☀️ متفرقه

وضعیت شروع معاملات بورس امروز ۳۰ آذر ۹۹ یکشنبه چگونه بود؟

بورس امروز ۳۰ آذر ۹۹ چگونه شروع شد؟

با شروع معاملات امروز بازار بورس ۳۰ آذر ۹۹ شاخص کل بیش از ۷ هزار واحد رشد کرد اما در ادامه روند معاملات عرضه در برخی نمادهای شاخص ‌ساز باعث روند نزولی شاخص کل شد. اما شاخص هم‌ وزن روند بهتری نسبت به شاخص کل دارد و این نشان از روند مثبت سهم‌ های کوچک بر خلاف نماد های شاخص ‌ساز است.

عرضه در کدام نمادها بیشتر است؟

با وجود رشد زیاد قیمت‌ های جهانی روند بازار بورس به دلیل عرضه در نمادهای پالایشی، خودرویی و فلزات اساسی نزولی شد و به نظر می ‌رسد این روند نزولی سنگین نباشد.

از طرفی سیگنال‌ های سیاسی زیادی از جمله بررسی دوباره FATF، آزاد شدن پول‌های بلوکه شده ایران در ترکیه و افزایش فروش نفت باز هم بازار سهام روند نزولی پیدا کرده و به عقیده برخی کارشناسان به دلیل شایعات منتشر شده در فضای مجازی تمایلات بازار سهام منفی است و اخبار و متغیرهای مثبت بر بورس تاثیر خاصی ندارند.

نمادهای پالایشی روندی نزولی داشتند

در جریان معاملات هفته گذشته و این هفته نمادهای پالایشی بر خلاف افزایش قیمت‌ های جهانی روندی نزولی داشتند و این موضوع باعث شد که صندوق پالایشی یکم بعد از گذشت حدود ۳ ماه از پذیره‌نویسی علاوه بر اینکه هیچ سودی برای خریداران نداشته زیان‌ده نیز شود.

نماد فارس بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل

در میان روند نزولی اکثر نمادهای شاخص ‌ساز نماد فارس بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را داشته است اما از طرفی شاخص کل بازار فرابورس روندی مثبت دارد و نمادهای زاگرس، آریا و هرمز روندی مثبت دارند.

همچنین ارزش معاملات تا این لحظه در حدود ۴.۵ هزار میلیارد تومان و ورود پول حقیقی در حدود ۲۰۰ میلیارد تومان می‌باشد.

منبع : تجارت نیوز