☀️ متفرقه

وضعیت شروع معاملات بورس امروز ۱۱ آذر ۹۹ چگونه بود؟

بورس امروز ۱۱ آذر ۹۹ چگونه شروع شد؟

با شروع معاملات امروز بازار بورس ۱۱ آذر ۹۹ افزایش عرضه در نمادهایی چون شستا باعث ریزش جزئی شاخص کل شد اما در ادامه روند معاملات تقاضا افزایش یافت و شاخص کل به محدوده مثبت بازگشت و این در حالی است که شاخص هم‌ وزن نیز روند صعودی دارد.

نمادهای پالایشی در مدار مثبت قرار دارند

در جریان معاملات امروز بورس نمادهای پالایشی در مدار مثبت قرار دارند و به نظر می ‌رسد بازار سهام برای بازگشایی این نمادها اماده می ‌شود و در جریان روند صعودی ۲ هفه اخیر نیز زیان این نمادها جبران شده است و همچنین تعادل نسبی عرضه و تقاضا در نمادهای بنیادین نشانه خوبی برای بازار سهام است و اکثر سهم‌ها در رنج مثبت معامله می‌ شوند.

نمادهای بانکی هم روندی مثبت دارند

در جریان معاملات امروز نمادهای بانکی نیز روندی مثبت دارند و نمادهای دی، ونوین، وملل، وسینا و وکار در سقف قیمت روزانه با صف خرید همراه‌اند.

تثبیت قیمت دلار در کانال ۲۵ هزار تومان و همچنین رکود بازارهای موازی از دلایل بازگشت سرمایه به بازار سهام است و از طرفی نیز تمایلات بازار سهام مثبت است و به نظر می‌رسد شاخص کل تا پایان هفته کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را نیز پس بگیرد.

کدام نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار داشتند؟

نمادهای تاپیکو، کگل و ومعادن بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سهام امروز داشتند و همچنین نماد شستا بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل را داشت و به نظر می‌رسد هنوز ترس در بازار سهام وجود دارد و عرضه در نماد شستا باعث روند نزولی بازار سهام شد و عرضه را افزایش داد.

منبع : تجارت نیوز / منبع عکس : yjc.ir