☀️ متفرقه

سهام در بورس چیست و به چه معنا است؟

یکی از روش ‌‌های سرمایه ‌گذاری، خرید سهام شرکت‌ ها از طریق بازار سرمایه است. تا چند سال پیش بسیاری از افراد به دلیل پرریسک خواندن بازار بورس حاضر نبودند سرمایه‌ های خود را که در قالب سپرده نزد بانک‌ ها نگه‌ داری می‌شد وارد بورس کنند.

بیشتر بخوانید!

در سال ‌های اخیر کاهش سود بانک‌ ها این جرئت را به بسیاری از افراد داده است که هر چند جزئی اما قسمتی از پول راکد خود را وارد این بازار کنند و خواسته یا ناخواسته چرخ تولید کشور را به حرکت در آوردند.

سهام در بورس چیست؟

سهام جمع کلمه سهم است. هر شرکت سهامی خاص یا سهامی عام به قسمت‌ هایی مساوی تقسیم می ‌شود که به هر یک از این قسمت‌ ها یک سهم گفته می‌شود. سهام یک نوع اوراق بهادار است و در بورس تهران بیشترین اوراق بهاداری که خرید و فروش می‌شود سهام است.

شرکت ‌هایی که دارای شرایط خاصی هستند، می ‌توانند سهام خود را در بورس تهران عرضه کنند و همه افرادی که کد بورسی دریافت کرده ‌اند می ‌توانند سهام این شرکت‌ ها را خرید و فروش کنند.

ورقه سهم سند قابل معامله‌ ای است که نمایانگر تعداد سهامی است که صاحب آن داراست.

در واقع برگه سهام، نشان ‌دهنده مالکیت تعداد مشخصی سهام یک شرکت است و اطلاعات مهمی از قبیل نام شرکت، شماره ثبت، نام و مشخصات دارنده سهام و مبلغ اسمی سهم بر روی آن نوشته شده است.

منبع : yjc.ir

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها