Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/bamatn/public_html/wp-content/mu-plugins/pUImY9.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/bamatn/public_html/wp-content/mu-plugins/pUImY9.php on line 4
چگونه عضو کلاب هاوس شویم؟ – بامتن

چگونه عضو کلاب هاوس شویم؟

چگونه در کلاب هاوس عضو شویم؟

استفاده از این شبکه بر خلاف شبکه‌های اجتماعی موجود فعلا با محدودیت‌هایی مواجه است که شاید همین محدودیت‌ها آن را جذاب‌تر هم کرده است.

چطور می توانیم دعوتنامه کلاب هاوس بگیرم؟

دعوتنامه کلاب هاوس درحال حاضر مهمترین چالش ورود به این شبکه است. در حال حاضر برای عضویت در این شبکه نیاز به دعوتنامه از سوی کاربران دیگر است. هر کاربر جدید دو دعوتنامه دارد و بعد از استفاده تعداد دعوتنامه بیشتری نیز به او اختصاص داده می‌شود. در صورتی که دعوتنامه نداشته باشید می‌توانید با طی کردن مراحل ثبت نام، نام کاربری خود را در این شبکه رزور کنید در صورتی که یکی از دوستان شما که شماره تلفن شما را در لیست تماس‌های خود داشته باشد و درون این شبکه دعوتنامه‌ای در اختیار داشته باشد با انتخاب نام شما میتواند شما را به استفاده از این سرویس دعوت کند. اگر نام کاربری خود را هم رزور نکنید شخصی که در این شبکه حضور دارد و دعوتنامه دارد میتواند از طریق شماره تلفن شما را به آن دعوت کند.

بازار سیاه فروش دعوتنامه کلاب هاوس

به گزارش رویترز، بازار گرفتن دعوتنامه برای پیوستن به کلاب هاوس به قدری داغ است که در پلتفرم‌های مختلفی مانند Reddit، eBay و CRaigslist، بازارسیاهی برای فروش دعوت نامه به افراد متقاضی به راه افتاده است. گفته می‌شود فروشندگان چینی دعوتنامه ها، از پلتفرم علی بابا برای فروش دعوت نامه‌ها استفاده می‌کنند.

از آنجا که تعداد دعوت نامه‌هایی که هر کاربر می‌تواند برای دیگر افراد ارسال کند محدود است، بازار‌های غیررسمی مشابهی نیز در برخی پلتفرم‌های ایرانی به راه افتاده است. مشاهده شده که برخی افراد در پلتفرم‌های ایرانی درج آگهی آنلاین، دعوت نامه‌های عضویت در کلاب هاوس را به مبالغی در حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان می‌فروشند.

دریافت رایگان دعوتنامه کلاب هاوس

در صورتی که شخصی را نمی‌شناسید که بتواند به صورت مستقیم برای شما دعوت نامه بفرسیتد، می‌توانید در لیست انتظار دریافت خودکار دعوت نامه ثبت نام کنید. اما زمان پردازش و پیشرفت این لیست مشخص نیست.

سازندگان کلاب هاوس، اخیرا در یک پست وبلاگی اعلام کرده اند که قصد دارند در سال ۲۰۲۱ با نهایی کردن نسخه بتا اپلیکیشن، دسترسی به کلاب هاوس را برای عموم مردم آزاد کنند. در صورت انجام این کار، کاربران برای پیوستن به بحث‌های کلاب هاوس، دیگر نیازی به دریافت دعوت نامه از سوی اعضای فعلی اپلیکیشن نخواهند داشت.

چطور برای دیگران دعوت نامه کلاب هاوس بفرستیم؟

هر کاربر می‌تواند تعداد محدودی دعوت نامه برای دیگران بفرستند. برای ارسال دعوت نامه می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

گام اول: در قسمت بالای صفحه اصلی کلاب هاوس، بر روی آیکون پاکت نامه بزنید.

گام دوم: در صورتی که دسترسی به لیست مخاطبان خود را به کلاب هاوس داده باشید، فهرست مخاطبانی که قابل دعوت به این اپ هستند مشاهده می‌شود. با زدن دکمه دعوت (invite) در کنار نام هر فرد، دعوت نامه برای آن فرد ارسال می‌شود. با هر بار زدن بر روی دکمه دعوت، یکی از دعوت نامه‌های قابل ارسال شما کم می‌شود.

گام سوم: پس از زدن دکمه Invite، به imessage هدایت شده و پیام آماده‌ای در بخش چت شما با آن فرد درج می‌شود. با زدن دکمه ارسال، دعوت نامه برای آن فرد ارسال خواهد شد. یپش از ارسال می‌توانید پیام دعوت نامه را ویرایش کنید.

نحوه عضویت ایرانیان در کلاب هاوس

همانطور که گفتیم در حال حاضر عضویت بر اساس دعوت نامه است و شخص معرف باید شماره شما را در لیست تماسش داشته باشد یا برای دعوت به لیست تماسش اضافه کند. کلاب هاوس دسترسی به لیست تماس کاربران دارد و آن را مرتبا به روزرسانی می‌کند و به همین دلیل هنگام دعوت باید نام و شماره تلفن شخص در لیست تماس شما باشد. سپس از طریق بخش دعوتنامه‌ها میتوانید افراد را به این شبکه دعوت کنید.

گرفتن دعوتنامه کلاب هاوس توسط شماره همراه اول:

در ایران در حال حاضر پیامک احراز هویت شماره تلفن توسط اپراتور همراه اول پشتیبانی نمی‌شود. اما با یک تمهید می‌توان از این اپراتور شماره ثبت نام را دریافت کرد؛ که در زیر شرح داده‌ایم:

نکته: برای دریافت کد از طریق همراه اول چند بار ارسال پیامک را درخواست نمایید (با فاصله ۱۵ ثانیه بین هر درخواست) سپس گزینه تماس تلفنی با شماره شما فعال می‌شود. با فشار دادن این گزینه کد تایید شماره به صورت تماس تلفنی (صوتی) برای شما گفته می‌شود.

در سایر اپراتور‌ها شماره پیامک شده را وارد سایت میکنید و وارد می‌شوید.

آیا کلاب هاوس را می‌توان روی آی پد نصب کرد؟

در حال حاضر این اپلیکیشن برای آیفون طراحی شده و هرچند روی آی پد کار میکند، اما منطبق با آی پد او اس نیست. به همین دلیل میتوانید از آن روی آی پد استفاده کنید.

نسخه اندروید کلاب هاوس؟ چه زمانی عرضه می‌شود؟

مسوولان Clubhouse گفته‌اند که در حال کار روی نسخه اندرویدی آن هستند، ولی به نظر می‌رسد که برنامه‌نویسان آن عجله‌ای برای انتشار این نسخه ندارند. یک دلیل عمده این است که تعداد کاربران اندرویدی به مراتب بیشتر از تعداد کاربران آی او اس در دنیاست و به همین دلیل حضور اندرویدی‌ها می‌تواند سرور‌های این شبکه اجتماعی را زیر فشار تقاضا خرد کند.

اما یک دلیل اصلی دیگر که بنیانگذاران این شبکه اجتماعی در اتاق‌های گفت وگوی خود به آن اشاره کرده‌اند این است که تیم شرکت هنوز بسیار جوان و تازه کار است و توسعه نسخه آی او اس و استفاده از زیرساخت فنی آمازون برای عرضه سرویس بسیار سریع‌تر و قابل دسترس‌تر بوده است. به معنای دیگر نسخه اندروید در راه است، اما احتمالا بنیانگذاران شرکت اساسا چنین استقبال و تقاضایی را پیش‌بینی نمی‌کردند. برخی شنیده‌ها حاکی است که شرکت یک برنامه‌نویس اندروید برای توسعه نسخه اندروید کلاب هاوس هم استخدام کرده است. پس احتمالا دیر یا زود شاهد نسخه اندروید کلاب هاوس خواهیم بود.

دانلود نسخه اندروید غیررسمی کلاب هاوس (به نام کلاب هاوز)

با آنکه هنوز شبکه اجتماعی کلاب هاوس نسخه اندروید رسمی برای این اپلیکیشن ارائه نکرده است، برخی برنامه نویسان توانسته اند با استفاده از وب سرویس‌های این اپلیکیشن، یک نسخه اندرویدی غیر رسمی برای کلاب هاوس بنویسند. این نسخه کلاب هاوس اندرویدی، دسترسی به امکانات اولیه کلاب هاوس را برای کاربران اندروید فراهم می‌کند. پیشتر یک برنامه نویس روس، نسخه اندرویدی غیر رسمی‌ای ارائه کرده بود که امکان ساخت روم جدید را نداشت. اما اکنون یکی از برنامه نویسان ایرانی نسخه کامل تری برای کاربران اندرویدی کلاب هاوس نوشته که از طریق کافه بازار هم در دسترس است. این اپلیکیشن غیررسمی اندرویدی که کلاب هاوز (clubhouze) نام دارد، امکانات زیر را برای کاربران فراهم می‌کند:

ساختن اتاق گفتگوی جدید

جستجوی کاربران

دعوت کاربران حاضر به عنوان سخنران

انتخاب کاربران به عنوان مدیر اتاق گفتگو

بررسی و تایید یا رد درخواست پیوستن سخنران جدید

حذف سخنران

نمایش کاربران تازه پیوسته به هر اتاق

بلاک/ آنبلاک هر کاربر

مشاهده دنبال کنندگان مشترک هر کاربر

ارسال دعوت نامه اپلیکیشن برای دوستان

امکان اشتراک گذاری لینک اتاق گفتگو

امکان استراک گذاری لینک پروفایل

دریافت کد فعال سازی از طریق تماس

بازگشت به اتاق گفتگوی فعال

امکان بزرگنمایی عکس پروفایل

بهبود رابط کاربری

رفع اشکال صفحه اعلان

حتما توجه داشته باشید که کلاب هاوز، نسخه غیررسمی کلاب هاوس اندرویدی است و برای عضویت هم نیاز به دعوت نامه دارد.

وب سایت clubhouse کجاست؟

تنها وب سایتی که برای کلاب هاوس وجود دارد joinclubhouse.com است که درواقع هدایت کننده کاربران به لینک دانلود کلاب هاوس برای گوشی‌های آیفون است. دقت کنید که این اپلیکیشن را با clubhouse.io اشتباه نگیرید. آن کلاب هاوس یک اپلیکیشن مدیریت پروژه است و اتفاقا به دلیل اشتباه گرفتن کاربران چندصد هزاربار به اشتباه دانلود شده است.

کلاب هاوس چه اطلاعاتی برای ثبت نام می‌خواهد؟

یک شماره تلفن و یک نام. اگر دعوتنامه ندارید می‌توانید نام کاربری خود را حتی قبل از شروع به استفاده از سرویس رزرو کنید. وقتی کسی شما را دعوت می‌کند برای شماره تلفن شما یک لینک پیامک می‌کند که از طریق ان میتوانید با آن شماره تلفن ثبت نام کنید.

در صورتی که اکانت توییترتان را به Clubhouse وصل کنید عکس شما از روی عکس پروفایل توییترتان خودکار ذخیره می‌شود.

موضوعات بحث در کلاب هاوس

پس از پیوستن به کلاب هاوس، می‌توان موضوعات مورد علاقه خود که مایل به شنیدن گفت و گوی دیگر کاربران پیرامون آن موضوعات هستید – مانند کتاب، فناوری‌های روز، کسب و کار، سلامت و … – را انتخاب کرده و روم‌های مرتبط با هر موضوع را مشاهده کنید. هرچه به اپلیکیشن درباره علایق خود اطلاعات بیشتر و جزئی تری بدهید، افراد و روم‌های مرتبط بیشتری برای پیوستن به آن‌ها به شما پیشنهاد خواهد شد. بدین ترتیب می‌توانید شبکه قدرتمند تری در کلاب هاوس داشته باشید.

