☀️ متفرقه

طرز تهیه کیک خانگی ساده به همراه مواد لازم

تهیه و پخت کیک خانگی نه تنها آسان است بلکه بسیار لذت بخش‌ تر از خرید کیک قنادی است، چون می‌دانید با چه موادی ساخته شده و همه چیز مطابق خواسته شما است
این کیک خانگی ساده با مواد اصلی کیک درست می‌شود که در بسیاری از خانه‌ها موجود است.

مواد لازم برای تهیه کیک خانگی ساده خوشمزه

  • آرد به میزان ۱۰۰ گرم (یک پیمانه معادل ۱۲۵ گرم است)
  • شکر به میزان ۱۱۰ گرم (۱ پیمانه معادل ۲۰۰ گرم شکر است)
  • تخم‌ مرغ به تعداد ۲ عدد (برای کیک زرد تر از یک عدد زرده اضافه یا یک عدد تخم‌ مرغ اضافه استفاده کنید)
  • بیکینگ‌ پودر به مقدار ۲ قاشق چای‌ خوری
  • نمک به مقدار ۱/۲ قاشق چای‌ خوری
  • روغن مایع به مقدار ۱/۴ پیمانه
  • شیر به مقدار ۱/۴ پیمانه
  • اسانس وانیل به مقدار ۱ قاشق چای‌ خوری
  • کره به مقدار لازم برای چرب کردن قالب

مراحل طرز پخت کیک خانگی ساده

  1. فر را با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۷۵ درجه سلسیوس روشن کنید.
  2. پس از خارج کردن تخم‌ مرغ‌ها از یخچال ، بگذارید گرم شوند و به دمای اتاق برسند. اگر عجله دارید آن‌ها در کاسه‌ای که با آب شیر پر شده بگذارید تا سرمای آن‌ها از بین برود.
  3. تکه‌ ای از کاغذ مخصوص فر را ببرید و هم‌ اندازه کف قالب گرد با قطر ۲۰ سانتی‌متر کنید. لبه‌های قالب را با کره چرب کنید. اسپری آشپزی را بی‌خیال شوید. مقدار کمی کره در اطراف قالب باشد باعث می‌شود کیک شما طعم بهتری داشته باشد.
  4. آرد، بیکینگ‌ پودر و نمک را با همدیگر در کاسه‌ای بزرگ الک کنید. الک کردن آرد و بیکینگ‌پودر یک مورد کاملا الزامی است حتی برای بهترین آرد، چون باعث سبک شدن کیک می‌شود. در کاسه‌ای دیگر تخم‌مرغ‌ها را هم زده سپس شیر، روغن و شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا زمانی که شکر حل شود. وانیل و یا اسانس لیمو را اضافه کنید و هم بزنید.
  5. حالا مواد مایع را به مواد خشک اضافه کنید و با چنگال بهم بزنید تا زمانی که مخلوطی صاف و یکدست داتشه باشید. نباید زیاد آن را بهم بزنید، اما نباید هم بخش‌های قلمبه داخل خمیر باشد، چون معمولا شما متوجه آرد‌هایی که زیر بخش خمیر رفته نمی‌شوید. چنگال بهتر مواد را با هم آمیخته می‌کند. البته از آنجایی که این کار را با دست انجام می‌دهید زیاد نگران مخلوط شدن بیش از حد نباشید. اگر از همزن برقی استفاده می‌کنید، به جای قطعه همزن از قطعه خمیرزن (برای همزن‌های ساده ایستاده) استفاده کنید.
  6. خمیر را داخل قالب آماده شده بریزید، آن را داخل فر بگذارید و حدود ۳۰ دقیقه بگذارید بماند تا روی آن قهوه‌ای روشن شود و لبه‌های کیک از قالب جدا شوند. برای تست کردن یک عدد خلال دندان را در مرکز کیک فرو کنید اگر تمیز بیرون آمد یعنی کیک پخته است.
  7. پس از خارج کردن قالب از فر، ۱۰ دقیقه بگذارید داخل قالب بماند و خنک شود سپس اقدام به خارج کردن کیک کنید؛ این کار از خرد شدن کیک جلوگیری می‌کند. بعد از خروج از قالب، کیک را روی توری شیرینی پزی قرار دهید تا بطور کامل خنک شود. اگر توری شیرینی پزی ندارید از یک توری کباب پزی کاملا تمیز استفاده کنید. اما زیر لبه‌های آن بشقاب ته گود قرار دهید تا از کف فاصله بگیرد.
  8. خب حالا خوشحال باشید، شما اولین کیک‌ تان را پخته‌ اید. اگر می‌خواهید کیک‌ تان را برای تولد تزئین کنید می‌توانید با مقداری خامه قنادی آماده روی آن را تزئین کنید و با سس شکلات داخل بطری روی آن طرح و یا نوشته درج کنید.

ویدیو پیشنهادی برای کیک ساده

منبع : برترین ها

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها