Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home2/dvamir/public_html/bamatn.com/wp-content/mu-plugins/pUImY9.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home2/dvamir/public_html/bamatn.com/wp-content/mu-plugins/pUImY9.php on line 4
هدیه شب یلدا برای عروس چیست؟ هدیه شب چله نوعروس - بامتن

هدیه شب یلدا برای عروس چیست؟ هدیه شب چله نوعروس

آداب و روسوم داماد و خانواده داماد در شب یلدا برای نوعروس

شب یلدا برای دخترانی که به تازگی ازدواج کرده اند یا در نامزدی و عقد به سر می‌برند، حال و هوای دیگری دارد. از دیرباز رسم بر این بوده که تازه داماد‌ها در شب یلدا برای نوعروس خود طبق پیش کشی می‌برند.

در این شب خانواده عروس خود را برای پذیرایی از خانواده داماد آماده می‌کنند؛ بر طبق سنت‌های ایرانی، رسم بر این است که در بلند‌ترین شب سال خانواده‌هایی که تازه وصلت کرده اند، دور هم جمع شوند و خوشحالی و شادی را به شیوه دیگری جشن بگیرند. در این میان هدایایی هم از طرف خانواده داماد به عروس تقدیم می‌شود که لبخند پر رنگ تری را روی چهره عروس خانم می‌نشاند تا شادی و نشاط این شب بلند بیشتر شود.

هدایای خانواده داماد برای شب یلدای عروس

هدایایی که در شب چله خانواده داماد برای تازه عروس در نظر می‌گیرند، در بیشتر فرهنگ‌ها تقریباً به یک شکل است. آجیل و میوه‌های تزیین شده پای ثابت هدایای شب یلدا هستند که به شکل‌های زیبایی تزیین می‌شوند. خانواده داماد هدیه‌ای هم برای عروس در نظر می‌گیرند که به طور معمول یک لباس زمستانی یا پارچه است. ( کادوی شب یلدا برای عروس )

منبع: yjc.ir

☀️ متفرقه