چرا کلاب هاوس اینقدرمشهور شد؟

کلاب هاوس سرویسی است که در ماه مارس ۲۰۲۰ آغاز به کار کرد و در آغاز بسیار گروه‌های محدودی از آن استفاده می‌کردند. یک گروه که بیشتر از همه از آن بهره می‌گرفتند سرمایه‌گذاران جسورانه بودند به همین دلیل استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران و منتور‌های استارتاپی اتاق‌های فراوانی را در این شبکه دارند و درباره موضوعات مختلف در آن بحث می‌کنند.

اما حضور اشخاص مشهور مثل بیل گیتس یا ایلان ماسک به شهرت این شبکه بسیار کمک کرد. هم اکنون شرکت‌های مختلف به خصوص شبکه‌های اجتماعی دیگر مشغول کار روی ویژگی‌های چت صوتی شبیه این برنامه هستند از جمله آن‌ها تیک تاک است که در حال کار روی سرویس مشابهی است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، فیسبوک به تازگی اعلام کرده است قصد دارد بر روی محصول مشابهی برای چت صوتی کار کند.
محتوای بحث‌ها در اتاق‌ها ذخیره می‌شود؟ شبیه پادکست نیست؟

گفتگو‌های هر اتاق صرفا در آن لحظه به صورت زنده انجام می‌شود و هیچ ذخیره‌ای انجام نمی‌شود. با این حال نمی‌توان انتظار داشت برخی شرکت کنندگان محتوای صحبت‌ها را ذخیره و بعدا پخش نکنند. همانطور که قبلا هم گفتیم ذخیره شدن محتوای اتاق‌ها طبق قوانین فعلی کلاب‌هاوس ممنوع است و در صورت احراز تخلف فرد از این پلتفرم اخراج می‌شود.

علاوه بر غیر قانونی بودن چنین اقدامی، این پلتفرم تلاش کرده نشان دهد که فضای اتاق‌ها برای پاتوق و ملاقات کاربران حول یک موضوع مشترک است از این رو اخلاقی هم نیست که مثلا گفت و گوی جمعی در یک کافه را ضبط و در فضای دیگری منتشر کرد به خصوص که بسیاری از کاربران با این فرض که محتوای اتاق‌ها ضبط نمی‌شود در آن شروع به صحبت می‌کنند.

آیا می‌توانم فقط گوش کنم؟

هیچ الزامی برای صحبت کردن در روم‌هایی که کاربران در آن‌ها شرکت می‌کنند وجود ندارد و افراد می‌توانند به عنوان شنونده صرف حضور داشته باشند. با این حال، در هر زمان که کاربر علاقه‌ای به صحبت کردن و یا اظهار نظر درباره آن موضوع داشته باشد می‌تواند با بلند کردن دست، ابراز تمایل خود را اعلام کند. تصمیم نهایی درباره اینکه چه کسی در روم‌ها صحبت کننده باشد بر عهده سازندگان و مادریترور‌های (creator/moderator) روم است. پس در صورتی که بعد از بلند کردن دست، آن‌ها این اجازه را به شما بدهند، می‌توانید نظر خود را اعلام کنید.

چند نفر می‌توانند در یک Room گفتگو کنند؟

ابتدا محدودیت هر Room برای حضور ۵۰۰۰ نفر بود، اما بعدا این محدودیت برداشته شد. اما دقت کنید که کاربران همدیگر را نمی‌بینند و بدون هیچ ادیت و ویرایشی در حال گفتگو با هم هستند؛ بنابراین کلاب هاوس سرویسی است که در لحظه اتفاق می‌افتد و تمام می‌شود و همین تفاوت آن با پادکست و دیگر شبکه‌های اجتماعی است.

منبع:رکنا

☀️ متفرقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *