Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/bamatn/public_html/wp-content/mu-plugins/pUImY9.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/bamatn/public_html/wp-content/mu-plugins/pUImY9.php on line 4
طرز تهیه ی خیارشور فوری یک روزه + خیارشور خانگی با سرکه - بامتن

طرز تهیه ی خیارشور فوری یک روزه + خیارشور خانگی با سرکه

می ‌توانید خیارشور را به روش سریع و یک‌ روزه در منزل درست کنید و از آن در ساندویچ‌ ها و کنار غذاهای دیگر لذت ببرید. می ‌توانید خیارشور را به روش‌های مختلفی تهیه کنید.

طرز تهیه خیارشور ترد و خوشمزه خانگی سرکه ای

مواد لازم برای تهیه خیارشور خانگی با سرکه

خیار تازه کوچک و قلمی ۲ کیلو

سیر ۵ حبه

سرکه سفید به میزان نصف لیوان یا ۱ فنجان

ترخون به میزان ۴ تا ۵ ساقه

نمک به میزان نصف لیوان

آب به میزان ۸ لیوان

فلفل سبز به میزان لازم

سبزیجات معطر دیگر خیارشور مثل شوید، نعنا یا جعفری به‌ مقدار لازم

مراحل تهیه خیارشور خانگی با سرکه

ابتدا خیارهای کوچک و قلمی را خوب بشورید و سپس خشک کنید. نکته مهمی که در طرز تهیه خیارشور خانگی باید رعایت کنید؛ خشک ‌کردن تمام مواد به ‌دقت است. سپس تمام سبزیجات معطری که انتخاب کرده‌اید را بشویید و به‌ دقت خشک کنید تا آبی در آنها باقی نماند.

در این مرحله، سرکه و نمک را با آب مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید. به محض اینکه جوشید، آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید که خنک شود. خیارهای خشک ‌شده را بردارید و در شیشه بریزید. توجه داشته باشید که هرگز نباید از بطری ها یا ظرف‌ های پلاستیکی به جای شیشه استفاده کنید. زیرا سرکه با پلاستیک واکنش می ‌دهد و ترکیبات سرطان‌ زا وارد خیارشور می ‌شود.

بهتر است قبل از ریختن خیارها در شیشه، با خلال دندان آنها را سوراخ کنید و خلال دندان را از ۲ طرف خیارها رد کنید. علت این کار این است که آب و نمک به آنها برسد و پوک نشوند. در لابه ‌لای خیارها، سبزیجات معطر، فلفل و سیر قرار دهید.

محلول آب و نمک و سرکه خنک‌شده را در شیشه ‌ها بریزید. باید توجه کنید که این محلول به تمام خیارها برسد و سطح شیشه را بپوشاند. سپس شیشه ‌ها را در جای خشک و خنک قرار دهید تا خیارشور آماده شود.

طرز تهیه خیارشور فوری
طرز تهیه خیارشور فوری

طرز تهیه خیارشور فوری یک روزه

۲ مرحله اول این روش، درست مثل ۲ مرحله اول روش قبلی یعنی طرز تهیه خیارشور خانگی با سرکه است.

فقط در مرحله سوم، به‌ جای اینکه خیارها را در شیشه‌ها بریزید و چند هفته صبر کنید، شیشه پرشده با مواد را در وسط قابلمه پر از آب بگذارید.

این قابلمه را روی حرارت قرار دهید و ۱۵ دقیقه صبر ‌کنید تا بجوشد. سپس شیشه را از قابلمه در آورید و در یخچال بگذارید تا خنک شود. خیارشورهای شما آماده و قابل مصرف است.

منبع : مجله کوروش

☀️ متفرقه