☀️ متفرقه

وضعیت شروع معاملات بورس امروز ۱ دی ۹۹ دوشنبه چگونه بود؟

بورس امروز ۱ دی ۹۹ چگونه شروع شد؟

با شروع معاملات امروز بازار بورس ۱ دی ۹۹ عرضه باعث روند نزولی شاخص کل شد اما تقاضا در کلیت بازار در حال افزایش است. از طرفی با شروع معاملات امروز بازار بورس شاخص هم ‌وزن روندی صعودی دارد و این نشان از عملکرد بهتر نمادهای کوچک است.

دلیل ریزش شاخص کل هفته گذشته چه بود؟

در حالی که تمام متغیرهای تاثیرگذار بر بازار سرمایه از جمله قیمت ‌های جهانی، اخبار سیاسی مثبت و اتمام دوره اصلاحی نوید از روند صعودی بورس می ‌دهند اما در جریان معاملات هفته گذشته شاخص کل بیش از ۱۰۰ هزار واحد ریزش کرد که برخی از کارشناسان دلیل این ریزش را شایعات منتشر شده در فضای مجازی و برخی دوره استراحت بورس بعد از صعود ۳۰۰ هزار واحدی دانستند.

روند صعودی بورس کی آغاز خواهد شد؟

از طرفی نوسان ‌گیری بازارگردان ‌ها از بازار سهام نیز دلیل دیگری برای نزولی شدن شاخص کل بازار سهام است اما بسیاری از کارشناسان عقیده دارند بعد از رشد شاخص کل تا کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد بازار سهام به انتظار گزارشات ماهانه و کف‌ سازی در همین محدود نوسان خواهد داشت و از اواسط دی ماه روند صعودی بورس آغاز خواهد شد.

از طرفی در جریان معاملات هفته گذشته و این هفته صندوق پالایشی یکم عملکرد به شدت بدی داشته و بسیاری از سهامداران نسبت به صندوق‌های دولتی بی‌اعتماد شدند.

همچنین در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای شستا، فارس و خودرو بیشترین تاثیر منفی و نمادهای فخوز و فملی بیشترین تاثیر مثبت بر بازار سرمایه را داشتند.

به نظر می ‌رسد در ادامه روند معاملات شاخص کل بازار سهام به رنج مثبت بازگردد.

منبع : تجارت نیوز