☀️ متفرقه

طرز تهیه سوپ جو مجلسی به همراه دستور پخت

سوپ جو قرمز جزء لذیذ ترین و خوشمزه ترین سوپ ها است و یکی از سوپ‌ های پرطرفدار است به طوری که تقریباً در اکثر رستوران‌ ها به عنوان پیش غذا سرو می‌شود سوپ جو خوشمزه را علاوه بر پیش غذا می‌ توانید به عنوان یک غذای کامل و سبک در وعده شام مصرف کنید.

پخت سوپ جو بسیار آسان است و حتی کسانی هم که سر رشته‌ ای در آشپزی ندارند به راحتی می‌توانند سوپ جو خوشمزه و مجلسی را به بهترین حالت ممکن تهیه کنند.

ویدیو پیشنهادی۱ برای سوپ جو

مواد لازم برای تهیه سوپ جو مجلسی

  • سینه مرغ بدون استخوان به تعداد ۲ عدد
  • قرص استاک مرغ به تعداد ۱ عدد برای پخت مرغ
  • جو پرک به میزان ۱ پیمانه
  • آب به میزان ۲ تا ۳ پیمانه
  • آب مرغ به میزان ۴ تا ۵ پیمانه یا ۱ عدد قرص استاک مرغ
  • هویج به تعداد ۲ عدد ( ۱ عدد برای پخت با مرغ ۱ عدد هم برای سوپ )
  • پیاز متوسط به تعداد ۲ عدد ( ۱ عدد برای پخت با مرغ ۱ عدد هم برای سوپ )
  • ساقه کرفس به تعداد ۱ عدد برای پخت مرغ
  • جعفری به میزان ۲/۳ پیمانه
  • رب گوجه فرنگی به میزان ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری
  • روغن مایع به میزان ۱ قاشق غذا خوری
  • نمک، فلفل، زردچوبه به مقدار لازم
  • آبلیمو تازه به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه سوپ جو مجلسی

۱- در مرحله اول جو پرک را پاک کنید و بگذارید چند ساعت در آب خیس بخورد بهتر است جو را از شب قبل خیس کنید سپس جو را به همراه چند لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت قرار دهید. جو باید تا زمانی که لعاب بیندازد روی حرارت بماند زمانی که جو به خوبی لعاب انداخت آن را از روی حرارت کنار بگذارید.

۲- در مرحله دوم مرغ را با یک عدد پیاز نگینی خرد شده به علاوه زردچوبه به علاوه فلفل سیاه به علاوه استاک به علاوه ساقه کرفس به علاوه یک عدد هویج بپزید بعد آن را ریش ریش کنید و آب آن را هم صاف کنید.

نکاتی در مورد قرص استاک

  • همیشه برای اینکه مرغ خوش طعم‌ تر شود به جای آب آن را با استاک، ساقه کرفس و هویج بپزید. استاک یا آب گوشت، مرغ، ماهی یا سبزیجات از حرارت دادن استخوان‌ها به همراه سبزیجات ساقه‌ ای و تعداد محدودی ادویه تهیه می‌شوند.
  • استاک‌ها در انواع سوپ ها، انواع سس‌ها و البته بسیاری از غذا‌های دیگر مورد استفاده قرار گرفته و تاثیر بسیاری در طعم و مزه غذا‌ها دارند می‌توانید استاک را خودتان در منزل تهیه کنید یا اینکه به صورت آماده از سوپر مارکت‌ها خریداری کنید.
  • وقتی از قرص استاک استفاده می‌کنید موقع اضافه کردن نمک حتماً غذا را بچشید اگر لازم بود نمک اضافه کنید، چون قرص استاک حاوی نمک است.

ویدیوپیشنهادی۲ سوپ جو سفید

۳- در مرحله بعد جو به علاوه یک عدد پیاز نگینی خرد شده به علاوه آب مرغ صاف شده را به مدت ۲۵ دقیقه روی حرارت قرار دهید باید حدود ۴ تا ۵ پیمانه آب مرغ به جو اضافه کنید اگر آب مرغ به این میزان نداشتید به جای آن یک عدد قرص استاک مرغ را با آب جوش مخلوط کنید و به آن اضافه کنید.

۴- هویج را با رنده درشت رنده کنید یا به صورت نگینی خرد کنید بعد از ۲۵ دقیقه هویج به علاوه مرغ را به سوپ اضافه کنید و اجازه دهید حدود نیم ساعت با هم بپزند اگر آب سوپ کم شده بود می‌توانید آب در حال جوش به آن اضافه کنید.

۵- سپس رب را با یک قاشق غذا خوری روغن مایع تفت دهید بعد با نصف لیوان آب جوش مخلوط کنید تا یکدست شود سپس به سوپ اضافه کنید.

۶- در نهایت چاشنی‌ ها یعنی نمک به علاوه فلفل سیاه به علاوه آبلیمو را اضافه کنید بعد هم جعفری را به مواد اضافه کنید در این مرحله دیگر درب قابلمه را نگذارید تا رنگ جعفری سبز و با طراوت بماند می‌ توانید کمی از جعفری را برای تزیین روی سوپ نگه دارید بعد از ۱۵ دقیقه سوپ شما آماده است.

۷- سوپ جو را می‌توانید با جعفری، حلقه‌ های لیمو ترش و زرشک تزیین کنید.

چند نکته در مورد تهیه سوپ جو خوشمزه و مجلسی جا افتاده

  1. جعفری را خیلی ریز خرد کنید طوری که آب نیندازد سپس روی سوپ جو بریزید حتماً سعی کنید از جعفری تازه استفاده کنید.
  2. آبلیمو چاشنی سوپ است پس تا حد امکان از آبلیمو تازه استفاده کنید.
  3. همیشه در تهیه انواع سوپ‌ ها به جای آب از آب مرغ یا قرص استاک مرغ استفاده کنید.
  4. برای داشتن سوپ جو خوشمزه و جا افتاده باید جو حتماً خوب بپزد و لعاب بیندازد پس حواستان به این مرحله باشد.
  5. اگر خواستید سوپ لعاب بیشتری بیندازد زمانی که جو به علاوه پیاز به علاوه آب مرغ را روی حرارت گذاشتید مقدار کمی رشته سوپ به آن اضافه کنید.
  6. برای اینکه سوپ سر نرود وقتی جو به علاوه پیاز به علاوه آب مرغ را روی حرارت گذاشتید مقدار کمی کره یا روغن به آن اضافه کنید.

منبع: فرارو

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها