☀️ متفرقه

وسایل ممنوع در کنکور سراسری ۹۹ چه وسایلی هستند؟

کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی امروز چهارشنبه بیست و نهم مرداد ماه در سراسر کشور با شرکت یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۵۲۴ نفر آغاز می شود.

داوطلبان برای ورود به جلسه کنکور سراسری ۹۹ نمی ‌توانند برخی وسایل را با خود به همراه داشته باشند. که در ادامه لیست این وسایل ممنوعه را می توانید ببینید.

داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، وسایل محاسباتی و هرگونه وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه حافظه دار از قبیل پیجر، تلفن همراه حتی به صورت خاموش، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند و …، جزوه، کتاب، ماشین حساب، هرگونه یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری کنند.

در صورت همراه داشتن وسایل ذکر شده و تحویل آنها به هنگام ورود به محل حوزه، حوزه برگزاری هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال مفقود شدن یا آسیب دیدن آنها، نخواهد داشت.

همراه داشتن هرگونه وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه حافظه دار از قبیل پیجر، تلفن همراه حتی به صورت خاموش، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند و …، در جلسه آزمون، علاوه بر اینکه موجب محرومیت از گزینش در آزمون می‌شود، به عنوان تقلب و تخلف نیز تلقی شده و با داوطلبان ذیربط بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری رفتار خواهد شد.

داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ با توجه به دارا بودن آخرین مدرک تحصیلی باید واجد یکی از شرایط زیر باشند:

۱. دانش آموز نظام جدید آموزشی (۶-۳-۳) پایه دوازدهم که تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۹ موفق به اخذ دیپلم می‌شود.

۲. دارای گواهینامه پیش دانشگاهی به تاریخ فارغ‌التحصیلی حداکثر تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۹.

۳. دارای دیپلم چهارساله نظام قدیم آموزش متوسطه.

۴. دارای مدرک کاردانی و یا بالاتر به تاریخ فارغ‌التحصیلی حداکثر تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۹.

حضور در جلسه آزمون و قبولی تمام داوطلبانی که موفق به اخذ یکی از مدارک فوق تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۹ نشوند، ملغی تلقی می‌شود.

تبصره: در صورت قبولی داوطلب در رشته‌هایی که پذیرش آنها از نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ آغاز می‌شود به شرط دریافت مدارک تحصیلی تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۹ ثبت نام و ادامه تحصیل آنان در رشته قبولی بلامانع خواهد بود.

گفتنی است، کنکور سراسری از امروز چهارشنبه ۲۹ مرداد آغاز و شنبه اول شهریور به پایان می‌رسد.  کنکور گروه آزمایشی هنر با ۱۱۳ هزار و ۷۳۲ داوطلب صبح روز چهارشنبه، ۲۹ مرداد، کنکور گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی با ۱۵۵ هزار و ۲۵۰ داوطلب و علوم انسانی با ۳۵۵ هزار و ۵۸۰ داوطلب صبح روز پنجشنبه، ۳۰ مرداد، کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی با ۵۹۴ و هزار ۲۵۹ داوطلب صبح روز جمعه، ۳۱ مرداد و در نهایت کنکور گروه آزمایشی زبان خارجی با ۱۷۴ هزار و ۴۱۲ داوطلب صبح روز شنبه، اول شهریور برگزار خواهد شد.

منبع : yjc.ir

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها