختلف یقه، کمر و سرآستین دارد، بسیار مورد استقبال مردم بندرعباس و قشم قرار گرفته است. تونیک‌ها درواقع لباس‌هایی آزاد و بلند تا بالای زانو هستند که معمولا با پارچه‌هایی با رنگ روشن دوخته می‌شوند؛ البته مدل‌های خاصی از آن‌ها رنگ‌های تیره با جواهردوزی و گلابتون‌دوزی زیبا و خوشرنگ دارند.

این بلوزهای بلند را به‌صورت تک یا ست با شلوار می‌توانید خریداری کنید. تونیک‌های تک را می‌توان با انواع شلوار بندری استایل کرد که تنوع طرح و رنگ‌های آن نگاه هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. چنانچه قرار است که به مجلس عروسی بروید یا اینکه برای مهمانی‌های خود قرار است که این بلوزهای زیبا را خریداری کنید، بهتر است که رنگ‌های روشن‌تر و شادتر آن را انتخاب کنید.

برقع

یکی‌ دیگر از انواع لباس محلی بندری که هم در استفاده روزانه و هم مجلسی کاربرد دارد، برقع است. برقع‌ها درواقع نوعی نقاب و پوشش برای صورت هستند که زنان منطقه هرمز و دیگر زنان جنوبی بسیار از آن‌ها استفاده می‌کنند. جالب است که بدانید این نقاب‌ها در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز همانند امارات، قطر، عربستان سعودی و عمان نیز پرطرفدار است و بسیاری از زنان به‌خصوص در مجالس خود از آن‌ها استفاده می‌کنند.

اگر به بازار لباس مجلسی محلی جنوب سری زده باشید، حتما نمونه‌های مختلف آن را که با نگین، زنجیر، نگین و گلابتون‌دوزی تزئین شده است، مشاهده کرده‌اید. برقع مینابی، بلوچی، قشمی و عربی از انواع روبنده‌های موجود در بازار هستند که هر کدام تزئینات و ویژگی‌های خاص خود را دارند. طراحی جالب و جدید برقع‌ها باعث شده است که استفاده از آن‌ها تنها به مردمان جنوب محدود نشود و دیگر دختران ایرانی که به‌دنبال استایل‌های شیک و متفاوت نیز هستند، از آن‌ها استفاده کنند.

چادر بندری

یکی‌ دیگر از انواع لباس بندری که به‌عنوان پوششی زیبا برای لباس مجلسی زنانه نیز کاربرد دارد، چادر بندری است. اصالت چادرهای بندری، لیسی، برقع و دیگر لباس‌های محلی آنقدر زیاد است که به‌نوعی آن‌ها را می‌توان نشانی از هویت و سنت مردم جنوب دانست. استفاده از پارچه‌های نفیس، زیبا و رنگارنگ و همچنین طرح و نقش‌های متنوع در دوخت آن‌ها باعث شده است که استفاده از آن‌ها هم برای استفاده روزانه و هم مجالس و مهمانی‌ها بسیار پرطرفدار باشد.

به‌دلیل گرمای هوا معمولا این چادرها را از پارچه‌های سبک و رنگ‌های شاد مانند قرمز، سبز، بنفش و آبی تهیه می‌کنند. پوشیدن چادر با شلوار بندری، لیسی و صندل‌های زنانه یک استایل کاملا بندری و شیک برای شما به ارمغان می‌آورد.

شلوار بندری

یکی از اجزای مهم لباس‌های بندری، شلوارها هستند که طراحی و استایل جالب و متفاوتی دارند. قسمت مچ پا تا زانو شلوار بندری تنگ و پر از تزئینات زیبا نواردوزی و پولک‌دوزی با استفاده مهره و نگین‌های رنگی‌رنگی با طرح‌های اصیل و جذاب است. از قسمت زانو تا ران شلوار به‌صورت لوزی شکل گشاد می‌شود. این شکل از طراحی نه‌تنها راحتی فراوانی برای شخص دارد؛ بلکه بسیار خنک است و برای فصل گرم سال یک انتخاب عالی محسوب می‌شود.

تترون، پوپلین و چیت بهترین جنس‌های شلوار بندری برای استفاده روزانه هستند و از جنس‌های اطلس و زربافت آن برای دوخت شلوارهای مجلسی استفاده می‌شود. همانطور که می‌دانید مردمان جنوب و به‌خصوص بندرعباس به رنگ‌های شاد بسیار علاقه‌مندند؛ به‌همین‌جهت بیشتر از رنگ‌های سبز، نارنجی، قرمز، زرد و آبی برای دوخت لباس و شلوار بندری استفاده می‌کنند. اگر شما هم قصد خرید این شلوارها را دارید، بهتر است که به‌جهت زیبایی هرچه بیشتر استایل به طراحی و رنگ سایر اجزای لباس خود توجه کنید. پوشیدن این شلوارها در فصل‌های گرم سال و در زمان مسافرت به شهرهای جنوبی ایران بهترین خواهد بود.

لیسی

یکی‌ دیگر از اجزای لباس بندری که پوشیدن و استفاده از آن در بین خانم‌های منطقه هرمز، قشم و سایر نواحی جنوبی بسیار پرطرفدار است، لیسی نام دارد. لیسی درواقع شال بلند قواره‌داری است که در انواع مختلف طرح‌ها و رنگ‌ها به‌فروش می‌رسد. این شال‌ها به‌قدری خنک و سبک هستند که تحمل گرمای جنوب را امکان‌پذیر می‌کنند. اگر قصد سفر به جنوب را دارید، بهتر است که حتما یکی از این شال‌ها را که در رنگ‌های مختلف به‌فروش می‌رسند، تهیه کنید.

در کنار لیسی، جلبیل یکی‌ دیگر از انواع لباس مجلسی زنانه است که با طراحی‌های خوسی‌دوزی جذابی که دارد، برای پوشیدن در مجالس و مهمانی‌ها نیز بسیار مناسب است. این روسری، پارچه توری سیاهی است که در ابعاد یک در دو متر دوخته می‌شود. روی آن نیز طرح و نقش‌های متفاوتی کار می‌شود که ازجمله زیباترین آن‌ها می‌توان به جلبیل‌های کلیبیچی، گروگیچی، جزیره‌ای، گزین، دریا، توری ابریشمی، ملافه‌ای و شیله کویتی اشاره کرد.

وددو بهترین سایت خرید لباس بندری

در قسمت‌های قبلی مقاله پرطرفدارترین لباس‌های بندری همچون لیسی، برقع، جلبیل خوی‌دوزی، تونیک مجلسی و شلوار بندری که نه‌تنها در خطه جنوب، بلکه در کل ایران نیز طرفدار دارد، خدمت شما عزیزان معرفی شد؛ درواقع این کیفیت دوخت، پارچه، استفاده از رنگ‌های شاد، طرح‌ها و نقوش زیبا باعث محبوبیت لباس‌های بندری شده است.

اگر شما هم به پوشیدن لباس محلی علاقه زیادی دارید، انواع مدل‌های آن را می‌توانید در فروشگاه اینترنتی وددو با کیفیت بالا، قیمت مناسب و دوخت‌های تمیز و شیکی پیدا کنید. ترکیب این لباس‌های محلی با استایل‌های مدرن امروز بسیار شیک و جذاب خواهد بود. تنها کافیست که شیوه ست‌‌کردن آیتم‌های مختلف استایل را بدانید. از نظر شما کدام یک از لباس‌های بندری زیباتر است؟ به‌نظر شما کیفیت دوخت در زیبایی لباس تأثیر دارد؟

ریپورتاژ آگهی