☀️ متفرقه

وضعیت بازار بورس فردا یکشنبه ۳۰ شهریور چگونه است؟

امروز ۲۹ شهریور بازار بورس چه شد؟

امروز بورس در ابتدای شروع معاملات به دلیل فشار عرضه روندی منفی داشت ولی با ادامه معاملات تقاضا از عرضه پیشی گرفت و روند بازار مثبت شد، اما در یک ساعت پایان معاملات به دلیل بازگشایی نمادهای پالایشی و تاثیر منفی آنها، شاخص کل ۰/۲۷ درصد ریزش کرد و به یک میلیون و ۶۹۹ هزار واحد رسید.

بورس فردا یکشنبه ۳۰ شهریور چه میشود؟

امیدرضا قیراطی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با روند بازار سهام فردا بیان کرد: بازار فردا به دلیل جو هیجانی ایجاد شده در امروز شاید در ابتدا با فشار عرضه مواجه شود اما در ادامه روند صعودی خواهد داشت.

بازار بورس در بلند مدت چگونه است؟

او در رابطه با روند بازار در بلندمدت گفت: بازار سهام بازاری سینوسی است و نوسان زیاد دارد، اما به نظر من شاخص کل بازار سهام تا پایان سال تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نیز خواهد رسید، سهم‌ها در کف قیمتی خود هستند و با توجه به افزایش نرخ دلار بعید است که شاخص کل بازار در این اعداد بماند و قطعا بالا خواهد رفت.

حمایت از بازار بورس

این کارشناس در رابطه با حمایت از بازار گفت: به نظرم منابع صندوق توسعه به بازار تزریق می‌شود زیر سهم‌ها ارزندگی خوبی دارند و از طرفی حقوقی‌ها و دولت هم از این کار درآمد کسب می‌کنند اما هنوز ساز و کار این صندوق طراحی نشده است و  باید کمی صبر کنیم.

تاثیر مکانیسم ماشه بر بازار سهام

او در رابطه با تاثیر مکانیسم ماشه بر بازار سهام گفت: اگر مکانیسم ماشه فعال شود شاید سه یا چهار روزی جو بازار را هیجانی کند اما به نظرم قیمت سهم‌ها انقدر پایین آمده است که می‌توان گفت هیچ چیزی به غیر از تنش‌های سیاسی در منطقه نمی‌تواند بازار سهام را باعث ریزش جدی کند. بازار به جایی رسیده است که بدون حمایت و حتی با سرمایه حقیقی‌ها نیز به روند صعودی خود ادامه می‌دهد پس جای نگرانی نیست.

منبع : تجارت نیوز

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها