Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/bamatn/public_html/wp-content/mu-plugins/pUImY9.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/bamatn/public_html/wp-content/mu-plugins/pUImY9.php on line 4
آخرین اخبار از ادغام یارانه نقدی و بسته معیشتی - بامتن

آخرین اخبار از ادغام یارانه نقدی و بسته معیشتی

حسین میرزایی سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان کمک حمایت معیشتی در خصوص ادغام یارانه نقدی و بسته حمایت معیشتی اظهار کرد: برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با این عقیده که وزارت تعاون نتوانسته است مشمولان دریافت بسته معیشتی را به خوبی شناسایی کند، پیشنهاد دادند تا این بسته با یارانه نقدی ادغام شود.

وی افزود: در صورتی که یارانه نقدی و بسته معیشتی ادغام شود، پرداختی‌های دولت به خانوار‌ها کاهش می‌یابد به عنوان مثال هم اکنون خانوار‌های ۵ نفره ۴۳۲ هزار تومان بسته معیشتی دریافت می‌کنند، اما در صورت ادغام، این مبلغ به ۳۸۰ هزار تومان خواهد رسید.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان کمک حمایت معیشتی خاطر نشان کرد: ادغام این دو یارانه به ضرر نیازمندان است و در نهایت پول بیشتری عاید سه دهک بالاتر جامعه می‌شود.

میرزایی اظهار کرد: ما چندین مرحله از نمایندگان مجلس دعوت کردیم از زیر ساخت‌های پایگاه اطلاعات رفاهی ایرانیان بازدید کنند و یا فرصتی برای ارائه شیوه شناسایی را در مجلس اختصاص دهند تا برای نمایندگان مجلس شفاف سازی کنیم، اما هیچ جوابی از این درخواست‌ها دریافت نکردیم.

وی با بیان اینکه بسته حمایت معیشتی هم اکنون به ۶۰ میلیون ایرانی پرداخت می‌شود افزود: بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر طی چند مرحله اعتراض توانستند جزو مشمولان این بسته قرار بگیرند.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان کمک حمایت معیشتی ادامه داد: سامانه‌های شناسایی مشمولان که متولی آن وزارت تعاون است، یک سامانه دقیق است و این وزارتخانه آمادگی دارد  برای تمام سازمان‌ها و ارگان‌های معترض شفاف سازی کند.

وی تصریح کرد: برای افرادی که اموال و دارایی‌های شرکت خصوصی به نام آن‌ها است به دنبال راه حلی هستیم تا با ارائه اسناد و مدارک مربوطه نسبت به ثبت عدم مالکیت خود اقدام کنند.

میرزایی بیان کرد: اینکه یک فرد با مراجعه به یک نماینده و خوداظهاری، اذعان کند باید در لیست مشمولان باشد و بعد نماینده‌ای بگوید شناسایی درست صورت نگرفته، کاملا اشتباه است. ما پایگاه اطلاعات رفاه را ایجاد کردیم که خطا‌های عدیده شناسایی سنتی مشمولان را از بین ببریم.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان کمک حمایت معیشتی خاطر نشان کرد: به صورت متغیر، بین ۱۰ تا ۳۰ درصد از لیست‌های ارسالی توسط نمایندگان مجلس، افرادی بودند که بسته حمایت معیشتی را دریافت کرده بودند، بنابراین ما معتقدیم به بهترین وجه گروه‌های نیازمند را شناسایی و در لیست مشمولان قرار داده ایم، ضمن اینکه مطابق با مصوبه هیات وزیران، بنا است آزمون وسع دو مرتبه طی سال (خرداد و آذر) اجرا و لیست مشمولان بروزرسانی شود.

منبع: mizanonline.com

☀️ متفرقه
اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها