Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/bamatn/public_html/wp-content/mu-plugins/pUImY9.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/bamatn/public_html/wp-content/mu-plugins/pUImY9.php on line 4
نمادهای شب یلدا همراه با فال حافظ برای شب یلدا 1400 - بامتن

نمادهای شب یلدا همراه با فال حافظ برای شب یلدا ۱۴۰۰

نمادهای شب یلدا همراه با فال حافظ برای شب یلدا ۱۴۰۰ چند روزی مونده تا شب یلدا ولی ممکنه خیلیامون از فلسفه شب یلدا و علت این جشن اصیل ایرانی خبر نداشته باشیم.توی این مقاله می خوایم براتون ازنما…

چند روزی مونده تا شب یلدا ولی ممکنه خیلیامون از فلسفه شب یلدا و علت این جشن اصیل ایرانی خبر نداشته باشیم.توی این مقاله می خوایم براتون ازنمادهای شب یلدا حرف بزنیم و کلی ایده های خوشگل و خوشمزه واسه برگزاری جشنتون بهتون بدیم همچنین در این مقاله میتونید در شب یلدا فال حافظ آنلاین برای خود و دیگران بگیرید. برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع فال می توانید به سایت آلامتو مراجعه نمایید.

آجیل شب یلدا نماد چیست؟

آجیل شب یلدا نمادی از برکت، تندرستی، فراوانی و شادکامی ست، در گذشته های دور که اکثر مردم ایران باستان کشاورز یا دامدار بودند آنها این شب را به پاس به پایان آمدن یک سال زراعی به دور یکدیگر جمع می شدند جشن می گرفتند.

آجیل، این مغزهای مغذی و خوشمزه جایگاه ویژه ای در مراسم ها و مهمانی های ایرانی ها دارند، مخصوصا در مراسم های سنتی مانند شب یلدا و جشن نوروز که استفاده از آجیل یکی از ارکان اصلی پذیرایی محسوب می گردد و به همین دلیل تبدیل به یکی از نمادهای اصلی ایرانیان شده است. در کل ایرانیان معتقدند بعضی از مراسم ها به خصوص شب یلدا بدون آجیل ناقص است

انار از نمادهای شب یلدا

انار نمادی از شادی و زایش است که با خوردن آن در شب یلدا انرژی و جانی تازه می گیریم.

جالب است بدانید که شب یلدا در کشورهایی مانند پاکستان، تاجیکستان و افغانستان  هم جشن گرفته می شود. امید که امسال هم مانند سال های گذشته شبی به یادماندنی را برای خود و خانواده تان رقم بزنید.

امروزه اثبات شده انار سرشار از ویتامین «ث» است که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و تصفیه کننده خون و سرشار از آهن است. در نتیجه موجب افزایش انرژی و خون سازی در بدن فرد می شود و تصفیه خون مانند زندگی یا زایش دوباره انسان است. به همین علت انار را نماد زایش و شادی می دانند.

فال حافظ شب یلدا

فلسفه خوردن هندوانه در شب یلدا

در هر گوشه کشور برپایی یلدا، سنت مخصوص خودش را دارد اما در بیشتر شهرهای ایران شب یلدا ، با هندوانه و انار و… معنی پیدا می کند. اما چرا هندوانه؟

یکی از دلایل خوردن هندوانه رنگ سبز آن است زیرا رنگ سبز هندوانه نماد آبادانی و روند زندگی بر روی این کره خاکی هست.

از دیگر علت های خوردن هندوانه در شب یلدا سرخی و شیرینی آن است که نماد عشق، دوستی، روزخوشی، بهروزی و همزیستی حاصل از آبادانی و آسودگی است.

گرد بودن هندوانه نیر نماد گرد بودن زمین و زندگی بر روی آن است.

رنگ سفید لایه درونی پوست هندوانه سمبل صلح، سازگاری، آرامش و آسودگی می باشد.

دانه هندوانه نیز نشانه باروری و افزونی نژاد است.

همچنین خوردن هندوانه در شب یلدا موجب میشود شما در طول زمستان به بیماری دچار نشوید و سرما به شما غلبه نکند.

روشن کردن آتش در شب یلدا

از این جشن می‌توان به نام جشن آتش نام برد،چون ایرانیان به احترام به آتش اعتقاد داشتند و در چنین شبی، آتش روشن می‌کردند و گرد آن جمع می‌شدند و به شادی و پایکوبی می‌کردند. این جشن میان مردم کشاورز، دامپرور، روستانشین و کوهستان‌نشین برگزار می‌شد.

 

ایرانیان در آن زمان هر چیزی که ناخوشایند بود مانند تاریکی، سرما، سیاهی و دشمنی را نشانه‌ی اهریمن و پدیده‌های مفید مثل گرما، روز، روشنایی و دوستی را جلوه‌هایی از خداوند می‌دانستند و سعی می‌کردند در هر مناسبتی آنچه که از تجلیات اهریمن بود را از خود دور کنند.

ریپورتاژ آگهی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها