Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/bamatn/public_html/wp-content/mu-plugins/pUImY9.php on line 4
چه کار کنیم که در محیط کار سالم باشیم؟ - بامتن

چه کار کنیم که در محیط کار سالم باشیم؟

بی تحرکی و نشستن به طور دائم در محل و محیط کار میتواند باعث بروز بیماری های جسمی و روحی شود.

اکثر مردم وقتی پشت میز کار خود می نشینند ساعت ها از جای خود بلند نمی شوند و حرکت خاصی ندارند. محققان می گویند ، تقریبا نیمی از مردم ۸.۷ ساعت در روز را در محل کار خود می گذرانند که اکثر آنها در این مدت روی صندلی خود نشسته هستند.

این بی تحرکی ها ممکن است باعث بروز مشکلاتی از جمله بیماری سرطان در افراد شود. اما سالم ماندن در محل کار، امری دشوار نیست.

سعی کنید از جای خود بلند شوید

نشستن روی صندلی برای شما ممکن است ضرر زیادی داشته باشد. یک بررسی علمی شامل ۲۷ پژوهش نشان داده است که نشستن روی صندلی و بی تحرکی، نه تنها باعث افزایش کلسترول و فشارخون می شود، بلکه اعتماد به نفس را کاهش داده و رفتار اجتماعی شما را دچار مشکل می کند. علاوه بر این میتواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری های قلب و عروقی را افزایش می دهد و میتواند منجر به مرگ شود.

سعی کنید که انرژی خود را حفظ کنید

خوردن یک میان وعده ی کوچک می تواند سلامت شما را تضمین کند. در هر شرایطی که باشید، با استرس یا آرام، بدن شما در طول روز انرژی مصرف می کند و شما باید این سوخت و ساز را تامین نمایید.
بهتر است در محل کار خود یک غذای سبک میل نمایید و از استفاده از چربی ها پرهیز کنید.

سعی کنید که آرام باشید

بررسی ها نشان می دهد ۸۰ درصد از کارمندان و کارگران تحت استرس فعالیت می کنند. استرس میتواند ناشی از مسائل مالی، ارتباطات فردی یا برنامه های کاری باشد؛ اما به هر حال این موضوع تاثیرات بسزایی بر سلامت شما خواهد داشت.استرس، احتمال ابتلا به بیماری های عصبی، قلبی، هورمونی، درد های مزمن و مشکلات مربوط به باروری را افزایش می دهد.استرس میتواند شما را هنگامی که گرسنه نیستید وادار به خوردن کند و این خود عامل بروز بسیاری از بیماری هاست.

سعی کنید که بدن خود را حرکت دهید

حرکات نرم بدنی میتواند به شما کمک کند تا استرس خود را کاهش دهد. علاوه بر این ماهیچه های بدن شما برای بازیابی توان خود نیازمند کشش هستند. پس چند لحظه از وقت تان را صرف کشیدن بدنتان کنید.

سعی کنید که به دور نگاه کنید

خیره شدن به صفحه مانیتور، میتواند باعث بروز مشکلات جدی در چشم ها شود. نگاه کردن مداوم به فواصل نزدیک باعث می شود ماهیچه های چشم شما انعطاف خود را برای مدتی از دست بدهند. با نگاه کردن به فواصل دور و پلک زدن از خشکی و کم تحرکی چشمتان جلوگیری کنید.

منبع: yjc.ir

☀️ متفرقه
اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها