چگونه می‌توان مشکل بی‌خوابی را درمان کرد؟

سوال: من وقتی صبح بیدار می‌شوم در بیشتر اوقات احساس خستگی می‌کنم و نیاز دارم تا نزدیک ظهر بخوابم تا خستگی‌ام رفع شود حتی در زمان‌هایی که فعالیت زیاد نداشته‌ام، علاوه بر این نیز من تپش قلب نیز دارم و متخصص قلب هم گفتن که مشکلی ندارم ولی چگونه می توان این مشکل را حل کرد؟

جواب: احساس خستگی پس از بیدار شدن به دلایل مختلفی رخ می‌دهد که از جمله آنها  می‌توان به  اضطراب، استرس زندگی، افسردگی و نگرانی مفرط اشاره کرد؛ برای  درمان، بهداشت عمومی خواب را رعایت کنید، به این صورت که در ساعات مناسبی بخوابید و بیدار شوید، برنامه فعالیت منظم داشته باشید، تعدیل سبک زندگی، مشاوره روان شناختی در سلامت عمومی موثر است.

سوال: من خواب زیادی ندارم موقعی هم که می‌خوابم ذهنم فقط کار می‌کنه، انگار اصلا نخوابیدم خاطرات گذشته در ذهنم مرور می شود، کم کاری تیروئید هم دارم آیا بی خوابی و کم کاری بهم مرتبط هستند؟

جواب: درمان شناختی و رفتاری به شما کمک می‌کند که رفتارهای معیوب در خواب را کنترل کنید؛ بهداشت عمومی خواب را رعایت کنید، در سبک زندگی خود تغییر ایجاد کنید، نزد مشاور روانشناس بروید، همچنین نشخوار ذهنی بی خوابی را افزایش می‌دهد. 

منبع:yjc.ir

☀️ متفرقه
اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها