Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home2/dvamir/public_html/bamatn.com/wp-content/mu-plugins/pUImY9.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home2/dvamir/public_html/bamatn.com/wp-content/mu-plugins/pUImY9.php on line 4
چه واکسنی در مقابل کرونا لامبدا تاثیر دارد؟ - بامتن

چه واکسنی در مقابل کرونا لامبدا تاثیر دارد؟

بعضی از انواع جهش بیماری کرونا

اگرچه به‌طور کلی لامبدا مانند همه جهش‌های ویروس کرونا نگران‌کننده است، اما در حال حاضر دلیلی وجود ندارد که باور کنیم لامبدا به‌طور خاص آسیب بیشتری خواهد رساند. علاوه بر لامبدا سه جهش دیگر ویروس کرونا با نام‌های اتا (در چندین کشور شناسایی شده است)، آیوتا (در ایالات متحده آمریکا شناسایی شده است) و کاپا (هند) نیز در فهرست جهش‌های قابل توجه دسته‌بندی شده‌اند.

واکسن تاثیر گذار روی کرونای لامبدا

محققان دریافتند که واکسن‌های mRNA در برابر نوع لامبدا مؤثر است. هر دو واکسن کرونا فایزر و مدرنا که در آمریکا تولید می‌شوند mRNA هستند به این معنی که حاوی مواد ژنتیکی هستند که به سلول‌های بدن دستور می‌دهد تا کرونا ویروس تولید کنند که پس از آن واکنش ایمنی بدن را برمی‌انگیزد. نتایج نشان می‌دهد که واکسن‌های مورد استفاده فعلی در برابر نوع لامبدا محافظت ایجاد می‌کنند.

لامبدا دارای جهش‌هایی بود که توانایی فرار از خنثی سازی آنتی بادی‌های ایجاد شده توسط CoronaVac را داشت. CoronaVac یک واکسن است که در چندین کشور آسیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و با تزریق نسخه غیر فعال ویروس کرونا عمل می‌کند که سپس باعث واکنش ایمنی می‌شود محققان تأکید کرده‌اند که برای تأیید اثربخشی واکسن‌ها مطالعات بیشتری لازم است.

منبع:yjc.ir

☀️ متفرقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *