نحوه تردد خودرو با پلاک شهرهای زرد نارنجی و قرمز در تعطیلات کرونا

حسین ذوالفقاری، رئیس کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مدیریت کرونا نیز در در پاسخ به سوال ها توضیح  میدهد: ورود افراد غیربومی به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است.

به این ترتیب افرادی که ساکن شهر نارنجی یا قرمز نیستند نمی‌توانند به این شهرها وارد شوند. از سوی دیگر کسانی که ساکن شهرهای قرمز و نارنجی هستند اجازه ورود به سایر شهرها را هم ندارند. یعنی می‌توانند از شهر خود خارج شوند اما اجازه ورود به سایر شهرها را ندارند و این تدبیر با این هدف در نظر گرفته شده که بعضاً برخی افراد مشاغل تولیدی در اطراف شهرها دارند. به این ترتیب این افراد می‌توانند برای حاضر شدن در محل کار خود از شهر خارج شوند اما قطعا افراد به قصد سفر نمی‌توانند از شهرهای نارنجی و قرمز خارج شوند.

وی در این باره با ذکر مثالی عنوان می کند: افراد غیربومی نمی‌توانند به شهر تهران وارد شوند و اگر به هر طریقی وارد این شهر شوند خودروهای غیربومی هر ۲۴ ساعت که مشاهده شوند در صورت نارنجی بودن شهر ۵۰۰ هزار تومان و در صورت قرمز بودن شهر یک میلیون تومان جریمه خواهند شد. در ادامه این مثال همچنین افراد بومی داخل تهران به عنوان یک شهر قرمز اجازه ورود به هیچ شهر دیگری ندارند اما کنارگذر شهرها برای تردد عبوری باز گذاشته شده و مشکلی نخواهند داشت.

منبع:خبرگزاری ایسنا

☀️ متفرقه