☀️ متفرقه

ثبات قیمت قزل آلا در بازار بعد از عید و آخرین وضعیت صادرات قزل آلا

ثبات قیمت قزل آلا در بازار و شرایط بعد از عید

آرش نبی زاده مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی ، از ثبات قیمت قزل آلا در بازار خبر داد و گفت: نرخ قزل آلا نسبت به ایام قبل از عید تفاوتی نداشته است، هر چند طبق روال همه ساله افت قیمت بعد از عید انتظار می رود. وی با بیان اینکه بازار ماهی نسبت به سال های قبل بهتر است، افزود: افزایش قیمت مرغ منجر به تعادل بازار ماهی شده است. نبی زاده ادامه داد: همه ساله بعد از عید، قیمت قزل آلا به علت افت شدید تقاضا در بازار کاهش چشمگیری دارد چرا که بنابر فرهنگ نادرست خانوارها، در ۶ ماهه اول سال مصرف ماهی به حداقل می رسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا بر زیان تولیدکنندگان تاثیر بسزایی داشت، گفت: سال گذشته با شیوع ویروس کرونا، تولیدکنندگان بازار را از دست دادند و از طرفی تولیدات قفس به علت گرم شدن آب سدها در اردیبهشت و خرداد وارد بازار می شود که در این ایام کاهش تقاضا در برابر عرضه، افت قیمت در بازار را به دنبال دارد، همانگونه که سال گذشته قزل آلا ۸ هزار تومان کمتر از نرخ تمام شده تولید در بازار عرضه می شد.

 نبی زاده درباره آخرین وضعیت صادرات قزل آلا گفت

بنابر آخرین آمار سال گذشته ۱۵ هزار تن قزل آلا صادر شد که امسال هم امیدواریم صادرات استمرار یابد چرا که سال گذشته صادرات توانست تا حدی از زیان تولیدکنندگان بکاهد. مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی در پایان از پیشنهاد خرید تضمینی مجلس برای خرید ماهی خبر داد و گفت: در قانون به صراحت آمده که خرید تضمینی شامل دام، طیور و آبزیان است که با حمایت سازمان شیلات و تعاون روستایی امیدواریم این قانون اجرا شود تا در مواقعی که بازار دچار نوسان می شود، بتوانیم در قالب وام های کم بهره خرید را انجام دهیم.

منبع: yjc.ir

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها