Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/bamatn/public_html/wp-content/mu-plugins/pUImY9.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/bamatn/public_html/wp-content/mu-plugins/pUImY9.php on line 4
واکسن کرونا کی وارد ایران میشه واکسن تولید‌ شده شرکت فایزر - بامتن

واکسن کرونا کی وارد ایران میشه واکسن تولید‌ شده شرکت فایزر

واکسن کرونا کی وارد ایران میشود؟

به گزارش روزنامه شرق گفته می‌ شود آمریکا، ژاپن و اروپا از ۱.۵ میلیارد دوز واکسن تولید ‌شده فایزر، ‌۱.۲ میلیارد دوز آن را خریده‌اند و همین مسئله افق پیش ‌رو را برای ایرانی ‌ها محدودتر می‌ کند که حداقل از دور اول واکسیناسیون چیزی نصیب ایران نخواهد شد.

اقداماتی برای پیش‌ خرید واکسن انجام داده شده

اما سخنگوی وزارت بهداشت نظر دیگری دارد و می‌ گوید ایران هم اقداماتی برای پیش ‌خرید واکسن انجام داده است. به گفته او، ما هم در حوزه تولید واکسن کرونا اقدام می‌کنیم و هم از آنجایی که ممکن است کشور‌هایی در این حوزه از ما جلوتر باشند، باید در پیش ‌خرید مشارکت می‌کردیم که این اقدام هم انجام شده است.

در بین ۱۸۰‌کشوری که در کووکس قرار دارند، برخی کشور‌های ضعیف و متوسط هستند و اکثر کشور‌های اروپایی هم حضور دارند. در‌عین‌حال، ۸۴ کشور پرداخت‌ کننده پول هستند که ما هم جزء آنها هستیم. البته آمریکا جزء این گروه کشور‌ها نیست. پیش ‌پرداخت حدود ۵۲ میلیون دلار بوده که در حال انجام است.

به‌ هر‌حال ما مقداری مشکل تبادلات ارزی داریم، اما رئیس ‌جمهور روی این موضوع اصرار دارند. البته میزان واکسنی که از این طریق خریداری کنیم، تقریبا می‌تواند ۱۰ درصد جمعیت ما را پوشش دهد. سیاست سازمان بهداشت جهانی دسترسی عادلانه به واکسن است و اعلام می‌کنند که از آنجایی که این بیماری پاندمی است، اگر همه کشور‌ها واکسن نداشته باشند، زنجیره انتقال بیماری قطع نمی‌شود.

منبع : روزنامه شرق

☀️ متفرقه