Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/bamatn/public_html/wp-content/mu-plugins/pUImY9.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/bamatn/public_html/wp-content/mu-plugins/pUImY9.php on line 4
نکات خیلی مهم برای نوشتن یک رزومه کاری حرفه ای - بامتن

نکات خیلی مهم برای نوشتن یک رزومه کاری حرفه ای

موارد ذیل به شما کمک می کند تا رزومه ای تهیه کنید که حوزه ی کار و فعالیتتان را مثل یک داستان شرح دهد.

 ترتیب گفتن موارد با توجه به زمان در نوشتن روزنامه کاری

رزومه ها باید دارای ترتیب زمانی باشند یعنی تجربیات و دستاوردهای شما در طول مدت زمان مشخص از گذشته به امروز. گالا جکسون مالک و مشاور ارشد موسسه ی مشاوره شغلی در این مورد می گوید: “رزومه ی خوب باید استاندار بوده و فرمت ساده داشته باشد این در مورد همه ی مشاغل صدق می کند.” همچنین هیتر ویشلو راهنما و مشاور شغلی می گوید:” رزومه خود باید یک منبع بسیار خوب از اطلاعات شغلی باشد. کارفرمایان علاقمندند که رزومه شما را بخوانند تا ببینند از کجا شروع کردید حرفه تان چیست در کدام شرکت ها کار کردید رزومه مثل یک عکس فوری است که در کمترین زمان باید به کارفرما شما را معرفی کند. همچنین ویشلو معتقد است که ترتیب زمانی در رزومه برای کسانی که دائما در حال تعویض شغلشان هستند مناسب نیست.”

رزومه هدفمند مرتبط با شغلی که میخواهید داشته باشید

رزومه هدفمند مرتبط با شغل
رزومه هدفمند مرتبط با شغلی که

رزومه هدفمند ارتباط مستقیمی با مشاغل و شرایط گوناگون آن دارد. رزومه هدفمند باعث می شود مدیران و کارفرمایان مهارت شما را در مقابل آن شغلی که به دنبالش هستید ببینند پس شما باید رزومه هدفمندی داشته باشید هدفمندی چیزی است که همه کارفرمایان می خواهند در کارمندانشان ببینند.

ویکی روتزر مشاور منابع انسانی میگوید:” مهارت های فرد باید در رزومه با رنگ دیگری نوشته شود.” البته این یک فرمت است محتوی مناسب باید در همه رزومه ها وجود داشته باشد. ویشلو معتقد است: ” شما باید طوری رزومه بنویسید که نظر همه ی شرکت ها را به خود جلب کند.”

رزومه باید کاربردی بیانگر مهارت فرد باشد

رزومه کاربردی برای جویندگان کار با تجربه ی محدود بهتر است زیرا که روی مهارت ها تاکید بیشتری دارد اینگونه رزومه ها با شرح مهارت فرد آغاز میشود و ویژگی های فرد بیان شده و در نهایت در مورد تجربیات کاری توضیح داده شده است. گالا جکسون میگوید:” بهتر است همیشه روی صلاحیت های فردی تاکید کنیم”. مایکل آیکمن بنیانگذار شرکت خدمات مشاوره ای و رزومه نویسی می گوید: بهتر است که همیشه روی مهارت های فردی در رزومه تاکید کنیم زیرا رزومه نباید خالی از مهارت های فردی باشد حتی اگر تجربه کاری نداریم می توانیم مهارت‌هایمان را بیان کنیم”. نانسی. اچ. سگال صاحب و مشاور در موسسه شغلی میگوید فرمت های کاربردی برای کسانی که دائما در حال تعویض شغل هستند مناسب است او به جویندگان کار توصیه می کند که دائما شغلشان را عوض نکنند. زیرا رزومه این افراد باعث می شود کارفرما آنها را به عنوان کارمند نپذیرد زیرا ممکن است به زودی این فرد کارش را ترک کند.

رزومه ترکیبی بنویسید برای کارفرما

رزومه ترکیبی یعنی رزومه شما ترتیب زمانی داشته باشد، کاربردی باشد و روی نقاط قوتتان تاکید کرده و نقاط ضعفتان را کم رنگ کند ویشلو معتقد است که در واقع این هنر شما را می رساند که تمام این عوامل را در رزومه خود بگنجانید  مثل نقاشی کردن؛ برجسته کردن مناطق زیبا و پنهان کردن بقیه مناطق با سایه ها. این فرمت برای مشاغلی در زمینه تجارت، صنعت، پزشکی و تکنولوژی بسیار موثر است و باعث می شود جویندگان کار بیشتر روی عوامل مهمتر تاکید کنند. گالا جکسون میگوید: “رزومه ترکیبی با تاکید روی مهارت هایتان شما را یک شخص حرفه ای معرفی میکند و باعث تاثیر مثبت روی مدیران و کارفرمایان می شود.” رزومه ترکیبی حاوی ترتیب زمانی تجربیات شخص از گذشته تا به امروز و مهارت های وی است.

مایکل آیکمن میگوید: رزومه باید هم ترتیب زمانی تجربیات افراد را رعایت کند و هم روی مهارت های فردی تاکید داشته باشد. ویکی روتزر می گوید: روزمه ترکیبی باید به اندازه مشخصی طولانی باشد باید دقت کرد تا اطلاعات رزومه بیش از حد تکرار نشود.

رزومه مدرن و بروز بنویسید

رزومه مدرن و بروز بنویسید
رزومه مدرن و بروز بنویسید

رزومه هایی که دارای تصاویر، داستان و گرافیک های متنوع هستند رزومه های مدرن و غیر سنتی محسوب می شوند. رزومه‌هایی که حالت داستانی دارند زندگی کاری را روایت می کنند این درحالی است که رزومه های تعاملی تنها تجربیات فرد را برای کارفرما بیان میکنند. ویشلو میگوید: “رزومه ها علاوه بر نوع کاغذی می توانند در غالب یک فایل ویدئویی باشند.

برای مشاغلی که زمینه تکنولوژی دارند می توان از رزومه هایی با زمینه گرافیکی استفاده کرد. میتوانید از برخی از وب سایت به صورت رایگان برای تهیه رزومه استفاده کنید.

منبع:yjc.ir

☀️ متفرقه