☀️ مذهبی

دانلود دعای روز پنجم ماه رمضان صوتی تصویری عکس نوشته

صوت دعای روز پنجم ماه رمضان

دانلود دعای روز پنجم ماه مبارک رمضان با صوت که برای دانلود صوت دعای روز پنجم ماه رمضان می توانید روی سه نقطه کلیک نمایید.

متن دعای روز پنجم ماه رمضان

در دعای روز پنجم ماه مبارک رمضان می‌ خوانیم: «اَللّـهُمَّ اجْعَلْنى فیهِ مِنَ الْمُسْتَغْفِرینَ، وَاجْعَلْنى فیهِ مِنْ عِبادِکَ الصّالِحینَ اْلقانِتینَ، وَاجْعَلنى فیهِ مِنْ اَوْلِیآئِکَ الْمُقَرَّبینَ. بِرَأْفَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ. خدایا قرارم ده در این ماه از آمرزش خواهان و قرارم ده در آن از بندگان شایسته فرمانبردارت و بگردانم در این روز از اولیاى مقرب درگاهت به مهرت اى مهربانترین مهربانان.»

عکس نوشته دعای روز پنجم ماه رمضان

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال موسویان کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی در تفسیر دعای روز پنجم ماه رمضان گفت: یکی از دعا‌های ناب در ماه رمضان این است که از خداوند تبارک و تعالی در خواست کنیم ما را از اهل استغفار قرار دهد. وجود نازنین امام رضا (ع) می‌فرمایند، خودتان را با استغفار معطر کنید که گناهان بوی تعفن دارد. روایت خیلی زیبایی از وجود نازنین حضرت رسول اکرم (ص) است که ایشان فرمودند، أَلا أُخْبِـــرُکُمْ [أُنَبِّـؤُکُمْ]بِـدآئِکُـمْ مِنْ دَوآئِکُـمْ؟ دَآؤُکُـمُ الذُّنُـوبُ، وَ دَوآؤُکُـمُ الإِْسْتِغْفارُ می‌خواهید شما را خبر دهم به مریضی هایتان و دوا و نسخه شفا برای بیماری هایتان دهم. گفتند بله. حضرت فرمودند مریضی هایتان از گناه است و شفای این مریضی‌ها به استغفار است.

وی افزود: به همین دلیل در دعای روز پنجم از خدا می‌خواهیم که خدا ما را از اهل استغفار قرار دهد. البته که استغفار مرتبه‌ای از اولیا است. خوشا به حال آن کسانی که استغفار را از باطنشان عرضه می‌کنند. استغفرلله ربی و اتوب الیه. واقعا انسان باید، از چیزی که خدا نمی‌پسندد و دوست ندارد، فاصله گیرد. اینکه می‌گوییم خدایا ما را از اهل استغفار قرار بده، یعنی ما را جزو کسانی که غفران و رحمتت نصیب آن‌ها شده است، قرار بده که دنبال آنچه تو از آن خرسند نمی‌شوی، نروم.

منبع عکس : yjc.ir

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها