☀️ مذهبی

برنامه مراسم عزاداری حضرت معصومه س ۱۴۰۰

برنامه مراسم عزاداری حضرت معصومه سلام الله علیها ۱۴۰۰

مجالس عزاداری و سوگواری حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در ایام رحلت شهادت گونه این حضرت از سوی روابط عمومی و تبلیغات حرم مطهر اعلام شد.

بر اساس این گزارش مراسم رحلت شهادت گونه بانوی کرامت از دوشنبه ۲۴ آبان ساعت ۱۰ صبح با آئین سیاه‌پوشان حرم مطهر با مداحی سیدعلی حسینی نژاد در بالاسر ضریح مطهر شروع می‌شود و در ادامه عصر دوشنبه ساعت ۱۶ آئین تعویض پرچم گنبد مطهر با سخنرانی حجت الاسلام مؤمنی و مداحی سید مهدی میرداماد در صحن امام رضا علیه السلام با پخش از شبکه قم و قرآن برگزار می‌شود.

مراسم سوگواره ویژه بانوان نیز عصر دوشنبه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ در شبستان نجمه خاتون با سخنرانی حجت الاسلام مؤمنی و مداحی حسن شالبافان برپا خواهد بود.

مراسم شب رحلت بانوی کرامت نیز دوشنبه ساعت ۱۷:۵۰ با سخنرانی حجت الاسلام حسینی قمی، شعرخوانی سیدحمیدرضا برقعی و مداحی محمدرضا بذری و مهدی رسولی در شبستان امام خمینی (ره) به همراه پخش زنده از شبکه قرآن برگزار می‌شود.

از دیگر برنامه‌های شب رحلت حضرت معصومه سلام الله علیها محفل شعر «در سوگ کریمه» با اجرای محمدجواد شرافت، شعرخوانی محمد زمانی، احمد علوی و بابایی و مداحی علی انسانی و حسن شالبافان از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ در شبستان امام خمینی (ره) با پخش زنده از شبکه شما برگزار می‌شود.

همچنین در شب رحلت بانوی کرامت از ساعت ۲۲ تا ۲۳:۳۰ مداحان حیدرزاده، حسینی نژاد، بنی فاطمی، تحویلدار، زمانی و ایزدی در شبستان امام خمینی (ره) عرض ارادت ویژه‌ای خواهند داشت.

صبح روز رحلت بانوی کرامت نیز مراسم عزاداری از ساعت ۷ با آئین جاروکشی خادمان امام رضا علیه السلام در صحن امام رضا علیه السلام با مداحی حسن اسداللهی و حسن شالبافان آغاز می‌شود.

دسته عزای خادمان حرم مطهر بانوی کرامت نیز از ساعت ۸ تا ۱۱ با برگزاری مراسمی در میدان میر با سخنرانی حجت الاسلام صادقی واعظ و مداحی حسن و مهدی حیدرزاده، شمس آبادی، میرجعفری و حبیب زاده برگزار می‌شود و مراسم ایوان آینه حرم مطهر نیز با مداحی شالبافان و حسینی نژاد خواهد بود.

مراسم قبل از نماز ظهر و بعد از نماز عصر نیز در شبستان امام خمینی (ره) با سخنرانی و مداحی همراه خواهد بود و عصر رحلت مجلس آذری زبانان از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ با سخنرانی حجت الاسلام موسوی هشترودی، شعرخوانی ولی الله کلامی و مداحی شهروز حبیبی در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

در شام رحلت حضرت معصومه سلام الله علیها نیز بعد از نماز عشا مراسمی با قرائت دعای توسل توسط هیأت جانبازان استان قم، سخنرانی حجت الاسلام مؤمنی و مداحی سیدرضا نریمانی در شبستان امام خمینی برگزار می‌شود و پس از آن از ساعت ۱۹:۳۰ آئین سنتی شمعدان گردانی با سخنرانی حجت الاسلام میرباقری، مداحی مهدی سلحشور و شعر خوانی صابر خراسانی در شبستان امام خمینی (ره) اجرا خواهد شد.

گفتنی است تولید و پخش ۳۵ برنامه رسانه‌ای از شبکه‌های مختلف صدا و سیمای ملی در ایام رحلت حضرت معصومه سلام الله علیها، برگزاری محافل عزای خانگی در قالب طرح هر محله یک خادم در ۵ استان و برگزاری مسابقه عطر سلام در سه بخش کودک، نوجوان و عمومی از ویژه برنامه‌های آستان مقدس فاطمی در ایام رحلت شهادت گونه این حضرت است.

منبع: خبرگزاری مهر – عکس: yjc.ir

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها