وضعیت شروع معاملات بورس امروز ۲۲ آذر ۹۹ چگونه بود و چه شد

بورس امروز شنبه ۲۲ آذر ۹۹ چگونه شروع شد؟

با شروع معاملات امروز بازار بورس ۲۲ آذر ۹۹ تقاضا در نماد های شاخص ‌ساز و همچنین نمادهای کوچک افزایش یافت و شاخص کل تحت تاثیر این تقاضا حدود ۱/۵ درصد رشد کرد و به یک میلیون و ۵۲۸ هزار واحد رسید. همچنین شاخص هم‌ وزن که حتی در جریان عرضه‌ های زیاد در نیمه دوم معاملات هفته گذشته روندی صعودی داشت امروز نیز مثبت است و این نشان از کلیت سبز بورس و بهبود عملکرد سهم‌ های کوچک دارد.

روند فعلی بورس چگونه است؟

رشد شاخص کل از محدود ۱/۲ میلیون واحدی شروع شد و تا شاخص یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد به قوت باقی بود اما در جریان معاملات هفته گذشته و صعود شاخص کل به محدوده ۱/۵ میلیون واحد عرضه ‌ها بیشتر شد و باعث روندی متعادل در روزهای پایانی معاملات بورس هفته گذشته شد.

همچنین برخی کارشناسان عقیده دارند شاخص کل در محدوده ۱/۴ میلیون واحد کف ‌سازی کرده و با مقاومت ۱/۶ میلیون واحد روبه‌ رو است و باید این مقاومت شکسته شود و تا زمان افزایش حجم و ارزش معاملات و پیشی گرفتن تقاضا در همین محدوده نوسان خواهیم داشت.

پیش ‌بینی روند بورس این هفته

کارشناسان روند بورس این هفته را متعادل پیش ‌بینی کردند و احتمالا در جریان معاملات این هفته نیز عرضه در روزهای آتی باعث تعادل و شاید حتی روند نزولی شاخص کل شود.

نمادهای فولاد، فملی و اخابر بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس امروز را داشتند و به نظر می‌رسد گروه فلزات اساسی صعودی پرقدرت دارند اما از طرفی نیز نمادهای پالایشی روندی منفی دارند و احتمالا می‌رود دوباره با احتساب تخفیف ۳۰ درصدی زیان‌ده محسوب شوند.

همچنین به نظر می‌ رسد شاخص کل در جریان معاملات هفته آینده بتوانید به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد صعود کند.

منبع : تجارت نیوز – منبع عکس : yjc.ir

☀️ متفرقه