Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/bamatn/public_html/wp-content/mu-plugins/pUImY9.php on line 4
طرز تهیه کباب کوبیده مجلسی خانگی به سبک رستورانی برای 6 نفر - بامتن

طرز تهیه کباب کوبیده مجلسی خانگی به سبک رستورانی برای ۶ نفر

چگونه کباب کوبیده مجلسی درست کنیم؟

نحوه درست کردن کباب کوبیده نرم و آبدار و خوشمزه در خانه به روش حرفه ‌ای و دقیقا شبیه آن‌ چه که کباب ‌زن‌ های حرفه ‌ای در کباب‌ فروشی و رستوران‌ها درست می‌ کنند کار چندان آسانی نیست.

حتما بخوانید

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ تابه ای با سیخ

اما با دانستن ترکیب ادویه کباب کوبیده، فوت‌ و ‌فن‌ها و نکات مهم و طلایی این غذای سنتی و لذیذ ایرانی می ‌توانید یک کباب‌ کوبیده خانگی مجلسی حرفه ‌ای و خوشمزه و آبدار رستورانی بدون ریختن از روی سیخ درست کنید.

مواد لازم برای تهیه کباب کوبیده نرم و آبدار

  • گوشت چرخکرده مخلوط گوسفند و گوساله شامل سر‌دست یا ران گوساله و قلوه‌گاه گوسفند: یک کیلوگرم

  • پیاز: ۵ عدد متوسط

  • نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

  • زعفران: در صورت دلخواه یک قاشق چایخوری

طرز تهیه کباب کوبیده در خانه بدون ریختن از روی سیخ

طرز تهیه کباب کوبیده مجلسی خانگی به سبک رستورانی برای 6 نفر
طرز تهیه کباب کوبیده مجلسی
در مرحله اول مزه‌ دار کردن گوشت

طریقه درست کردن کباب کوبیده خانگی حرفه ‌ای احتیاج به کمی دقت و حوصله دارد. در شروع کار ابتدا گوشت چرخ ‌کرده را در یک ظرف بزرگ و گود بریزید و کمی نمک به آن اضافه کنید. گوشت و نمک را خوب ورز بدهید. در همین مرحله برای مزه‌ دار کردن گوشت گوساله و گوسفند برای کباب می ‌توانید فلفل سیاه و زعفران را هم اضافه کنید تا بوی زهم گوشت از بین برود. گوشت را در یخچال بگذارید کمی به گوشت استراحت بدهید تا به اصطلاح بیات شود.

مرحله دوم پیازها را به گوشت اضافه کنید

حالا پیازها را رنده کنید. یک نکته مهم این است که بعد از رنده کرده پیازها، آن‌ها را با دست فشار بدهید و آب پیاز را بگیرید، می‌توانید برای گرفتن آب پیاز، پیازهای رنده شده را در پارچه تنظیف بریزید و با فشار دادن، آب پیاز را بگیرید. گرفتن آب پیاز سبب می‌شود تا کباب کوبیده روی سیخ وا نرود و توی آتش نریزد. پیازها را به گوشت اضافه کنید و حسابی وزر بدهید.

هر چه گوشت و پیاز را بیشتر ورز بدهید کباب کوبیده شما خوشمزه‌تر می‌شود. بعد از این‌که ورز دادن گوشت انجام شد بهتر است به مدت دو تا سه ساعت روی گوشت یک کیسه پلاستیکی بکشید (برای این‌که رنگ گوشت تغییر نکند و سیاه نشود) و به مدت ۲ تا سه ساعت آن را در یخچال بگذارید.

در این مرحله تقسیم کردن گوشت

بعد از گذشت ۲ تا سه ساعت گوشت را از یخچال بیرون بیاورید. این مقدار گوشت برای ۶ نفر است پس گوشت را به ۱۲ قسمت مساوی ( هر قسمت به اندازه یک پرتقال متوسط) تقسیم کنید. هر قسمت را دوباره کمی در دست ورز بدهید و به آن شکل یک بیضی بدهید. دست ‌تان را با کمی آب مرطوب کنید و آن مقدار از گوشت را که برای هر سیخ کباب تقسیم‌ بندی کرده‌اید بردارید و روی سیخ پهن کنید.

مرحله آخر – طریقه سیخ زدن کباب کوبیده

علاوه بر نحوه درست کردن کباب کوبیده آموزش و طریقه سیخ زدن کباب کوبیده هم بسیار مهم است. طریقه سیخ زدن کباب کوبیده به این صورت است که بعد از این‌که گوشت را روی سیخ پهن کردید با دو انگشت اشاره و شصت (انگشت شصت روی گوشت و انگشت اشاره زیر گوشت)  به آرامی روی گوشت فشارهای کوچک بیاورید تا پستی و بلندی‌های گوشت صاف شود و حالت انگشتان‌تان روی گوشت به صورت یکی در میان فرو رفته باقی بماند.

سر و ته گوشت را روی سیخ کمی بیشتر فشار دهید، تا موقع کشیدن کباب از روی سیخ به راحتی از آن جدا شود. کباب‌ها را ابتدا روی حرارت خیلی تند آتش کباب‌پز قرار دهید و وقتی که گوشت کباب خودش را گرفت و کمی جمع شد، شعله را ملایم کنید.

منبع : مجله کوروش

☀️ متفرقه
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

غذای خیلی گندی بود آه اه