ماجرای توهین نژادپرستانه داور چهارم بازی پاری سن ژرمن و باشاک شهیر

توهین نژاد پرستانه داور چهارم در بازی دیشب اروپا

دیشب سه شنبه ۱۸ آذر ۹۹ در جریان بازی تیم‌ های پاری سن ژرمن و باشاک شهیر در هفته ششم مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، مسابقه به دلیل آن چه که اعضای تیم ترکیه‌ ای آن را رفتار نژاد پرستانه از سوی داور چهارم توصیف کردند، متوقف شد.

“دمبا با ” مهاجم سنگالی باشاک شهیر فاش کرد که داور چهارم خطاب به یکی از مربیان این تیم از لفظ “سیاه” استفاده کرده است.

ماجرای توهین چه بود؟

ماجرا از این قرار بود که در دقیقه ۱۶ پس از یک سری فعل و انفعالات، داور دیدار تصمیم گرفت به یکی از اعضای تیم باشاک شهیر که بعد مشخص شد، “پیره وبو” کمک مربی کامرونی این تیم بوده است کارت قرمز نشان دهد. داور چهارم سباستین کالتسکیو وارد ماجرا شد تا در شناسایی فرد خاطی (وبو) به داور کمک کند، ظاهرا او در این میان از واژه “سیاه” استفاده کرده است که این امر موجب جنجال و کشمکش در کنار زمین شد و پس از چند دقیقه بازیکنان باشاک شهیر حاضر نشدند بازی ادامه پیدا کند. در نتیجه مسابقه در دقیقه ۲۳ به طور کامل متوقف و به روز چهارشنبه با حضور داور چهارم دیگری موکول شد.

“دمبا با” مهاجم سنگالی باشاک شهیر کنار زمین داور چهارم را با فریاد نژادپرست خطاب کرد و به او گفت: شما وقتی درباره یک بازیکن سفید پوست صحبت می‌کنید، هرگز نمی‌گویید این فرد سفید، می‌گویید این فرد. پس چرا وقتی به یک فرد سیاه پوست اشاره می‌کنید باید بگوید این فرد سیاه؟ واقعاً من این را نمی‌فهمم.

منبع : yjc.ir

☀️ متفرقه