☀️ متفرقه

منع تردد شب یلدا و قوانین ترافیکی شب یلدا ۹۹

محدودیت های شب یلدا و ممنوعیت تردد در شب یلدا

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره آخرین تصمیمات اتخاذ شده برای محدودیت های شب یلدا اظهار کرد: پیش‌تر در بررسی محدودیت‌ها اعلام کرده بودیم که ممنوعیت تردد از ۹ شب اعمال خواهد شد و در بررسی‌های جدید این قوانین کمی تغییر کرده است. محدودیت‌های تردد شب یلدا از ۶ بعد از ظهر اعمال خواهد شد.

محدودیت و ممنوعیت در اصناف در شب یلدا چگونه است؟

او در ادامه با بیان اینکه ممکن است اصناف نیز یک روز منتهی به شب یلدا به صورت سراسری تعطیل شوند، ادامه داد: البته این دو موضوع پیشنهاد است و توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ خواهد شد، همچنین برنامه‌های سرگرم کننده نیز برای این شب توسط صدا و سیما برای مردم در نظر گرفته خواهد شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: از ۱۶۰ شهری که وضعیت قرمز داشته اند کمتر از ۲۰ شهر همچنان وضعیت قرمز دارند و سایر شهر‌ها دارای وضعیت نارنجی یا زرد هستند. امیدواریم که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم به مرحله‌ای برسیم که شهر‌های باقی مانده نیز به وضعیت زرد تغییر رنگ بدهند.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه ویروس کرونا از بین ما غیب نشده است، تاکید کرد: ویروس کرونا هنوز در بین ما وجود دارد و کوچکترین غفلت می‌تواند مرگ و میر و ابتلا را خیلی بالا ببرد.

دورهمی های شب یلدا و تهدید کرونا

دورهمی‌های خانوادگی تله جدید کرونا/ شب یلدا را به سال بعد موکول کنید
رئیسی در ادامه درباره میزان مرگ و میر‌های کرونایی گفت: تغییر رنگ شهر‌ها تابعی از رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است. مردم، اصناف و کسبه در این مدت فوق العاده با ما همکاری کردند و باعث شدند روند نزولی بیماری شکل بگیرد. البته این تغییر رنگ‌ها می‌تواند موقتی باشد و به محض اینکه شیوه نامه‌ها رعایت نشود وضعیت شهر‌ها تغییر پیدا می‌کند.

ممنوعیت و منع تردد شب یلدا در شهرهای نارنجی و سایر شهرها

سخنگوی ستاد ملی کرونا اظهار کرد: منع تردد از ۹ شب تا ۴ صبح در شهر‌های نارنجی هم در دستور کار است. فردا ستاد کرونا درباره اعمال محدودیت‌های شب یلدا تصمیم گیری خواهد کرد، زیرا قبل از این قرار بود که فقط در شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر دارای وضعیت نارنجی ممنوعیت تردد برای این شب اعمال شود، ولی هم اکنون مقرر شده است در تمام شهر‌ها ممنوعیت تردد ۹ شب تا ۴ صبح اعمال شود.

رئیسی همچنین از برنامه وزارت ارتباطات برای تخصیص اینترنت رایگان در شب یلدا برای مردم نیز خبر داد.

منبع: yjc.ir