Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/bamatn/public_html/wp-content/mu-plugins/pUImY9.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/bamatn/public_html/wp-content/mu-plugins/pUImY9.php on line 4
خواص و فواید گوجه فرنگی برای بیماری ها و بدن انسان - بامتن

خواص و فواید گوجه فرنگی برای بیماری ها و بدن انسان

یکی از میوه ها یا سبزیجاتی که به میزان زیاد مورد مصرف قرار می گیرد گوجه فرنگی است و با وجود مصرف بالای آن اغلب افراد از خاصیت ها و مضرات این میوه آگاه نیستند.

گوجه فرنگی تأثیرات عجیب و بسیار متفاوت و حتی متناقضی برروی بدن دارد و به عنوان مثال هم می تواند برای کبد مفید باشد و هم مضر.

حتما بخوانید! علائم کبد چرب چیست به همراه راه تشخیص و درمان آن

گوجه فرنگی حاوی چهار نوع کارتینوئید به نام های آلفا، بتا، لوتئین و لیکوپن است , هر یک از این چهار نوع کاریتنوئید دارای خواص مخصوص به خود هستند و می توانند تأثیرات مثبت و گاهی منفی برروی بدن بگذارند.

گوجه فرنگی تأثیرات عجیب و بسیار متفاوت و حتی متناقض برروی بدن دارد. ویتامین A موجود در گوجه فرنگی برای تقویت بینایی و رشد استخوان ها مفید بوده و سایر ویتامین ها و مواد معدنی آن نیز می تواند در کاهش دردهای عصبی، رفع بی اشتهایی و برخی از مشکلات گوارشی مانند یبوست مفید باشد.

البته گوجه فرنگی در برخی از موارد می تواند تأثیرات متفاوتی برروی برخی از اندام ها یا بافت های بدن بگذارد که به عنوان مثال در این خصوص می توان به تأثیر گوجه فرنگی بر کبد اشاره کرد.

گوجه فرنگی هم می تواند برای کبد مفید باشد و هم مضر , اگرچه خوردن خود گوجه فرنگی برای کبد مفید است اما ماده قرمز آن می تواند برای کبد مضر باشد.

مصرف گوجه فرنگی برای رفع مشکلات و بیماری هایی مانند روماتیسم، نقرس و برخی از بیماری های مزمن مفید است و در عین حال در افراد دچار آلرژی های غذایی و سنگ کلیه و سرطان باید با احتیاط بیشتری مصرف شود.

منبع: yjc.ir

☀️ متفرقه
اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها