قسمت ترانزیت فرودگاه

قسمت ترانزیت فرودگاه سالن ترانزیت بخشی از سفر هوایی است که اگر تاکنون با هواپیما سفر نداشته‌اید به احتمال زیاد مطلب خاصی در مورد آن نمی‌دانید. اما کسانی که یا هواپیما سفر داشته‌اند به‌ویژه سفر…

سالن ترانزیت بخشی از سفر هوایی است که اگر تاکنون با هواپیما سفر نداشته‌اید به احتمال زیاد مطلب خاصی در مورد آن نمی‌دانید. اما کسانی که یا هواپیما سفر داشته‌اند به‌ویژه سفر افرادی که سفر خارجی داشته‌اند به‌خوبی می‌دانند سالن ترانزیت چیست و به احتمال زیاد مدات زمانی را هم در آنجا گذرانده‌اند.

زمانی که شما پرواز خارجیتان طولانی مدت باشد یا درواقع دو مسیره باشد و احتیاج به توقف در طول مسیر داشته باشید در اینجا سالن ترانزیت بسیار به‌کار می‌آید و باید از آن استفاده کنید. استفاده از سالن ترانزیت با خرید بلیط هواپیما خارجی، چه بلیط معمولی و چه چارتر ارتباط مستقیم دارد و این قسمت از فرودگاه صرفا برای سفرهای خارجی برای استراحت مسافران و در واقع مانند یک سالن انتظار برای آمدن هواپیمای بعدی استفاده می‌کنند.

حال در اینجا ما می‌خواهیم کلمه ترانزیت و استفاده از قسمت یا سالن ترانزیت را به‌طور کامل برای شما شرح دهیم، چراکه پس از خرید بلیط هواپیما برای سفر خارجی به داشتن اطلاعات در مورد قسمت ترانزیت احتیاج داریم.

ترانزیت مفهومی است که مانند مبحث بلیط ارزان هواپیما و‌ بلیط چارتر شما فقط در بخش سفر با هواپیما و نه قطار و وسیله‌ای دیگر با آن آشنا می‌شوید و اسم آن را می‌شنوید. پروازهای خارجی عموما طولانی مدت هستند و این موجب خستگی و کسالت مسافران می‌شود.

همچنین مساله مهم دیگری که وجود دارد این است که پروازهای خارجی عموما دومسیره هستند و در یک کشور دیگر هواپیما متوقف می‌شود و فرود می‌آید تا مسافران سوار هواپیمای بعدی که به سمت مقصد می‌روند شوند. قسمتی که مسافران در آنجا استراحت می‌کنند و منتظر هواپیمای بعدی می‌مانند، سالن ترانزیت گفته می‌شود. مجموعه علی بابا بلیط هواپیما خارجی را با قیمتی مناسب ارائه کرده است.

مواردی که باید در ترانزیت فرودگاهی رعایت کنید

هنگامی که در فرودگاه دیگری برای ترانزیت فرود می‌آیید کارهایی هست که باید انجام دهید و آنها را رعایت کنید چراکه مدت زمانی را باید در سالن ترانزیت صرف کنید. پس از توقف در سالن ترانزیت شما بارهایتان را تحویل می‌گیرید و به بخش‌های اداری برای گرفتن کارت پرواز بعدی می‌روید.

شما باید در سالن انتظار فرودگاه یا همان سالن ترانزیت منتظر هواپیما و پرواز بعدی بمانید تا از راه برسد و سوار شوید. این را بدانید که سالن ترانزیت صرفا برای توقف موقت مسافران پرواز بعدی است و در مباحث دیگر از آن استفاده نمی‌شود. حال در اینجا به ارائه مباحثی که باید در بخش ترانزیت فرودگاهی رعایت کنید می‌پردازیم.

در انتخاب جایگاه خود دقت داشته باشید

در بعضی از سفرها زنان پرواز شما در پرواز اول کم است باید مدتی بعد از نشستن فرود بیایید و از هواپیما خارج شوید، در این صورت شما باید صندلی نزدیک درب خروج را انتخاب کنید تا در طول مسیر پیاده شدن معطل نشوید.

 هرچه زودتر پیاده شوید برای خودتان بهتر است چراکه زمان پیاده شدن و رفتن به سالن ترانزیت کاری پرواز بعدی خود را دریافت کنید. همچنین مراقب بارهای خودتان باشید پس تمام این کارها را باید با دقت و در زمان سریعی انجام دهید و کاملا حاضر و آماده در گیت خروج ترانزیت باشید و حواستان را جمع کنید تا از پرواز خود جا نمانید. چراکه کنترل گذرنامه و مارهای اداری هم خود کمی زمان می‌برد.

ذکر این یادآوری‌ها مهم است چراکه ممکن است در زمان گشتن در فرودگاه و گذراندن وقت در ترانزیت از پرواز خود جا بمانید. البته باید بمانید که زمان ترانزیت بسیار مهم است و باید طبق زمان، فعالیت‌های خود را تنظیم کنید چون ممکن است برخی از زمان‌های ترانزیت طولانی باشد.

توقف در مسیر

زمانی که مقصد شما شامل توقف در ترانزیت شود دو حالت دارد. یا شما ترانزیت بیشتر از ۸ ساعت را انتخاب کردید و یا شرکت هواپیمایی برای شما ترانزیت بیشتر از هشت ساعت را انتخاب کرده است چون هواپیمای دیگری نداشته است.

خب این دو حالت متفاوت دو موقعیت متفاوت برای نسافر به‌وجود می‌آورد. اگر خودتان ترانزیت بیش از ۸ ساعت را انتخاب کنید باید در سالن ترانزیت منتظر بمانید یا اگر می‌خواهید در هتل فرودگاهی می‌توانید اقامت کنید اما هزینه با خودتان است. اما اگر شرکت هواپیمایی برای شما این انتخاب را داشته باشد خود هواپیما باید برایتان هتل فرودگاهی رزرو کند و مسئولیتش با شرکت هواپیمایی است و شما می‌توانید استراحت و وقت کافی برای گشتن در فروشگاه‌های فرودگاه را داشته باشید و سر ساعت به سالن ترانزیت بروید.

اما در حالت دوم، اگر ترانزیت شما کمتر از ۸ ساعت باشد باید در همان سالن ترانزیت بمانید. ماندن در سالن ترانزیت به این معنا نیست که شما باید ساعت در صندلی سالن منتظر بنشینید بلکه به این معناست که می‌توانید در فروشگاه‌های فرودگاه بچرخید و خرید کنید و کافه‌ها و رستوران‌های فرودگاه را استفاده کنید. اما باید به‌یاد داشته باشید که بسیار مهم است سرساعت به سالن ترانزیت برگردید و اقدامات سفر بعدی خود مانند تهیه کارت پرواز را انجام دهید.

ایرلاین و قوانین ترانزیت فرودگاهی

باید به این مسئله واقف باشید که تمامی ایرلاین‌ها برای بحث ترانزیت قوانین متفاوتی دارند و باید حتما قبل از خرید قوانین ایرلاین مورد نظر خود را بدانید و سپس بلیط هواپیما یا بلیط چارتر خود را سفارش دهید.

در پایان لازم است بدانید که قوانین ایرلاین ها برای ارائه‌ی خدمات ترانزیت فرودگاهی با یکدیگر متفاوت است، پس قبل از هر تصمیمی برای خرید پرواز با ایرلاین یا آژانس هواپیمایی خود مشورت کنید و بعد اقدام به خرید کنید.

 

 

ریپورتاژ آگهی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها