☀️ متفرقه

بیوگرافی ارشا اقدسی بدلکار فیلم + ارشا اقدسی کیست

بیوگرافی ارشا اقدسی بدلکار فیلم‌ ها و سریال‌ ها

ارشا اقدسی روز چهاردهم اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در تهران چشم به جهان گشود. ارشا از کودکی به فعالیت‌های ورزشی علاقمند بود. او با توجه به علاقه اش، رشته ورزشی آی کی دو (هنر رزمی ژاپنی) را فراگرفت و مربی‌گری این رشته را کسب کرد.

ارشا اقدسی چگونه حرفه بدلکاری را انتخاب کرد؟

در سال ۱۳۸۴، ارشا توانست بورسیه تحصیلی ایتالیا را در رشته تربیت بدنی کسب کند. امانقطه عطف زندگی او زمانی بود که از طریق آگهی دوره‌های بدلکاری با مرحوم پیمان ابدی آشنا شد. او از دانشگاه انصراف داد و به حرفه بدلکاری مشغول شد. ارشا اقدسی بعد از مدتی سرمربی کلاس‌های بدلکاری باشگاه پیمان ابدی شد. 

شروع فعالیت های ورزشی و هنری

ارشا اقدسی به عنوان اولین مربی بانجی جامپینگ و همچنین تونل باد صبا در ایران شناخته می‌شود. وی در رشته‌های در رشته‌های تیروکمان، پینت بال، سنگ نوردی، چتربازی و سقوط آزاد، کارتینگ و پاراگلایدر هم فعالیت می‌کند. وی اولین فعالیت هنری خود را با بازی در سریال نشانی به کارگردانی رامبد جوان شروع کرد.

درحال تکمیل// بیوگرافی معروفترین بدلکار ایرانی/ ارشا اقدسی کیست؟

ارشا اقدسی در ۱۳ بهمن ۱۳۸۵ گروه بدلکاران ۱۳ را تأسیس نمود و با گسترش فعالیت‌های خود در ایران و عرصه بین‌المللی، با پروژه‌های فیلم‌سازی بزرگ مشغول به کار شد. این گروه ۱۵ نفره، چندین بار رکورد بدلکاری دنیا را کسب کرده است. اما رفته رفته از اعضای این گروه تنها خانم مهسا احمدی در این گروه باقی ماند.

حضور ارشا اقدسی در برنامه خندوانه

درحال تکمیل// بیوگرافی معروفترین بدلکار ایرانی/ ارشا اقدسی کیست؟

ارشا اقدسی با شرکت در مسابقه لباهنگ خندوانه به اوج شهرت رسید. او در سال ۱۳۹۵ در این مسابقه شرکت کرد و با کمک مهارت بدلکاری خود مقام دوم را به دست آورد. وی در این مسابقه رکورد سوختن و خواندن به طور هم‌زمان و بدون حرکت را برای اولین بار در ایران با مدت‌زمان بیست‌وپنج ثانیه، به نام خود ثبت کرد. او همچنین مجری مسابقه آب و آتش در شبکه نسیم بوده است.

فعالیت های بدلکاری شاخص ارشا اقدسی

درحال تکمیل// بیوگرافی معروفترین بدلکار ایرانی/ ارشا اقدسی کیست؟

ارشا اقدسی یکی از برترین بدلکاران جهان است که جوایز زیادی را کسب کرده است. وی به‌ عنوان بدلکار با کارگردانان مشهور دنیا و همچنین کمپانی‌های بزرگ فیلم‌سازی همکاری داشته است.

وی در سال ۱۳۸۴ با حضور در سریال «نشانی» به کارگردانی رامبد جوان، اولین تجربه بدلکاری هنری خود را با گروه پیمان ابدی به دست آورد. بعد از آن نیز در سال ۸۷ در سریال «روز‌های زیبا» به عنوان بدلکار حضور داشت. او بعد از فوت استادش پیمان ابدی، در کمتر از سه سال به مرد اول بدلکاری در ایران تبدیل شد. وی همچنین در چندین تیزر تبلیغاتی هم حضورداشته است.

درحال تکمیل// بیوگرافی معروفترین بدلکار ایرانی/ ارشا اقدسی کیست؟

از معروف‌ترین فیلم‌هایی که ارشا اقدسی در آن‌ها هنرنمایی کرده، می‌توان به اشک‌ها و لبخندها، عملیات ۱۲۵، ساخت ایران، سقوط آزاد، رالی ایرانی، شوق پرواز، هوش سیاه ۲، خط ویژه، متروپل، بمب، به وقت شام، شبی که ماه کامل شد، هزارپا، بارکد، گشت ارشاد ۲، پایتخت، شکارچی ساخت ایران و آلمان، مرگ روشنایی ساخت آمریکا، کنگ فو یوگا ساخت چین و …اشاره کرد. درخشش وی با فیلم خارجی «شکارچی» در سال ۱۳۸۹ شروع و با فیلم هالیوودی جیمز باند در سال ۱۳۹۱ به اوج خود رسید. این بدلکار ایرانی اولین همایش رسمی بدلکاران تلویزیون و سینما را در سال ۱۳۹۷ برگزار کرد.

درحال تکمیل// بیوگرافی معروفترین بدلکار ایرانی/ ارشا اقدسی کیست؟

ارشا اقدسی بدلکار معروف، یکی از مهمانان ویژه جشن حافظ در تیرماه ۹۸ بود که درحالی که سرش در حال آتش گرفتن بود، وارد استیج شد. 

در ادامه، فیلمی از ورود او به استیج را مشاهده کنید:

منبع : yjc.ir

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها