☀️ متفرقه

اولسان هیوندای چگونه تیمی است حریف پرسپولیس در فینال آسیا ۲۰۲۰

اولسان حریف پرسپولیس در فینال آسیا ۲۰۲۰

تیم فوتبال اولسان هیوندای کره جنوبی با پیروزی ۲ بر یک مقابل ویسل کوبه ژاپن به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید تا رقیب پرسپولیس شود.

اولسان هیوندای چگونه تیمی است؟

درباره اولسان باید بدانید که سرمربی این تیم کیم دو هون است و ۲ بار در لیگ کره جنوبی و یک بار در آسیا ۲۰۱۲ به مقام قهرمانی دست یافته است.

بازیهای اولسان هیوندای در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰

کره ای‌ ها در مرحله گروهی با تیم ‌های توکیو ژاپن، شانگ‌ های شنهوای چین و پرث گلوری استرالیا همگروه بودند و با کسب ۱۶ امتیاز به مرحله حذفی صعود کردند.

اولسان هیوندا در اولین بازی مقابل توکیو به میدان رفت و مقابل این تیم به تساوی یک – یک رسید و البته پس از شیوع ویروس کرونا و برگزاری متمرکز بازی‌ها ۵ پیروزی بدست آورد.

نماینده کره در هفته دوم به مصاف شانگ‌های رفت و با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید. در این مسابقه یون (۲) گل و کیم یک گل برای اولسان به ثمر رساندند. در پیروزی این تیم برابر پرث گلوری استرالیا نیز کیم و نگرائو گلزنی کردند و سبب کامبک این تیم شدند.

حتما بخوانید

فینال پرسپولیس با اولسان چه روزی است؟

در دور برگشت نیز بازیکنان اولسان با گل‌ های کیم و نگرائو ۲ بر صفر نماینده کانگرو‌ها را از پیش رو برداشتند و در دیدار با نماینده ژاپن نیز بازهم ۲ بر یک به برتری دست یافتند.

در آخرین بازی دور گروهی شاگردان کیم دو هون برابر شانگ‌های با نتیجه ۴ بر یک به برتری رسیدند و با ۵ برد، یک تساوی و ۱۶ امتیازی به عنوان صدرنشین راهی دور بعد شدند.

این تیم کره‌ای در مرحله بعد حریف آسانی داشت و توانست با ۳ گل ملبورن ویکتوری را از پیش رو بردارد و راهی مرحله بعدی رقابت‌ها شود.

اولسان هیوندا سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را دارد

اولسان هیوندا تنها تیم باقی مانده در این فصل از رقابت‌ها است که سابقه یک قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را دارد و با وجود داشتن بازیکنان خارجی عملکرد خوبی داشته است.

این تیم در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان رو در روی بیجینگ گوان چین قرار گرفت و با ۲ گل نگرائو، حریفش را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد و این تیم در نیمه نهایی و در بازی سخت ۱۲۰ دقیقه‌ای مقابل ویسل به برد ۲ بر یک رسید.

بازیکنان تیم اولسان هیوندا کره جنوبی

جو سو هوک، بولتویس، پارک جو هو، جونیور نگرائو، یون بیت گارام، لی کئون هو، وون دو جائه، کیم تائه هوان، کیم کی هی، لی چانگ یونگ، لی سانگ هئون، جئون دونگ، کیم این سانگ، سین جین هو، جانگ سئون، کیم سانگ، مارس جانسن، کوه میونگ، سئو جو هوان، سئو جو هوان، هانگ چول بازیکنان تیم اولسان کره جنوبی هستند. هدایت این تیم برعهده “کیم” است.

همچنین اولسان از سه بازیکن خارجی بهره می‌برد که بیورن جانسن، ملی‌پوش نروژی با سابقه بازی در دن‌هاخ، آزد آلکمار هلند و روزنبرگ نروژ مشهورترین آن‌ها هستند. جیسون دیویدسون، ملی‌پوش استرالیایی با سابقه بازی در وست برومویچ، هادرسفیلد انگلیس و خرونیخن هلند و جونیور نگرائو از برزیل نیز ۲ خارجی دیگر این تیم هستند که ستون‌های اصلی اولسان را تشکیل می‌دهند.

این تیم در نهایت با ۲۱ گل زده و تنها ۶ گل خورده از ۹ بازی، حریف پرسپولیس در فینال شد.

منبع : yjc.ir