☀️ متفرقه

زمان بازی لیورپول و آرسنال امشب در هفته سوم لیگ برتر انگلیس ۷ مهر

بازی لیورپول و آرسنال ۷ مهر

در آخرین بازی از مسابقات هفته سوم لیگ برتر فوتبال انگلیس، تیم لیورپول امروز دوشنبه ۷ مهر از ساعت ۲۲:۳۰  پذیرای آرسنال خواهد بود.

این بازی برای یورگن کلوب سرمربی لیورپول که تیمش در ۲ بازی آخر برابر آرسنال شکست خورده است، به نوعی دیداری انتقامی خواهد بود.

نتیجه ۲ بازی آخر لیورپول و آرسنال

آرسنال ماه جولای در لیگ برتر برابر لیورپول به پیروزی ۲ بر یک دست یافت و سپس در آستانه آغاز فصل جدید نیز در جام خیریه یا سوپرجام انگلیس، به عنوان قهرمان جام حذفی برابر لیورپول قرار گرفت و قهرمان لیگ را با تک گل پیر امریک اوبامیانگ شکست داد.

این ۲ پیروزی باعث شده شاگردان میکل آرتتا (سرمربی آرسنال) بدون اعتنا به نام و عنوان میزبان قدم به ورزشگاه آنفیلد بگذارند. علاوه بر این، توپچی‌ها (لقب آرسنال) پس از کسب ۲ پیروزی روحیه بخش برابر فولام و وستهام در ۲ هفته اول بازی‌های لیگ، به دنبال آن هستند که سومین برد خود در لیگ را برابر مدافع عنوان قهرمانی کسب کنند.

در آن سوی میدان هم لیورپول گرچه در اولین بازی خانگی خود در فصل جدید دچار مشکل شد و به سختی و با نتیجه نزدیک ۴-۳ از سد تیم تازه وارد لیدز گذشت، اما قهرمان فصل گذشته در هفته دوم  پیروزی ارزشمندی به دست آورد و چلسی را در استمفوردبریج ۲-۰ شکست داد تا با روحیه‌ای بهتر برای دومین بار در این فصل در آنفیلد به میدان برود.

نکات این بازی

  • لیورپول هر ۴ بازی خانگی خود را در لیگ برتر برابر آرسنال برده است، اما آن‌ها از سال ۱۹۸۸ به بعد هرگز نتوانسته اند بیش از ۴ بار متوالی برابر توپچی‌ها به پیروزی برسند. این تیم بین سال‌های ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۸ آرسنال را هفت بار پیاپی در آنفیلد شکست داد.
  • پیروزی ۲ بر یک آرسنال برابر لیورپول در ماه جولای اولین پیروزی این تیم برابر قرمز پوشان مرسی ساید در ۱۰ بازی گذشته این ۲ تیم در لیگ برتر بود، ۴ تساوی و پنج شکست حاصل ۹ بازی دیگر است. حالا توپچی‌ها به دنبال آن هستند که پس از سپتامبر ۲۰۱۲ برای اولین بار در بازی‌های لیگ ۲ بار پیاپی برابر لیورپول به پیروزی دست پیدا کنند.
  • آرسنال پس از پیروزی یک بر صفر برابر لسترسیتی در آوریل ۲۰۱۷ در ۶ بازی آخر خود برابر قهرمانان فصول گذشته نتوانسته است به پیروزی برسد، ۲ تساوی و چهار شکست نتیجه این ۶ بازی بوده است، اما هر سه باری که لیورپول به عنوان قهرمانی دست یافته، آرسنال فصل بعد برابر این تیم به پیروزی رسیده است. (سال ۱۹۸۹ با نتیجه ۲-۰ ، سال ۱۹۹۰ سه بر صفر و سال ۱۹۹۱ نیز یک بر صفر این تیم را شکست داده است.)
  • لیورپول پس از شکست ۲-۱ برابر کریستال پالاس در ماه آوریل ۲۰۱۷، در ۶۰ بازی آخر خانگی خود شکست نخورده و طی این بازی‌ها ۴۴ پیروزی و ۱۱ تساوی کسب کرده است.
  • البته لیورپول پیش از این رکورد بهتری هم داشته است، این تیم بین سال‌های ۱۹۷۸ و تا ۱۹۸۰ در ۶۳ بازی لیگ برتر شکست ناپذیر باقی ماند. فقط چلسی با ۸۶ بازی بدون شکست بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ رکورد بهتری نسبت به لیورپول داشته است.
  • آرسنال که در سال ۲۰۰۵ در پنج بازی اول خود به ۵ پیروزی دست یافت به دنبال آن است که با پیروزی برابر لیورپول، برای اولین بار پس از سال ۲۰۰۵ سه بازی نخست خود در لیگ را با پیروزی پشت سر بگذارد.

مصدومان ۲ تیم لیورپول و آرسنال

جوردن هندرسون کاپیتان تیم فوتبال لیورپول بازی امشب این تیم برابر آرسنال را به دلیل مصدومیت از دست داده است. او که در نیمه اول دیدار برابر چلسی مصدوم شد و جای خود را به تیاگو آلکانتارا داد هنوز به آمادگی کامل دست پیدا نکرده است. در غیاب او آلکانتارا بازیکن جدید سرخپوشان برای اولین بار در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت.

علاوه بر کاپیتان، اوکسلید چمبرلین و ماتیپ نیز به دلیل مصدومیت قادر به همراهی لیورپول نخواهند بود.

ضمن این که هنوز وضعیت گومز که از ناحیه زانو مصدوم است، برای حضور در این دیدار مشخص نیست.

در تیم آرسنال هم بازیکنانی مانند کالوم چمبرز، پابلو ماری، گابریل مارتینلی، شکوردان مصطفی و “اسمیت رو” همگی به دلیل مصدومیت غایب هستند.

علاوه بر این، شاید کیران تیرنی مدافع آرسنال هم به این بازی نرسد، او هنگام گرم کردن پیش از بازی وستهام دچار مصدومیت شد.

در آخرین بازی ۲ تیم لیورپول ۶۹ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت، اما نتوانست از پس تیم آرتتا برآید، ولی حالا آن‌ها تیاگو آلکانتارا را در اختیار دارند و امیدوار هستند که این بازیکن ۲۹ ساله بتواند کاری صورت دهد.

لیورپول و آرسنال ۴ روز بعد باز هم به مصاف هم خواهند رفت. آن‌ها با پیروزی برابر حریفان خود در دور سوم مسابقات جام اتحادیه، روز پنجشنبه در دور چهارم برابر هم قرار خواهند گرفت.

منبع : yjc.ir

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها