علائم ویروس کرونا و روش های پیشگیری کرونا ویروس

با توجه به شیوع بیماری ویروس کرونا در جهان و نگرانی‌های مردم در سطح دنیا نسبت به ابتلا به این بیماری رعایت نکاتی برای حفظ سلامتی به عنوان روش‌های پیشگیری این بیماری ضرورت دارند؛ از جمله مهم ترین اقدامات پیشگیرانه این است که ابتدا بهداشت فردی رعایت شود و اولین موضوع در این زمینه شستن دست‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن است.

علائم ویروس کرونا و روش تشخیص

  • عادی‌ترین حالت برای علائم ویروس کرونا، باعث موارد سرماخوردگی می‌شود
  • در برخی موارد باعث بروز سندروم حاد تنفسی یا همان “سارس” می‌شود.
  • داشتن تب یک دیگر از علائم این بیماری می باشد. اگر تب بالای ۳۸ درجه دارید یا اختلالاتی در راه تنفسی‌تان ایجاد شد فورا به مراکز درمانی مراجعه کنید
  • سرفه ، فرد مبتلا به ویروس کرونا ابتدا یک هفته دچار سرفه‌های خفیف می‌شود
  • نفس نفس زدن و تنگی نفس

بیشتر بخوانید: فوت دو ایرانی مبتلا به ویروس کرونا

 *توجه: از تماس با افرادی که علائم این نوع ویروس را دارند پرهیز کنید.

ویروس کرونا چگونه متوقف می‌شود؟

البته لازم به ذکر است واکسنی برای رفع  یا از بین بردن این ویروس در حال حاضر وجود ندارد؛ بنابراین تنها راه جلوگیری از سرایت آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار به مدت ۱۲ تا ۱۴ روز در قرنطینه است، همچنین باید از مراوده دوستان، آشنایان و افرادی که با بیمار در ارتباط بوده‌اند نیز پرهیز کرد.

چه میوه هایی برای پیشگیری از ویروس کرونا مفید است؟

آب کلم و ویروس کرونا

آب کلم سرشار از ویتامین‌های متعدد، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها و همچنین منبع ویتامین آ، ث، ب ۶، منیزیم، مس و آهن است که سیستم ایمنی بدنتان را تقویت می‌کند.
مصرف کلم همراه با چغندر منبع خوبی از فولات و ویتامین‌ها است.

آب کدو تنبل و جلوگیری از کرونا

برای تقویت سیستم ایمنی بدنتان از آب کدو تنبل استفاده کنید؛ زیرا این آبمیوه منبع خوبی از ویتامین آ، ویتامین ب ۶، ویتامین‌ ای و روی است.

ترکیب آب توت فرنگی و کیوی 

ترکیب آب توت فرنگی و کیوی سرشار از ویتامین ث است و برای تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد؛ مصرف این آبمیوه همراه با نعنا که منبع خوبی از فولات، ویتامین آ، منیزیم و روی است توصیه می‌شود.

ترکیب آب توت فرنگی و کیوی 

آب پرتقال، گریپ فروت و لیمو

ترکیب آب میوه‌های پرتقال، گریپ فروت و لیمو منبع خوبی از ویتامین ث به شمار می‌رود که برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است.

آب پرتقال، گریپ فروت و لیمو
آب پرتقال، گریپ فروت و لیمو

آب گوجه فرنگی

توصیه می‌شود برای تقویت سیستم ایمنی بدنتان از آب گوجه فرنگی استفاده کنید؛ زیرا این ماده منبع بسیار خوبی از ویتامین ث و ویتامین آ است. و مصرف آب گوجه میتواند برای پیشگیری کرونا ویروس مفید باشد.

آب گوجه فرنگی

آب هویج

آب هویج سرشار از بتا کاروتن و ویتامین آ است و مصرف آن برای تقویت سیستم ایمنی بدن توصیه می‌شود.

توصیه‌ها و نکاتی درمورد ویروس کرونا

ویروس جدید کرونا ۲۰۱۹-nCoV نامگذاری شده و بیماری پس از دوره هفت روزه کمون دارای علائم شبیه سرماخوردگی و آنفلوانزاست؛ تب به عنوان یک مشخصه مهم بیماری ناشی از ویروس کرونا محسوب می‌شود، این بیماری از حیوان به حیوان و از حیوان به انسان منتقل می‌شود.

محافظت در برابر این ویروس کرونا

 پیشگیری از انتشار بیماری‌های تنفسی را رعایت کنید:

  1. شستشوی مکرر و صحیح دست‌ها با آب و صابون بمدت ۳۰ تا ۴۰ ثانیه بخصوص بعد از رفتن به دستشویی، پیش از غذا خوردن، بعد از تمیز کردن بینی، عطسه و سرفه در درون دست‌ها.
  2. اگر آب و صابون براحتی در دسترس نیست، از محلول‌های برپایه الکلی ضد عفونی دست استفاده کنید. البته اگر دست‌ها بوضوح کثیف هستند، همواره از آب و صابون استفاده نمائید.
  3. از تماس دست‌های شسته نشده با چشم ها، بینی و دهان خودداری کنید.
  4. از تماس نزدیک با افرادی که علائم سرماخوردگی دارند، خودداری نمائید حفظ فاصله حداقل ۱ – ۲ متر، خودداری از روبوسی، در آغوش گرفتن و دست دادن.
  5. در صورت داشتن علائم سرماخوردگی در منزل استراحت کنید.
  6. هنگام عطسه و سرفه، دهان و بینی خود را با هر وسیله ممکن بپوشانید دستمال کاغذی، آستین لباس یا ماسک جراحی معمولی ؛این عمل مانع پرتاب قطرات آلوده برروی صورت سایر افراد یا سطوح و آلودگی آن‌ها میشود و چرخه انتقال بیماری را قطع میکند. بعد از استفاده از ماسک یا دستمال آن‌ها را در کیسه نایلون انداخته، درب کیسه را گره زده و در سطل زباله بیندازید.
  7. سطوح و اشیایی را که در معرض تماس مکرر با دست‌ها هستند) مانند دستگیره‌ها (را با استفاده از اسپری‌ها یا پارچه‌های آغشته به مواد ضدعفونی کننده) برای سطوح مقاوم وایتکس و برای سطوح حساس الکل ۷۰ درجه  بصورت مکرر تمیز و ضدعفونی کنید.

*توجه: افراد به خصوص کسانی که بیماری‌های مزمن مانند دیابت یا نقص سیستم ایمنی دارند از تماس نزدیک با حیوانات مخصوصا شتر اجتناب کنند. دست‌های خود را با آب و صابون به طور مرتب بشویید و بهداشت فردی را رعایت کنید. از نوشیدن شیر‌های غیر پاستوریزه، شیر شتر و خوردن گوشت شتر پرهیز کنید.

*گوشت نیم‌پز نخورید: از مصرف تولیدات حیوانی خام یا نیم‌پخته پرهیز کنید. در نگهداری گوشت خام و دیگر تولیدات حیوانی مراقب باشید تا با دیگر مواد غذایی در تماس نباشند. این کار از انتقال احتمالی ویروس از این مواد خام حیوانی جلوگیری می‌کند.

ویدیو پیشنهادی برای شتن دستها برای پیشگیری از کرونا

منبع: yjc.ir

☀️ متفرقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *