☀️ متفرقه

۱۰ نکات خرید بهترین اجیل شب یلدا و راهنمای تشخیص آجیل خوب

آجیل های روغنی و مقدار خرید برای شب یلدا

برای خرید آجیل شب یلدا همیشه سعی کنید آجیل و دانه‌های روغنی را به اندازه‌ی مصرف بخرید تا همان قدر که تازه هستند از آنها استفاده کنید. آجیل به دلیل روغن زیادی که دارد خیلی زود فاسد می‌شود. حتما قبل از خرید آجیل با خوردن چند دانه از آنها از کیفیت طعم و تازه بودنش اطمینان حاصل کنید اگر غیر از این بود از خرید آجیل صرف نظر کنید.

تست اجیل شب یلدا و ظرف آجیل شب یلدا

در فروشگاه‌های بزرگ اغلب آجیل‌ها در ظرف‌های مخصوصی نگه داشته می‌شوند، زیرا آجیل نباید در هر ظرفی نگه‌داری کرد. برخی از فروشگاه‌ها مستقیما آجیل را از کشاورزان می‌خرند، بنابراین کیفیت آجیل بسیار بالاست، اما باز هم شما قبل از خرید آجیل چند دانه از آنها را تست کنید.

آجیل با مزه ترش برای شب یلدا بخرم؟

 در خرید آجیل شب یلدا آجیل‌هایی را که مزه‌ی ترش دارند و بوی نامطبوعی می‌دهند، نخرید.

آجیل خوب باید چه مقدار نمک داشته باشه؟

همیشه سعی کنید آجیل کم نمک بخرید. دقت کنید، زیرا گاهی اوقات برای پنهان کردن ترش بودن و بوی بد آجیل به آنها نمک می‌زنند، پس سعی کنید همیشه ترجیحا آجیل خام بخرید.

بهترین جا برای نگهداری اجیل شب یلدا

پس از خرید آجیل، بهترین جا برای نگه داری آجیل در یخچال یا جا‌های خنک است. آجیل را باید در ظروف در بسته قرار دهید و آن را در یخچال نگه داری کنید. اگر آجیل‌ها مازاد مصرف تان است، می‌توانید به مدت ۳ ماه آنها را فیریز کنید.

تعجب! خیس کردن آجیل قبل از خوردن در شب یلدا

آجیل‌ها را خیس کنید. تعجب نکنید، زیرا معمولا در طی فرآیند بو دادن آجیل‌ها بخشی از کیفیت آجیل از بین می‌رود، بنابراین بهتر است آنها را قبل از خوردن خیس کنید تا هم راحت‌تر خورده شوند و آسیب کمتری به دندان‌ها بزنند و هم راحت‌تر هضم شوند. شما با شستن آجیل‌ها تانیک اسیدی را که به آجیل‌ها در فرآیند بو دادن می‌زنند را از بین می‌برید.

خیس کردن آجیل به مدت طولانی

اگر آجیل‌ها را شستید باید آنها را در یخچال یا فریزر نگه دارید تا ترش نشوند. آجیل‌هایی که مثل بادام و فندق سخت‌تر هستند یا پوست سفت تری دارند باید به مدت ۲۴ ساعت خیس کنید. مثلا گردو جزء آجیل‌های نرم است، اما معمولا طعم تلخی را هنگام خوردن احساس می‌کنیم بهتر است گردو را ۱۲ ساعت خیس کنید. حتی تخمه کدو یا تخمه آفتابگردان را هم می‌توانید خیس کرده تا نرم‌تر شوند و آسیب کمتری به دندان‌ها بزنند. همیشه باید دقت کنید که آجیل‌های خیس شده را فورا مصرف کنید.

تهیه آجیل و بودادن آجیل در منزل

می‌توانید خودتان در خانه آجیل‌ها را بو بدهید. آنها را در ماهی تابه یا فر قرار دهید و با دمای پایین آنها را بو بدهید در حین بو دادن آجیل‌ها باید با دقت به آن‌ها نگاه کنید تا نسوزند، چون آجیل‌های سوخته طعم بسیار بدی دارند.

نکات متفرقه برای استفاده از آجیل و تنقلات شب یلدا

به هر حال در شب یلدا آجیل‌های فراوانی را مصرف میکنیم، پس بهتر است علاوه بر خرید آجیل در خوردن آن هم دقت کنیم. آجیل‌ها را با میوه‌های خشک مخلوط کنید تا تنقلات سالم تری داشته باشید. می‌توانید از آجیل‌ها و دانه‌های روغنی در سالادها، همراه با کباب یا سیب زمینی سرخ کرده استفاده کنید. آجیل‌ها را خرد کنید و در تهیه نان، بیسکوییت، نوشیدنی ها، کیک و در تهیه انواع سس از آن‌ها استفاده کنید.

منبع: yjc.ir