وضعیت شروع معاملات بورس امروز دوشنبه ۲۴ آذر ۹۹ چگونه بود

بورس امروز ۲۴ آذر ۹۹ چگونه شروع شد؟

شروع معاملات امروز بازار بورس ۲۴ آذر ۹۹ با افزایش تقاضا و روند صعودی شاخص کل همراه بود و خبر تمدید بررسی FATF و افزایش قیمت ‌های جهانی تاثیر زیادی بر بورس گذاشت.

بورس به مقاومت محدوده ۱/۶ میلیون واحدی رسیده

بازار بورس به مقاومت محدوده ۱/۶ میلیون واحدی رسیده است و عرضه در این محدوده در کلیت بورس زیاد شده که باید منتظر متغیرهایی تاثیرگذار از جمله گزارش ‌های ماهانه باشیم تا دوباره روند صعودی بازار سهام آغاز شود و شاخص کل این مقاومت را پشت سر بگذارد.

روند معاملات امروز بازار بورس چگونه است؟

در جریان معاملات امروز بازار بورس نماد های بانکی، خودرویی و پالایشی و پتروشیمی روندی مثبت دارند و از تاثیرگذاران بر روند صعودی شاخص کل محسوب می‌شوند اما گروه فلزات اساسی با وجود افزایش قیمت فلزات جهانی روندی نزولی دارند و از تاثیرگذاران بر روند نزولی شاخص کل محسوب می‌شوند.

پیش ‌بینی ‌ها برای بورس این هفته

بر اساس پیش ‌بینی ‌ها بورس این هفته روندی متعادل دارد و احتمالا صعود یا نزول چندانی در شاخص کل مشاهده نشود و همچنین عرضه و تقاضا به تعادلی نسبی رسیده‌اند اما افزایش قیمت‌های جهانی می‌تواند باعث ارزندگی بیشتر سهم‌ها و افزایش تقاضا در کلیت بورس شود.

از طرفی احتمالا تمدید بررسی لایحه FATF خبر بدی برای بازارهای موازی از جمله ارز محسوب می‌شود و می‌تواند تاثیر مثبت زیادی بر روند شاخص کل بورس داشته باشد.

منبع : تجارت نیوز

☀️ متفرقه