Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home2/dvamir/public_html/bamatn.com/wp-content/mu-plugins/pUImY9.php on line 4
طرز تهیه شله زرد خوشمزه و سنتی برای 8 نفر + نکات طلایی – بامتن

طرز تهیه شله زرد خوشمزه و سنتی برای 8 نفر + نکات طلایی

“طرز تهیه شله زرد” برای ۸ نفر

مواد لازم برای تهیه شله زرد:

خرده برنج ( نیم دانه)  ۱ لیوان
آب ۸ لیوان
شکر ۲ لیوان
گلاب نصف لیوان
کره (روغن) ۵۰ گرم
خلال بادام نصف لیوان
زعفران آب کرده به مقدار لازم
دارچین و گل و پودر نارگیل و پودر پسته برای تزیین

دستور پخت :

ابتدا خرده برنج را بعد از شستن با ۸ لیوان آب خیس کنید. روی شعله قرار بدهید تا خرده برنج خوب بپزد و اصطلاحا” باز شود. در این لحظه اگر برنج تان خیلی غلیظ شد نگران نباشید، چون وقتی شکر را اضافه کنید آب می‌اندازد.
بعد از پخت برنج، کمی از زعفران را اضافه کنید تا به خورد برنج برود و خوشرنگ شود بعد از ده دقیقه شکر را اضافه کنید؛ و داخل شله زرد بریزید در لحظه آخر بقیه زعفران را بریزید. خلال بادام را از قبل داخل گلاب خیس کنید و با هم اضافه کنید و در آخر کره یا روغن را اضافه کنید و بعد از ده دقیقه خاموش کنید. زیرا اگر بیشتر بجوشد عطر و بوی زعفران و هل و گلاب کم می‌شود.
در صورت تمایل می‌توانید هل اضافه کنید و در نهایت با خلال بادام و دارچین شله زرد را تزیین کنید .

 

نکاتی طلایی برای تهیه شله زرد:

برای اینکه پودر هل سیاه است و رنگ شله زردتان را تغییر می‌دهد بهتر است پودر هل را مستقیماً داخل شله زرد نریزید و به جای آنن از روش‌های زیر استفاده کنید.

• پودر هل را داخل یک دستمال بریزید و گره بزنید و داخل یک لیوان بگذارید و آب جوش روی آن بریزید. بعد از دو ساعت در بیاورید و فشار بدهید و بگذارید که ته نشین شود. وقت اضافه کردن هل که رسید، فقط آب روی هل‌های ته نشین شده را به شله زرد اضافه کنید.

• روش دیگر هم این است که : مقدار لازم هل با پوست را بردارید و پوست آن را چاک بدهید و داخل یک ظرف بگذارید و روی آن آب جوش بگذارید و در ظرف را هم ببندید. بعد ظرف را به روش بن ماری حرارت بدهید به مدت نیم ساعت تا اسانس هل خارج شود. وقت اضافه کردن هل که رسید هل‌ها را از آب خارج کنید و فقط آب را به شله زرد یا فرنی یا … اضافه کنید.

منبع : yjc.ir

در ادامه بخوانید :
جدید ترین تزیین شله زرد به مناسبت محرم ۱۴۰۰ 

☀️ متفرقه

One thought on “طرز تهیه شله زرد خوشمزه و سنتی برای 8 نفر + نکات طلایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *