عملیات ترور سردار سلیمانی و احتمال دست داشتن شرکت‌های هواپیمایی خارجی

یکی از نمایندگان ائتلاف فتح عراق اعلام کرد احتمالا برخی شرکت‌های هواپیمایی خارجی در عملیات ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس دست داشته‌ اند.

  • به نقل از پایگاه خبری المعلومه ، یکی از نمایندگان ائتلاف فتح عراق اعلام کرد نتایج تحقیقات در خصوص ترور ابومهدی المهندس و سپهبد حاج قاسم سلیمانی پیش از تشکیل کابینه از سوی «محمد توفیق علاوی» اعلام خواهد شد.
  • محمد کریم نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق همچنین از احتمال دست داشتن شرکت‌های هواپیمایی خارجی در فرودگاه بغداد در ارائه اطلاعاتی در زمینه فعالیت های ابومهدی المهندس و سردار سلیمانی خبر داد.
  • وی به پایگاه خبری المعلومه عراق گفت : شرکت های خارجی فعال در فرودگاه بغداد، احتمال دارد در ارائه اطلاعات امنیتی به نیروهای آمریکایی در خصوص تحرکات المهندس و سردار سلیمانی دست داشته باشند؛ چرا که آنها اطلاعاتی درباره مسیرهای حمل و نقل و شخصیت هایی که به کشور وارد می شوند، در اختیار دارند.
  • نماینده ائتلاف فتح در ادامه تصریح کرد: دستگاه های امنیت ملی و دستگاه اطلاعاتی عراق در حال جمع آوری اطلاعات کافی در زمینه این حادثه هستند که با حاکمیت عراق در ارتباط است.
  • وی گفت: نتایج تحقیقات ممکن است سبب تعلیق فعالیت برخی شرکت های خارجی در فرودگاه بغداد شود و یا برخی کارمندان خارجی و سران امنیتی برکنار شوند. نتایج تحقیقات در این خصوص تا پیش از تشکیل کابینه علاوی مشخص خواهد شد.
  • وی در ادامه تصریح کرد: عملیات ترور طبق داده های اولیه و از طریق رصد تحرکات سردار سلیمانی و پیش از ورودش به خاک عراق به انجام رسیده است.

☀️ متفرقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *