ریپورتاژ آگهی

تولید محتوا دورکار یا حضوری؟ کدام برای من مناسب است؟

امروزه هیچ کسب‌وکاری بدون تولید محتوای باکیفیت در فضای آنلاین نمی‌تواند جایگاه مناسبی در جامعه هدف خودش پیدا کند؛ از این جهت، تولید محتوا یکی از تخصص‌های مورد تقاضا و مهم برای کسب‌وکارها است. شغل تولید محتوا به دلیل شرایط کاری مناسب مثل عدم نیاز به مدرک تحصیلی، امکان دورکاری و همچنین کسب درآمد بالا، محبوبیت زیادی بین کارجویان دارد. شما می‌توانید به عنوان یک متخصص محتوا، به صورت حضوری و تمام وقت، دورکار یا پروژه‌ای (فریلنس) به تولید محتوا متنی، صوتی، تصویری و… بپردازید. اما کدام روش کار می‌تواند برای شما مناسب‌تر باشد؟ در ادامه، مزایا و معایب استخدام تولید محتوا دورکاری و حضوری را بررسی می‌کنیم.

مزایا و معایب تولید محتوا دورکاری

در بین فرصت‌های شغلی تولید محتوا، تعداد زیادی آگهی استخدام تولید محتوا دورکاری وجود دارد. از آنجایی که در آگهی های استخدام، دورکاری معمولا به معنی انجام کار به صورت پروژه‌ای و بدون حقوق ثابت است، مزایای و معایب دورکاری پروژه‌ای یا کار به صورت فریلنس را در ادامه بررسی می‌کنیم.
اگر به دنبال فرصت‌های تولید محتوا دورکاری هستید صفحه آگهی‌های تولید محتوا در منزل را ببینید.

مزایا

کسب درآمد بیشتر

یکی از مهم ترین مزایای تولید محتوا به صورت دورکار، امکان دریافت پروژه‌های مختلف و کسب درآمد بالا است. در واقع تنها چیزی که میزان درآمد شما را در این حالت محدود می‌کند، میزان تلاش و زمانی است که برای انجام کار می‌گذارید.

ساعات کاری منعطف

یکی از مزایای استخدام تولید محتوا دورکاری، داشتن ساعات کاری منعطف است. به عنوان یک کارشناس تولید محتوا دورکار، این امکان را دارید تا در هر ساعتی از شبانه روز و در هر مکانی که برایتان مناسب‌تر است کار کنید.

تنوع کاری بیشتر

همانطور که اشاره شد، شما در فعالیت به صورت دورکاری، می‌توانید پروژه‌های متعددی را از کارفرمایان مختلف دریافت کنید. این موضوع تنوع کاری بیشتری را برایتان فراهم کرده و در نهایت می‌تواند به رضایت شغلی بیشتری منجر شود.

معایب

درآمد نامشخص

درآمد تولید محتوا به‌صورت دورکاری و پروژه‌ای، براساس حجم کار شما مشخص می‌شود. این موضوع باعث می‌شود تا میزان درآمد ماهانه شما متغیر بوده و گاهی درآمد کمتری به دست بیاورید.

تعامل کمتر

فعالیت به صورت دورکاری باعث کاهش تعاملات روزانه می‌شود و علاوه بر اینکه می‌تواند در برخی افراد ایجاد بی‌انگیزگی و کسالت کند، باعث می‌شود تا رشد حرفه‌ای شما دیرتر اتفاق بیافتد و در جریان بسیاری از مسائل روز کسب‌وکارها نباشید.

کار در تعطیلات

از آنجایی که زمان و ساعات کاری در استخدام تولید محتوا دورکاری کاملا به خودتان بستگی دارد، در این حالت روزهای تعطیل مشخصی نخواهید داشت. همچنین حجم کار بیشتر باعث می‌شود تا گاهی مجبور به کار در اوغات فراغت و تعطیلات رسمی باشید.

مزایا و معایب کار تمام وقت به عنوان کارشناس تولید محتوا

شرکت‌های بسیاری به دنبال استخدام کارشناس تولید محتوا به‌صورت تمام وقت هستند. حضور تمام وقت در محیط کار برای یک نویسنده محتوا مزایا و معایب خاص خودش را دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

مزایا

دریافت حقوق ثابت ماهانه

یکی از مزیت های کار کردن به‌صورت تمام وقت، این است که از دریافت یک حقوق ثابت و مشخص در پایان هر ماه مطمئن خواهید بود. این مورد مزیتی است که در انجام کار به صورت پروژه‌ای و دورکار وجود ندارد. اگر داشتن درآمد ثابت به دلیل وجود هزینه‌های ثابت ماهانه برای شما اهمیت دارد، انجام کار تمام وقت می‌تواند برایتان مناسب‌تر باشد.

تعامل و یادگیری بیشتر

تعامل حضوری با سایر افراد تاثیر مثبتی بر رشد حرفه‌ای شما دارد. زمانی که به صورت حضوری در یک شرکت فعالیت می‌کنید، در تعامل با سایر افراد امکان یادگیری بیشتری خواهید داشت. شما می‌توانید مهارت های مورد نیاز کار (مثل چگالی کلمات کلیدی در متن، نحوه ویرایش اصولی و…) را در این حالت سریع‌تر به دست بیارید. اگر به تازگی وارد این حرفه شدید، حضور در محل کار می‌تواند به نفعتان باشد.

مرخصی و اوغات فراغت

یکی دیگر از مزایای کار تمام وقت، مشخص بودن زمان کار و زمان استراحت است. بر خلاف استخدام تولید محتوا دورکاری، شما به عنوان یک کارمند تمام وقت تنها در ساعات مشخصی از روز ملزم به فعالیت بوده و از تمام روزهای تعطیل و مرخصی‌هایتان می‌توانید استفاده کنید. در حالی که یک تولید کننده محتوا دورکار، ممکن است در ساعات مختلفی از شبانه روز و حتی تعطیلات رسمی نیز کار برای انجام دادن داشته باشد.

معایب

تمرکز کمتر

زمانی که به صورت تمام وقت در یک شرکت کار می‌کنید، عضوی از یک تیم مثل تیم دیجیتال مارکتینگ، سئو و بهینه سازی سایت و… هستید. این موضوع باعث می‌شود تا مجبور به شرکت در جلسات، تعامل حین کار با افراد تیم و… باشید که می‌تواند روی میزان دقت و تمرکز شما در هنگام نوشتن تاثیر منفی بگذارد.

ساعات کاری ثابت

به عنوان یک کارمند تمام وقت باید ۸ الی ۹ ساعت از روز را در محیط کار بگذرانید. ممکن است در ساعاتی از روز کاری برای انجام دادن نداشته باشید و یا احساس خستگی، توانایی شما در فکر کردن و تمرکز را کاهش بدهد، اما در هر صورت باید در ساعات مشخص شده فعالیت کرده و در شرکت حضور داشته باشید.

زمان رفت و آمد

علاوه بر ساعاتی که در محیط کار می‌گذرانید، زمان و هزینه‌ای که برای رفت و برگشت از محیط کار صرف می‌کنید از معایب کار به صورت تمام وقت است.

درآمد محدود

اگرچه کسب درآمد ثابت یکی از مزایای کار به صورت تمام وقت است، در این حالت شما به صورت ماهانه درآمد مشخصی را دریافت کرده و امکان افزایش آن را ندارید. در حالی که در کار به صورت دورکار، می‌توانید با دریافت پروژه‌های بیشتر درآمد خودتان را افزایش بدهید.

تولید محتوا حضوری بهتر است یا دورکاری؟

تولید محتوا به صورت فریلنس و دورکار، آزادی عمل بیشتری به شما داده و امکان کسب درآمد بیشتر و مدیریت زمان را برایتان فراهم می‌کند. در مقابل، کار به صورت تمام وقت، نگرانی مالی کمتر، تعادل بیشتر بین زندگی و کار و امکان تعامل بیشتری به همراه دارد.
می‌توان گفت شرایط کاری ایده‌آل برای یک تولید کننده محتوا، ترکیبی از کار حضوری و دورکار است؛ چراکه در این حالت علاوه بر اینکه فرصت تعامل با افراد و افزایش انگیزه را دارید، می‌توانید درآمد بیشتری کسب کرده و کنترل بیشتری روی ساعات کاری خود داشته باشید.
در نهایت، در هنگام ارسال رزومه برای آگهی‌های استخدام تولید محتوا دورکاری یا حضوری، به دنبال تیم‌های موفق باشید. حضور در یک تیم کاری موفق و پرانرژی می‌تواند رضایت شغلی بیشتری را چه در کار به‌صورت تمام وقت و چه دورکاری برای شما به همراه داشته باشد.

جمع‌بندی

تولید محتوا حرفه‌ای است که نیاز به ترکیب اصول و استانداردها با خلاقیت دارد. اینکه چه نوع از تولید محتوا (تولید محتوا برای سایت، بازاریابی محتوا، خبرنویسی و…) و کدامیک از روش های همکاری (حضوری یا دورکار) برای شما مناسب است، کاملا بستگی به شرایط خودتان دارد. در این مقاله به بررسی مهم ترین مزایا و معایب استخدام تولید محتوا دورکاری و حضوری پرداختیم. شما می‌توانید با در نظر داشتن شرایط خودتان و مزایا و معایب هر روش، بهترین شرایط کاری برای خودتان را انتخاب کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها